Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 7 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Is dit mijt?

 
Profiel   

Zie fotos is dit mijt de paarden worden weinig gepoetst omdat ze nooit vies zijn ze lopen 24/7 buiten in de wei

Op de foto kon ik ze hele been met dikke haren leeg plukken zoals je ziet liggen er bosjes er naast
[ img ]

[ img ]

[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-06-21 01:05 



 
Profiel   

Is het niet gewoon wintervacht dat nog los laat?
Bij mijn paarden die tevens ook zelden tot niet gepoetst worden* kan ik ook nog wat vacht van de benen afhalen en ziet het er net zo schilfering uit hoor.
Zij lopen ook 24/7 op de weide.

Toen ze nog echt dik in hun vacht stonden genoten ze ervan als ik de vacht aan de benen eraf plukte.

*(enkel plaats waar tuig komt dus singel plek, zadelplek en hoofd gaat eens een borstel over voor het rijden).

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-06-21 01:18 



 
Profiel   

Art_Ificious schreef
Is het niet gewoon wintervacht dat nog los laat?
Bij mijn paarden die tevens ook zelden tot niet gepoetst worden* kan ik ook nog wat vacht van de benen afhalen en ziet het er net zo schilfering uit hoor.
Zij lopen ook 24/7 op de weide.

Toen ze nog echt dik in hun vacht stonden genoten ze ervan als ik de vacht aan de benen eraf plukte.

*(enkel plaats waar tuig komt dus singel plek, zadelplek en hoofd gaat eens een borstel over voor het rijden).



Ahh oke heel erg bedankt het zou kunnen dat dit nog winter vacht is ik poets soms nog steeds onder de manen veel haar weg

Nog een vraag hij heeft ook steeds veel jeuk aan ze hoofd dat als ik kom hij loopt te schuren tegen me aan en kan niks vinden waarom dat zo is want ik poets best vaak ze hoofd er komt amper wat vanaf hij heeft evht jeuk bij zijn voor pluk/voorhoofd als ik daar een borstel tegen op hou jeukt hij zichzelf ook
Ik twijfel om een grote borstel te kopen en het te boren tegen een paal (schuur borstel) kan ook eventueel als ze schuilhuis krijgen


Of komt dit door een vitamine te kort

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-06-21 02:11 



 
Profiel   

Schuren met hoofd doen die van mij ook wel. Geen idee waarom. En dan idd het liefst tegen mij aan. En enorm genieten als ik hun kruin kroel.

Zolang ze zich niet schuren tot ze wonden hebben (zoals sommige paarden met zomereczeem doen) maak ik me er ook niet druk om.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-06-21 02:44 



 
Profiel   

is gewoon wintervacht,mijn ruin heeft het momenteel ook zo.
goed poetsen,gaat er vanzelf af :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-06-21 08:07 



 
Profiel   

Art_Ificious schreef
Schuren met hoofd doen die van mij ook wel. Geen idee waarom. En dan idd het liefst tegen mij aan. En enorm genieten als ik hun kruin kroel.

Zolang ze zich niet schuren tot ze wonden hebben (zoals sommige paarden met zomereczeem doen) maak ik me er ook niet druk om.


Mijne heeft zelfde bij zijn kruin en dan liefst tegen mij of tegen de borstel die ik er tegen hou

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-06-21 11:22 



 
Profiel   

ellepel schreef
is gewoon wintervacht,mijn ruin heeft het momenteel ook zo.
goed poetsen,gaat er vanzelf af :j


Oke heel erg bedankt
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-06-21 11:22 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 7 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen