Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 18 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Rotstraal of straalkanker?

 
Profiel   

Meer een topic om de zenuwen wat te bedwingen, gaan morgen namelijk naar de expert Rene Vroom, dus we zullen het horen..
Frodo kampt al een jaar nu met rotstraal, dan weer wat beter, dan weer wat slechter, alle middeltjes al geprobeerd, niks wat het echt weghoudt. Verschillende hoefsmeden gevraagd, altijd rotstraal em geen straalkanker.
Recent van dierenkliniek Wolvega antibiotica vloeistof gehad, maar dat leek het alleen erger te maken kreeg hij wondjes van op zijn huid. Sindsdien ziet het er steeds gekker uit, zie ook een wit stukje. Steeds banger dat het toch straalkanker is nu :/
Het gaat om een tinker (zoals alle paarden met straalkanker geloof ik zucht..)

Wat denken jullie?

Misschien wat vage fotos er zit al field paste op. Met name roze stukje wat omcirkelt vond ik maar gek
[ img ]

[ img ]

[ img ]


[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-07-21 21:25 



 
Profiel   

Ik durf het vanaf de foto's niet te zeggen.
Maar weet wel dat er toch heel wat hoefsmeden die zeiden, nee geen straalkanker wat het achteraf al wel bleek te zijn helaas.
Gelukkig ook vele paarden er weer van zien genezen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-07-21 21:33 



 
Profiel   

kiki1976 schreef
Ik durf het vanaf de foto's niet te zeggen.
Maar weet wel dat er toch heel wat hoefsmeden die zeiden, nee geen straalkanker wat het achteraf al wel bleek te zijn helaas.
Gelukkig ook vele paarden er weer van zien genezen.


Dat is nog wel positief :) tot nu toe vooral veel verhalen gelezen van paarden wie werden ingeslapen..

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-07-21 21:57 



 
Profiel   

Vaak kun je bij straalkanker een wat kazige substantie er af krabben met je nagel.
Bij mijn paard heel duidelijk. In samenwerking met mijn dierenarts en hoefsmid is het goed gekomen. Nu al een paar jaar.
Ik gebruik ook sav a hoofgel als ik wat dubieus plekjes zie ontstaan.
Mijn paars is trouwens een kwpn-er.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-07-21 22:01 



 
Profiel   

Ik vindt het vanaf je foto's wat lastig te zien maar mijn merrie heeft straalkanker gehad.
Ik gebruik een mengsel van prednison en novaderm

[ img ]
Ze is nu weer helemaal goed.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-07-21 23:58 



 
Profiel   

Heb je al nieuws ts?

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-07-21 00:41 



 
Profiel   

[ img ]

Hier zie je een plekje straalkanker.

Laat je hoefsmid het goed schoon snijden. Straalkanker heeft de flinke neiging tot bloeden als je het aansnijd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-07-21 07:57 



 
Profiel   

Deze hoeven hebben héél dringend een hele goede trim nodig. Ik zou dat dus eerst eens laten doen en kijken wat er dan aan de hand is, vanaf deze foto's kan je nl niks zeggen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-07-21 09:55 



 
Profiel   

Succes TS! Hopelijk valt het mee en is het ‘gewoon’ rotstraal.

Meestal zie je het pas goed als de smid begint met snijden. Op de foto’s zie ik met name het natte materiaal, dus rotstraal zit er. Kan zo niet echt goed waarnemen of er ook straalkanker speelt.

Edit; autotranslate maakt er een straalkachel van :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-07-21 10:41 



 
Profiel   

Cookie2222 schreef
Succes TS! Hopelijk valt het mee en is het ‘gewoon’ rotstraal.

Meestal zie je het pas goed als de smid begint met snijden. Op de foto’s zie ik met name het natte materiaal, dus rotstraal zit er. Kan zo niet echt goed waarnemen of er ook straalkanker speelt.

Edit; autotranslate maakt er een straalkachel van :+


Hahaha die rotstraalkachel

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-07-21 11:25 



 
Profiel   

paardje2013 schreef
Ik vindt het vanaf je foto's wat lastig te zien maar mijn merrie heeft straalkanker gehad.
Ik gebruik een mengsel van prednison en novaderm

[ [url=m/yYcTO0.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ze is nu weer helemaal goed.


Mijn kwpn er heeft ook straalkanker, met vlagen wat beter maar nu net weer een terugslag te zien helaas. Mag ik vragen wat jij gebruikt? Dit is een smeer middel? En geen orale medicatie oid?

@topicstarter; lastig te zien vanaf de foto’s. Ziet er elk geval anders uit dan bij die van mij, al vind ik het bij die van mij ook niet kazig eruit zien zoals iemand hierboven zegt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-07-21 11:48 



 
Profiel   

Ellen_ov schreef
paardje2013 schreef
Ik vindt het vanaf je foto's wat lastig te zien maar mijn merrie heeft straalkanker gehad.
Ik gebruik een mengsel van prednison en novaderm

[ [url=m/yYcTO0.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ze is nu weer helemaal goed.


Mijn kwpn er heeft ook straalkanker, met vlagen wat beter maar nu net weer een terugslag te zien helaas. Mag ik vragen wat jij gebruikt? Dit is een smeer middel? En geen orale medicatie oid?

@topicstarter; lastig te zien vanaf de foto’s. Ziet er elk geval anders uit dan bij die van mij, al vind ik het bij die van mij ook niet kazig eruit zien zoals iemand hierboven zegt.


Ik gebruik geen orale medicijnen, alleen Ekyflogyl 2 pompjes en Novaderma dat men ik. dan elke dag smeren. En de dierenarts komt uit snijden. Nu is ze er helemaal van af. Ik smeer nog wel 1 keer in de 6 dagen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-07-21 12:15 



 
Profiel   

Ik laat het elke vier weken snijden waarbij ik, op aanraden van de smid, Hooffit Hygiene Liquid gebruik welke ik dagelijks aanbreng/insmeer.

Bedankt voor je reactie, ga mij er op inlezen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-07-21 15:31 



 
Profiel   

Ik gebruik dus sav a hoofgel. Dat is kopersulfaat. Ook heel fijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-07-21 16:24 



 
Profiel   

Goed nieuws, net terug en ziet er helemaal niet gek uit!! Zeker geen straalkanker, witte spul is wondgenezing van agressieve spul van wolvega. Mogelijk klein beetje rotstraal maar echt minimaal, en lijkt meer op litteken van wat het geweest is. Niks aan doen zelfs niet bijgesneden nu omdst de straal juist contact maakt met de grond nu.
Niet helemaal verwacht maar super fijn juist!

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-07-21 18:47 



 
Profiel   

Nou Karlijn, dat is goed nieuws!

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-07-21 19:13 



 
Profiel   

Wat fijn!

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-07-21 19:37 



 
Profiel   

Super fijn nieuws
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-07-21 09:21 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 18 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen