Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 2 [ 45 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Plaats een nieuw onderwerp

Wat vinden jullie van deze hoef

 
Profiel   

Cinnepin schreef
Ergens stelt het me allemaal wel gerust

Hij loopt gelukkig ook niet kreupel.

Maar ik zie altijd beren op de weg en maak me erg zorgen..


Zorgen maken is goed, daar is niks mis mee. Blijf objectief.
Laat de smid ernaar kijken.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-07-21 09:00 



 
Profiel   

Absolem schreef
Cinnepin schreef
Ergens stelt het me allemaal wel gerust

Hij loopt gelukkig ook niet kreupel.

Maar ik zie altijd beren op de weg en maak me erg zorgen..



Ik heb je nu twee keer duidelijke, heldere info gegeven waarvan een link naar een topic met bergen info en aanknopingspunten. Maar volgens mij wil je alleen maar horen dat het wel meevalt.
En er kan niet eens een dankjewel van af.

Als je je zo zorgen maakt dan zoek je hulp en ga je niet lopen miepen op bokt dat je zo bang bent voor zn voeten. >;). Dan neem je contact op met deskundigen.



Wat zijn we weer vriendelijk, elk paard is een invidu dus hoeft niet hetzelfde te zijn als de fries in dat topic. En als je de eerste zin van mij openingspost lees, dan zie je dat de hoefsmid al met een paar dagen komt, maar ik wil gewoon ervaringen horen van anderen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-07-21 10:38 



 
Profiel   

Het is ook niet rot bedoeld. Je vraagt naar ervaringen en er zijn dus mensen met ervaring en die ook zelf bekappen bijvoorbeeld. Die herkennen problemen, weten wat van de anatomie etc.

Als mensen jouw hoefsmid niet kennen en dus alleen deze foto's zien, kan niemand goed beoordelen of de hoeven wel goed zijn en ook goed onderhouden worden door je smid.

Het kan ook zo zijn dat je hoefsmid de problemen niet ziet, niet goed aanpakt of wat dan ook en dan wordt het slechter.

Voor een compleet herstel kost het dan steeds meer tijd, want je kan bekappen, maar een hoef moet ook weer groeien.

Olie en supplementen zijn echt geen oplossing. Al zou je van binnenuit iets geven voor herstel, duurt dat echt vele maanden.

WLD moet ook echt goed schoon gehouden worden. En bijgehouden. Eens per 6-12 weken bekappen wat mensen doen, is dan soms ook echt niet genoeg. Het moet er echt uit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-07-21 10:42 



 
Profiel   

Mijn paard stond er van de week ook zo bij. Maar dat heb ik al even zien aankomen.
Begin vorige maand had hij een enorme dikke dubbele zool en heb ik mijn bekapster laten komen.
Toen zag ik ook al een dikke ring zitten en was ik benieuwd wat er zou gebeuren...nou dit dus.
Ook zie ik een soort van herstel in de witte lijn. Lang leve goed voer.

Ik heb het zo goed als kan gevijld en houd het even in de gaten. Ik denk dat het met een week of 3 a 4 er wel uitgegroeid is als ik de voet zo zie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-07-21 10:48 



 
Profiel   

Mijn paard heeft jaren lang een andere smid gehad ( die door heel veel als een goede smid wordt gezien ). Hij bekapte 1 keer in de zoveel tijd en heeft nooit wat gezegd, maar de hoeven brokkelden maar door. Toen ik dit paard kreeg ( hij was eerst mijn bijrijdpaard ) heb ik er gelijk een andere smid opgezet omdat ik het raar vond dat dit paard dus al jaren brokkel hoeven heeft en er nooit echt iets gedaan is. Ik heb dit paard nu sinds 26 april. Dus nog niet zo lang. Dus ook de smid is er nog niet zo heel lang mee bezig, maar de eerste keer dat hij dit paard zag, zag hij direct in de voorhoeven WLD

Dit is toen helemaal weggevijld en ter bescherming van de hoeven staat hij op glu shu's. De vorige keer dat er nieuwe glu shu's onder kwamen was er geen schimmel in de voorvoeten meer.

Nu ondekte ik dut dus na het rijden. En heb gelijk een foto gemaakt en direct de hoefsmid gecontacteerd. Hij komt dinsdag, maar omdat ik graag meer wil weten heb ik dit topic gelaatst.

Het is dus niet zo dat mijn hoefsmid maar een beetje aanmoddert, hij kent dit paard net, en ik heb net zijn achterhoef zo ontdekt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-07-21 10:51 



 
Profiel   

Pfoe, ik vind dat er wel erg luchtig wordt gedaan over WLD.
Ik volg op Facebook een dame die studies doet naar karkashoeven, en de hoeveelheid WLD hoeven die er vanbinnen echt ernstig aan toe zijn is enorm.
Ik heb een paar linkjes toegevoegd. Dit soort dingen zou ik altijd uiterst serieus nemen. Zo maar even wegvijlen is niet 1,2,3 gedaan. Heel veel succes en doe je voordeel met de linkjes!

Pas op: er staan wel grafische foto's in van doorgesneden karkashoeven. Maar dáár leer je dus hoe het er van binnen aan toe gaat bij WLD en diverse andere hoefaandoeningen.

https://www.facebook.com/HoofStudies/po ... 6474651497
https://www.facebook.com/HoofStudies/po ... 9214799885

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-07-21 18:05 



 
Profiel   

Te zien aan de hoef en de straat is het daar vrij nat (geweest) waardoor ik het idee krijg dat de hoef sowieso al zachter is. En daar het stuk dat je hebt gefotografeerd gewoon is afgebrokkeld. Ik ben geen smid en weet niet of de hoeven echt ijzers nodig hebben oid. Voor een echte indicatie: Ik zou de hoefsmid om wat goeie tips vragen. Die kan dat beter aangeven. En voor aandoeningen weten veel smeden wel een plan van aanpak of huishoud middeltjes en makkelijke tips die veel verschil maken. Die zien het real-life en kunnen het beter inschatten. :j

Je kunt wellicht alvast kijken naar biotine of silicum (van Helthiehorse bijv.) dat doet altijd al wat voor de hoeven.

Ik denk dat je daar concretere dingen uit zal halen dan bokt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-07-21 19:11 



 
Profiel   

Canon schreef
Te zien aan de hoef en de straat is het daar vrij nat (geweest) waardoor ik het idee krijg dat de hoef sowieso al zachter is. En daar het stuk dat je hebt gefotografeerd gewoon is afgebrokkeld. Ik ben geen smid en weet niet of de hoeven echt ijzers nodig hebben oid. Voor een echte indicatie: Ik zou de hoefsmid om wat goeie tips vragen. Veel smeden weten wel een aantal huishoud middeltjes en makkelijke tips die veel verschil maken. Die zien het real-life en kunnen het beter inschatten. :j

Je kunt wellicht alvast kijken naar biotine of silicum (van Helthiehorse bijv.) dat doet altijd al wat voor de hoeven.

Ik denk dat je daar concretere dingen uit zal halen dan bokt.


Mar jou advies voor biotine of sillicum komt dan toch ook van Bokt :?

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-07-21 19:14 



 
Profiel   

Cowgirl schreef
Mar jou advies voor biotine of sillicum komt dan toch ook van Bokt :?

Dat klopt. Welk punt wil je hiermee maken?

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-07-21 19:15 



 
Profiel   

Canon schreef
Cowgirl schreef
Mar jou advies voor biotine of sillicum komt dan toch ook van Bokt :?

Dat klopt. Welk punt wil je hiermee maken?




Citaat
Ik denk dat je daar concretere dingen uit zal halen dan bokt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-07-21 19:18 



 
Profiel   

Canon schreef
Te zien aan de hoef en de straat is het daar vrij nat (geweest) waardoor ik het idee krijg dat de hoef sowieso al zachter is. En daar het stuk dat je hebt gefotografeerd gewoon is afgebrokkeld. Ik ben geen smid en weet niet of de hoeven echt ijzers nodig hebben oid. Voor een echte indicatie: Ik zou de hoefsmid om wat goeie tips vragen. Die kan dat beter aangeven. En voor aandoeningen weten veel smeden wel een plan van aanpak of huishoud middeltjes en makkelijke tips die veel verschil maken. Die zien het real-life en kunnen het beter inschatten. :j

Je kunt wellicht alvast kijken naar biotine of silicum (van Helthiehorse bijv.) dat doet altijd al wat voor de hoeven.

Ik denk dat je daar concretere dingen uit zal halen dan bokt.


Dat gaat nauwelijks wat doen en duurt ook veel te lang. Hoeveel hoefsmeden raden dat aan dan??

Voor WLD moet je echt de schimmel behandelen. Daar zijn producten voor. Meeste zal je toch echt zelf moeten doen, want de hoefsmid komt niet dagelijks.

Bij turbohoofsolution kan je die producten bestellen. Uiteraard in overleg met de hoefsmid. Samenwerken is bij dit soort zaken the key

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-07-21 12:49 



 
Profiel   

Nog steeds geen(goede) standfoto's gezien van allevier de benen.Dus er valt niets zinnigs te melden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-07-21 12:54 



 
Profiel   

Hier een paard met helaas al 1,5 jaar wld. Vorig jaar ineens stok kreupel en niet meer willen lopen. Helaas was mijn smid met welke ik dit traject in ging niet helemaal eerlijk en liet mij gewoon lekker rijden met de wld die weer terug kwam.
Naar mijn gevoel geluisterd, dierenarts fotos laten maken en een nieuwe smid gezocht in samenwerking met de dierenarts,

Luister naar je gevoel! Dat is het belangrijkste wat ik je mee kan geven. Ik had dat al veel eerder moeten doen, maar helaas.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-07-21 13:54 



 
Profiel   

Morganlefay schreef
Nog steeds geen(goede) standfoto's gezien van allevier de benen.Dus er valt niets zinnigs te melden.



De voorvoeten hebben glu shu's dus dat maakt sowieso niks uit voor een foto. En ik heb ze niet op voorraad zulke foto's en als ik bij mijn paard ben, denk ik er echt niet steeds aan

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-07-21 18:48 



 

Hoe lang geleden is dit paard voor t laatst bekapt?

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-07-21 19:22 



 
Profiel   

5 weken

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-07-21 19:23 



 
Profiel   

Mijn bekapper zegt dat luzerne soms ook hoefproblemen kan geven. Niet ieder paard reageert er hetzelfde op, maar heeft het ooit bij 1 of 2 van de mijne gezien dat ze luzerne kregen. Luzerne weggelaten, en hoef werd weer beter. Of het ook verband houdt met WLD weet ik niet, maar is al een eerste iets dat je eens kan weglaten. Verder heb ik geen tips voor jou.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-07-21 20:13 



 
Profiel   

WLD is bijna weg!! Gaat de goede kant op.
De achterhoeven zien er ook weer goed uit, het betekende niet zo veel, viel allemaal mee.

Wel blijf ik nog ff met honing smeren

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-07-21 09:27 



 
Profiel   

Fijn TS! Heb je nog foto's van zijn voeten nu, waar de WLD nog uets te zien is? Vind wel heel interessant (heb er zelf weinig kennis van/ ervaring mee dus echt ter info).

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-07-21 09:37 



 
Profiel   

Je ziet het niet eigenlijk..hoeven zien er mooi uit. En voor heeft ie glu shu's dus kan je het sowieso niet zien
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-07-21 17:21 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 2 [ 45 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen