Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 2 [ 32 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Plaats een nieuw onderwerp

Tips stalbenen op vakantie

 
Profiel   

zazaza schreef
Volgens mij doe je alles heel goed en heb jij mazzelpaarden...... 10- 15 km stappen zou elk normaal paard makkelijk moeten kunnen, vind ik nou niet direct een zware rit.

Wat bij mij nog opkwam is om misschien zelf meerdere hooinetjes met fijne maas mee te nemen en die in de verschillende hoekjes van de logeerpaddock op te hangen, of eventueel in een speelbal.....zo stimuleer je nog iets tot lopen


Zorgen er inderdaad er voor dat de hooibak en waterbak zo ver mogelijk uit elkaar staan. Speelbal of te kleine maas wordt genegeerd :+ , is te veel moeite.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-06-21 22:47 



 
Profiel   

Zelf hele goede ervaringen met de sokken van Equicrown. Pony had altijd mega stalbenen en hieronder praktisch niets. Veel lichter en luchtiger en makkelijker dan bandageren met lappen. Ritsen en klaar, kunnen ze ook buiten mee rondscharrelen :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-06-21 23:12 



 
Profiel   

maya12333 schreef
zazaza schreef
Volgens mij doe je alles heel goed en heb jij mazzelpaarden...... 10- 15 km stappen zou elk normaal paard makkelijk moeten kunnen, vind ik nou niet direct een zware rit.

Wat bij mij nog opkwam is om misschien zelf meerdere hooinetjes met fijne maas mee te nemen en die in de verschillende hoekjes van de logeerpaddock op te hangen, of eventueel in een speelbal.....zo stimuleer je nog iets tot lopen


Zorgen er inderdaad er voor dat de hooibak en waterbak zo ver mogelijk uit elkaar staan. Speelbal of te kleine maas wordt genegeerd :+ , is te veel moeite.


Hoeveel voerplekken heb je im de paddock op vakantie?

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-21 01:53 



 
Profiel   

Maartje1990 schreef
maya12333 schreef
Zorgen er inderdaad er voor dat de hooibak en waterbak zo ver mogelijk uit elkaar staan. Speelbal of te kleine maas wordt genegeerd :+ , is te veel moeite.


Hoeveel voerplekken heb je im de paddock op vakantie?


Meestal een grote, en als het toelaat nog ergens een kleine.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-21 05:49 



 
Profiel   

Geef je ze eigen hooi op vakantie? Als daar verschil in zit, bijv. thuis hooi en op vakantie voordroog, zou het ook daar nog in kunnen zitten.

Bleekselderij hielp bij mijn paard ook!

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-21 07:41 



 
Profiel   

Een paard wat in de paddock stalbenen krijgt geloof ik niet direct in, zeker niet in combinatie met elke dag ruime beweging.

Ook ik denk dat het ergens anders vandaan komt, maar vind het waarom moeilijk te bepalen. Het xou voor mij genoeg reden zijn om de dierenarts eens te vragen.
Een gezond paard dat met een flinke buitenrit en paddock nog stalbenen krijgt geloof ik niet direct in.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-21 08:32 



 
Profiel   

ClauH schreef
Geef je ze eigen hooi op vakantie? Als daar verschil in zit, bijv. thuis hooi en op vakantie voordroog, zou het ook daar nog in kunnen zitten.

Bleekselderij hielp bij mijn paard ook!

Yes, neem eigen hooi mee.


Sunnda schreef
Een paard wat in de paddock stalbenen krijgt geloof ik niet direct in, zeker niet in combinatie met elke dag ruime beweging.

Ook ik denk dat het ergens anders vandaan komt, maar vind het waarom moeilijk te bepalen. Het xou voor mij genoeg reden zijn om de dierenarts eens te vragen.
Een gezond paard dat met een flinke buitenrit en paddock nog stalbenen krijgt geloof ik niet direct in.

Als we thuis een flinke buitenrit maken is er dus niks aan de hand. Ook na flinke crosstraining ook nergens problemen mee, maar op vakantie is het een paar uur na de eerste rit al aan het vullen. Na 10 minuutjes wandelen trekt het de volgende dag ook weer weg. De paddocks voor vakantiegasten zijn meestal ook niet heel ruim, ze staan ook de hele tijd bij een hooibak/hooinet te eten en zetten geen stap te veel. Dus dan zijn stalbenen op een paddockje toch niet heel raar, zeker als ze gewend zijn om 24/7 te moeten lopen.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-21 10:14 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 2 [ 32 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen