Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 7 [ 169 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Hoefbevangen

 
Profiel   

Help paardje is vanaf eergister (dinsdag) aan 1 voorbeen hoefbevangen ze staan nu op kleiner stuk gras maar wat voor pijnstillers mag ik geven hoef smid is al gebeld maar kan pas 12 aug komen

Ik kan helaas filmpje niet laten zien maar vergeleken dag 1 is het al klein beetje beter van niet willen lopen naar beetje lopen

Ze lopen 24/7 buiten zoals de meeste weten het gaat om een kwpn die nu hoefbevangen is
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-07-21 12:19 



 
Profiel   

Direct van het gras af en dierenarts laten komen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-07-21 12:24 



 
Profiel   

Is die wel bevangen? Een been bevangen komt niet zo vaak voor namelijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-07-21 12:34 



 
Profiel   

Koelen, koelen, koelen, van het gras af, alleen nog hooi en een dierenarts laten komen! Succes!

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-07-21 12:36 



 
Profiel   

Van het gras af, zorgen voor een zand of zachte ondergrond en niet verplicht bewegen.
Arm hooi er in en de dierenarts laten komen voor pijnstilling.

Hoezo bevangen trouwens? Geen hoefzweer?

Hoe dan ook, bel de dierenarts, niet de hoefsmid. Bevangen of zweer, acuut hulp bij halen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-07-21 12:42 



 
Profiel   

MarliesV schreef
Van het gras af, zorgen voor een zand of zachte ondergrond en niet verplicht bewegen.
Arm hooi er in en de dierenarts laten komen voor pijnstilling.

Hoezo bevangen trouwens? Geen hoefzweer?

Hoe dan ook, bel de dierenarts, niet de hoefsmid. Bevangen of zweer, acuut hulp bij halen!


Hij moest sws naar de smid maar kan ik ergens een filmpje plaatsen dat julie het zien

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-07-21 13:07 



 
Profiel   

Op YT plaatsen en de link openbaar zetten en hier delen is de makkelijkste manier.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-07-21 13:09 



 
Profiel   

MarliesV schreef
Op YT plaatsen en de link openbaar zetten en hier delen is de makkelijkste manier.

Ik wil dat liever niet op yt hebben
Kan ik iemand zijn instagram krijgen waarnaar ik het kan sturen

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-07-21 13:11 



 
Profiel   

Is de diagnose gesteld door een veearts?

Anders kan het nl ook nog een kneuzing in de hoef zijn of idd een zweer...

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-07-21 13:16 



 
Profiel   

Een hoef bevangen is inderdaad mogelijk. En dat helemaal niet willen lopen is wel kenmerkend voor hoefbevangenheid. Voor ontstekingsremmer en pijnstillers moet je de dierenarts laten komen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-07-21 13:53 



 
Profiel   

hoi TS, heb je filmpje gezien. Die lijkt mij niet bevangen, hoefzweer of peesblessure oid is waarschijnlijker gezien de rest van het beeld. Kan natuurlijk niet alles beoordelen vanaf een filmpje maar vind het beeld niet passen bij bevangen.

Twee keer per dag koelen en als ze morgen er nog zo bij staat de dierenarts laten komen. Dat zou ik doen als het mijn paard was.

Laat je weten hoe het gaat?

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-07-21 14:05 



 
Profiel   

MarliesV schreef
hoi TS, heb je filmpje gezien. Die lijkt mij niet bevangen, hoefzweer of peesblessure oid is waarschijnlijker gezien de rest van het beeld. Kan natuurlijk niet alles beoordelen vanaf een filmpje maar vind het beeld niet passen bij bevangen.

Twee keer per dag koelen en als ze morgen er nog zo bij staat de dierenarts laten komen. Dat zou ik doen als het mijn paard was.

Laat je weten hoe het gaat?

Ja ik ben druk bezig dat de boer de dierenarts belt want hij loopt er vanaf dinsdag zo bij

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-07-21 14:11 



 
Profiel   

Verstandig! Hopelijk luisterd hij naar je want ook al is ie niet bevangen, zo kreupel is niet goed

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-07-21 14:14 



 
Profiel   

Kent iemand een dierenarts waarmee je kan appe dat ik het filmpje stuur

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-07-21 14:36 



 
Profiel   

Misschien Aimee de Rooij of Iris van Gulik op instagram?

Maar lijkt me ook geen onverstandig idee om je eigen dierenarts te laten komen :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-07-21 14:39 



 
Profiel   

Flicka12 schreef
Misschien Aimee de Rooij of Iris van Gulik op instagram?

Maar lijkt me ook geen onverstandig idee om je eigen dierenarts te laten komen :j


Klopt alleen dit paardje staat vanaf april bij ons dus moet nog wisselen van arts denk ik en van het andere paard weet ik niet wie de veearts is
Want als goed is krijgen ze de zelfde smid en arts alleen weet niet wie dat is en iris wilt mij geen advies geven ze zegt alleen dat ik naar eigen arts moet gaan helaas

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-07-21 14:42 



 
Profiel   

Bel er gewoon één? of desnoods een kliniek in de buurt?! :\

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-07-21 14:53 



 
Profiel   

Dezelfde maakt niets uit, kliniek dichts bij bellen en aangeven wat er aan de hand is.

Is niet je eigen paard denk ik? Heb je akkoord van de eigenaar om te bellen met de dierenarts?

Advies van een filmpje werkt niet. Dit soort dingen moet je voelen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-07-21 14:55 



 
Profiel   

Is het wel jouw paard of is het paard van iemand anders?

Als het jouw paard is googlen en een dierenarts met paardenkennis bellen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-07-21 14:56 



 
Profiel   

Ik zou een andere smid bellen. Die zsm kan komen

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-07-21 15:14 



 
Profiel   

Update ik heb de papieren alleen de boer betaald update er is iets gebeld zegt de boer paard noet in de longe staan (zandbak) en daar verlopig staan met bak water en stro er is nog klein beetje gras in de bak wat hij kan eten maar veder moet hij komende weken daar staan tot beter gaat werdt er gezegr hij mag helemaal niets meer eten alleen stro zo iets zei de boer dus ik ga zo naar paarje toe

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-07-21 15:33 



 
Profiel   

de boer is dus eigenaar (want papieren maakt je geen eigenaar).

Stro is geen paardenvoer, dat is buikvulling maar alleen stro krijg je koliek van. Hooi moet de hoofdmoot zijn als er geen gras staat. Stro is bijzaak. Kan je dat nog proberen te regelen? Dat hij iig fatsoenlijk te eten krijgt?

Hij kiest er dus voor om hem op rust te zetten en niet de dierenarts te bellen?

Het klinkt heel hard: maar zijn paard= zijn keuze. Ik hoop van ganser harte dat het goed komt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-07-21 15:37 



 
Profiel   

MarliesV schreef
de boer is dus eigenaar (want papieren maakt je geen eigenaar).

Stro is geen paardenvoer, dat is buikvulling maar alleen stro krijg je koliek van. Hooi moet de hoofdmoot zijn als er geen gras staat. Stro is bijzaak. Kan je dat nog proberen te regelen? Dat hij iig fatsoenlijk te eten krijgt?

Hij kiest er dus voor om hem op rust te zetten en niet de dierenarts te bellen?

Het klinkt heel hard: maar zijn paard= zijn keuze. Ik hoop van ganser harte dat het goed komt.

Ze krijgen dan erwten stro hij betaald en ik zorg ervoor dat alles gebeurd hij doet financiële en ik de rest zonder mij had hij nooit geweten van de hoefbevangen dus ik zie mij als soort eigenaar ik moet er nu voor zorgen dat ze voer krijgen en geen zorgen ik ga kuil en stro bij gooien

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-07-21 16:13 



 
Profiel   

Is het handig om wat luzerne bij te voeren aangezien hij minder moet maar wel moet blijven kauwen

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-07-21 16:25 



 
Profiel   

Pas op met te veel kuil, niet alle paarden kunnen daar goed tegen als ze hoefbevangen zijn. Kreeg het paard ook al kuil toen het hoefbevangen werd, of stond het toen alleen op de wei?
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-07-21 16:52 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 7 [ 169 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen