Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 5 van de 7 [ 169 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Hoefbevangen

 
Profiel   

Angeldr14 schreef
[
Wat is de da

da = DierenArts
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-07-21 21:55 



 
Profiel   

Amber_anne schreef
Orchidee14 schreef
19 en dan al zo'n carrière achter de rug? Sorry maar ik begin steeds meer te geloven dat we hier met een 11 jarige met een hele grote fantasie en een doos vol penny's en my little pony's te maken hebben.


Als je met 16 klaar bent met het vmbo kun je daarna naar het mbo. Dus te heeft al een opleiding er op zitten en doet nu de tweede opleiding. Niks raars aan

Ts het schrijven is veel duidelijker geworden, dankjewel dat leest veel fijner


Geen dank

En nee penny heb ik gelezen ja vroeger.
Ik ben 14-04-2002 geboren en ik zit al
bijna 4 jaar op het mbo.
Van niv 2 naar 3

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-07-21 21:56 



 
Profiel   

Als een paard zijn hoef niet omhoog kan houden is het vaak omdat het been waarom hij moet staan pijn doet. Kijk toch even goed wat het probleem met dat been is.

Verder, ik vind het heel moedig van je wat je doet. Ik hoop alleen dat er niet ineens iets beslist wordt over je paardjes door de officiële eigenaar. Zoiets is mij ook overkomen na jarenlange zorg. Misschien kun je een manier bedenken om jouw eigenaarschap wat te formaliseren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-08-21 09:55 



 
Profiel   

Hevonen schreef
Als een paard zijn hoef niet omhoog kan houden is het vaak omdat het been waarom hij moet staan pijn doet. Kijk toch even goed wat het probleem met dat been is.

Verder, ik vind het heel moedig van je wat je doet. Ik hoop alleen dat er niet ineens iets beslist wordt over je paardjes door de officiële eigenaar. Zoiets is mij ook overkomen na jarenlange zorg. Misschien kun je een manier bedenken om jouw eigenaarschap wat te formaliseren.



Ik denk zelf een hoefzweer heel misschien bevangen want het is nog steeds aan 1 been.
Hij heeft echt last aan 1 hoef en als ik er onder kijk is er geen v vorm meer je ziet de straal niet.

Heel lastig om te zien eigenlijk want hij staat met zand.
Ik hoop dat de smid eerder kan komen
Want ik wil heel graag me blije bokkende paardje weer terug.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-08-21 10:05 



 
Profiel   

Hevonen schreef
Als een paard zijn hoef niet omhoog kan houden is het vaak omdat het been waarom hij moet staan pijn doet. Kijk toch even goed wat het probleem met dat been is.

Verder, ik vind het heel moedig van je wat je doet. Ik hoop alleen dat er niet ineens iets beslist wordt over je paardjes door de officiële eigenaar. Zoiets is mij ook overkomen na jarenlange zorg. Misschien kun je een manier bedenken om jouw eigenaarschap wat te formaliseren.



En heel erg bedankt

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-08-21 10:09 



 
Profiel   

Nog steeds geen smid of da geweest? Dit is schandalig!

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-08-21 11:05 



 
Profiel   

Cinnepin schreef
Nog steeds geen smid of da geweest? Dit is schandalig!

Smid kan pas 12 aug
En ben geen eigenaar.
Maar boer heeft nog geen arts gebelt en mijn collega's confronteren hem nu ook dat het moet.
Maar weinig doen helaas

Weet iemand hoeveel het ongeveer gaat kosten om een arts te laten kijken met spoed

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-08-21 12:35 



 
Profiel   

Cinnepin schreef
Nog steeds geen smid of da geweest? Dit is schandalig!

Oke leuk voor jou.
ik ga julie verder ook geen update meer geven aangezien er alleen wordt gedreigd en boos wordt gedaan.

Ik doe wat ik kan doen met weken dit dat zus zo dus

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-08-21 12:56 



 
Profiel   

Dat ligt aan het tarief, wat de arts uitvoert, wat hij of zij vindt en wat de behandeling is.
Wij hebben laatst met spoed de da laten komen toen een van onze paarden met een opgezwollen, helemaal dicht oog van de wei kwam. Voorrijkosten, onderzoek met fluorescerende vloeistof om te kijken of en waar een beschadiging zat, fles novacam en oogzalf. Meer dan 200 euro.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-08-21 12:57 



 
Profiel   

Ok maar bel dan een andere hoefsmid met spoed. Kost je zon 35-40 euro misschien.
Dat je geen straal ziet, klinkt meer als een dubbele zool en daar zitten vaak zweren onder. Maar dat moet echt iemand in het echt gaan bekijken ts..

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-08-21 13:06 



 
Profiel   

Leg eens 2 vingers aan de buitenkant van de kootholte, als je daar pulse/hartslag voelt, dan is er sprake van een onsteking zoals bijvoorbeeld hoefbevangenheid. Als hij het zere been niet lang optilt dan zal hij dus ook last hebben van het andere been. Wat doet hij als je het andere voor been vraagt op te tillen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-08-21 13:09 



 
Profiel   

Voorrijkosten en onderzoek kosten al gauw 50 euro door de weeks zonder spoed, maar dan ben je er nog niet, medicatie, en hoefsmid zijn ook erg belangrijk in het proces naar verbetering maar houdt wel in je achterhoofd dat het maanden kan duren voor ze beter is en misschien wordt ze zelfs niet beter.

In principe is spoed niet nodig, althans bij mij kwamen ze niet met spoed toen mijn pony hoefbevangen stond wel zijn ze dezelfde dag langs geweest.

Ik heb bij die van mij toen die hoefbevangen was eerst de hoefsmid gebeld en hem heb ik toen een filmpje gestuurd en daar heb ik gelijk toen kreeg ik al snel bericht dat hij bijna 100% zeker was dat ze bevangen was hij is toen de volgende dag langs geweest om haar hoeven aan te passen en te proberen de druk op haar hoeven te verlichten voor haar, helaas kon hij niet dezelfde dag omdat hij een heel drukke dag had en totaal niet in de buurt was die dag.
Na contact te hebben gehad met de hoefsmid heb ik de DA gemaild met het filmpje en daar heb ik toen gelijk achteraan gebeld die is toen dezelfde dag langs geweest en die heeft de diagnose hoefbevangen gesteld na haar onderzoek. Deze heeft toen de juiste medicatie voorgeschreven en toen was het duimen dat het goed zou komen.

Ik heb 2x rontgenfotoś van de hoeven laten maken op de kliniek en 1ste keer na een paar weken na de diagnose er was een kanteling te zien en heeft ze omdat ze niet beter werd op advies speciaal beslag eronder laten maken door de hoefsmid, daar knapte ze van op maar helaas ondanks niet meer op de wei afgewogen hooi en verder niks kreeg ze toch een terugval. Toen 2de keer naar de kliniek geweest voor rontgenfotoś helaas was ze verslechterd kanteling was erger geworden en ook was het hoefbeen richting de zool aan het zakken. Op advies en in overleg met de DA en hoefsmid ander speciaal beslag eronder laten zetten door de hoefsmid.

Helaas is ze niet beter geworden, ik ben ruim totaal 8 maanden bezig geweest met daartussen een maand of 2,5 waar het beter ging, toen kreeg ze haar terugval en daar is ze n iet meer van opgeknapt.

Ik heb meer dan 2500 euro aan kosten gehad aan DA en hoefsmid in die maanden.

Je moet wel alles in overleg doen met de boer, het is niet anders maar zo te lezen wil je graag doen wat in jou mogelijkheid ligt, ik wens je heel veel sterkte en succes.


Laatst bijgewerkt door CoRiNa1983 op 01-08-21 13:28, in het totaal 2 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-08-21 13:24 



 
Profiel   

KootMiraDrum schreef
Leg eens 2 vingers aan de buitenkant van de kootholte, als je daar pulse/hartslag voelt, dan is er sprake van een onsteking zoals bijvoorbeeld hoefbevangenheid. Als hij het zere been niet lang optilt dan zal hij dus ook last hebben van het andere been. Wat doet hij als je het andere voor been vraagt op te tillen?



Hij wilt het ene been niet belasten dus ik kan proberen

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-08-21 13:26 



 
Profiel   

Sintara schreef
Ok maar bel dan een andere hoefsmid met spoed. Kost je zon 35-40 euro misschien.
Dat je geen straal ziet, klinkt meer als een dubbele zool en daar zitten vaak zweren onder. Maar dat moet echt iemand in het echt gaan bekijken ts..

Dat zou ik makkelijk zelf kunnen doen alleen tja om opeens te gaan wisselen moet ik de boer akkoord vragen

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-08-21 13:27 



 
Profiel   

Maar het is toch niet perse wisselen? De gebruikelijke kan niet eerder dus laat je voor nood een andere tussendoor komen

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-08-21 13:28 



 
Profiel   

Angeldr14 schreef
Mijn oma wilt dat paard geen pijn heeft. wij krijgen ruzie omdat ik niet wil dat ze zomaar dingen gaan geven.
En kwa studie

Ik ben 19 en studeer dierverzorging niv 3 en ga daarna naar de para

Ik heb met gehandicapten gewerkt en in de zorg gestudeerd.

Nee ik ben geen trol

Gezien je andere berichten en vragen, en de manier hoe jij schrijft en reageert, denk ik dat diegene waar jij mee gewerkt hebt je collega's waren. Dat is helemaal niet erg, liegen wel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-08-21 16:21 



 
Profiel   

Jongens, het paard is niet van TS, wat ze hier ook beweert. Ze heeft het recht niet om er een dierenarts of hoefsmid bij te halen. Punt!

Dus haar adviseren dit wel te doen is niet wijs. Het is namelijk aan niemand anders, dan de eigenaar zelf om te bepalen welke (betaalde) zorg een dier gaat ontvangen.

Als TS echt vind dat de boer van wie het paard is het dier verwaarloosd door er geen hoefsmid of DA bij te halen, dan moet ze daar melding van doen bij de juiste instanties.

Ik heb gelukkig een hele fijne bijrijder en we kunnen goed overleggen, maar als mijn paard kreupel zou zijn en zij haalt er op eigen houtje (en tegen mijn wil in) een dierenarts bij terwijl ik al aangegeven heb dat niet nodig te vinden, dan heeft mijn bijrijder echt een heel erg groot probleem.

TS is niets meer dan een verzorger/bijrijder en heeft geen enkele beslissingsbevoegdheid t.o.v. dit paard.

Ik heb ook een bijrijpaard gehad die opeens erg kreupel was aan één voorbeen, de eigenaar besloot toen ook er geen DA of hoefsmid bij te halen. Ik was het er niet mee eens, maar heb mij er bij neergelegd, want niet mijn paard. De eigenaar legde mij uit was ze zag aan de manier van bewegen en wat ze vermoedde dat het was. We spoten het been elke dag af met koud water en verkleinde de paddock waar ze op liep, zodat ze meer rust zou krijgen.
6 weken later was mijn bijrijpaard weer helemaal in orde en konden we het werk weer rustig opbouwen.

Ook daar heb ik veel van geleerd.

Wij kunnen het allemaal niet van een scherm beoordelen, het is niet ons paard. TS heeft overduidelijk de kennis niet om te beoordelen waar het vandaan komt en de boer (met jaren aan dieren kennis) vind een dierenarts niet nodig.

Dan is het gewoon klaar. TS kan hoog of laag springen en nog meer onsamenhangende verhalen vertellen, maar het verandert niets aan de werkelijkheid. Het is niet haar paard, dus niet haar keuze en het is ook niet aan ons bokkers om haar anders te adviseren dan dat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-08-21 17:13 



 
Profiel   

Helemaal eens.

En het kan ook gewoon echt prima dat die eigenaar -die wellicht al heel wat langer paarden heeft dan ts- dingen best wel goed inschat.


Daarnaast,

Veel mensen in dit topic varen hier bijna volledig op het wat onsamenhangende en op punten onwaarschijnlijke verhaal van TS.
Realiseer je aub dat de werkelijkheid wel eens iets anders kan liggen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-08-21 17:17 



 
Profiel   

Nou ja inderdaad, lees TS haar berichten op het forum eens door. Voor alles wordt een nieuw topic aangemaakt. De boer wordt regelmatig (indirect) zwart gemaakt en TS is de held van haar eigen verhalen, want zij wil alles voor de paarden, helaas kan dat niet, want geen geld.

Het is imo een behoorlijke rode draad aan warrige verhalen en aandacht tekort.

Ik ben benieuwd wat de boer hier allemaal van zou vinden als hij zou weten wat ze hier even allemaal op internet zet. Hij denkt een leuke verzorgster te hebben, maar ondertussen…

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-08-21 17:37 



 
Profiel   

Daphara schreef
Nou ja inderdaad, lees TS haar berichten op het forum eens door. Voor alles wordt een nieuw topic aangemaakt. De boer wordt regelmatig (indirect) zwart gemaakt en TS is de held van haar eigen verhalen, want zij wil alles voor de paarden, helaas kan dat niet, want geen geld.

Het is imo een behoorlijke rode draad aan warrige verhalen en aandacht tekort.

Ik ben benieuwd wat de boer hier allemaal van zou vinden als hij zou weten wat ze hier even allemaal op internet zet. Hij denkt een leuke verzorgster te hebben, maar ondertussen…



Dan vliegt ze de laan uit. Ze geeft nu in ieder geval toe dat het haar paard niet is. En liegen is ze goed in

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-08-21 17:50 



 
Profiel   

Cinnepin, ik vind jou wel érg hakken in dit topic.

Dat is ook niet echt nodig wat mij betreft.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-08-21 17:59 



 
Profiel   

Nou dat valt wel mee hoor, maar het klopt gewoon van geen kant, dat is toch duidelijk?

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-08-21 18:08 



 

Ben het met Cinnepin eens. Alle topics van ts zijn vaag, staan vol met tegenstrijdigheden en hoe het uiteindelijk is afgelopen met het paard met ataxie, het kreupele paard en waarschijnlijk ook met dit paard komen we nooit te weten. Eerlijk gezegd denk ik dat die paarden en de boer helemaal niet bestaan en dat ts gewoon een hele levendige fantasie heeft of gebrek aan aandacht. Eigenlijk heel sneu maar ze roept het over zichzelf af door steeds van dit soort vage topics te openen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-08-21 18:31 



 
Profiel   

pillow schreef
Angeldr14 schreef
Mijn oma wilt dat paard geen pijn heeft. wij krijgen ruzie omdat ik niet wil dat ze zomaar dingen gaan geven.
En kwa studie

Ik ben 19 en studeer dierverzorging niv 3 en ga daarna naar de para

Ik heb met gehandicapten gewerkt en in de zorg gestudeerd.

Nee ik ben geen trol

Gezien je andere berichten en vragen, en de manier hoe jij schrijft en reageert, denk ik dat diegene waar jij mee gewerkt hebt je collega's waren. Dat is helemaal niet erg, liegen wel.


Mijn collega's zijn boven de 20 en 30.
hun doen feesten organiseren en podium opbouwen.
ik doe een dier studie.
nee ik lieg niet

Update: boer heeft vandaag zijn broer laten komen. en de paarden staan nu in de stal bij de bokken (wel appart)
Het paard mag geen kuil wegens teveel eiwitten?

En moet voorlopig op stro en wilgentakken.

Ze lopen nu op steen en stro zodat de hoeven slijten.
En ik denk dat het een hoefzweer is want het is nog steeds aan 1 been. en verschillende ondergronden doet niks hij blijft zelfde lopen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-08-21 18:51 



 
Profiel   

Orchidee14 schreef
Ben het met Cinnepin eens. Alle topics van ts zijn vaag, staan vol met tegenstrijdigheden en hoe het uiteindelijk is afgelopen met het paard met ataxie, het kreupele paard en waarschijnlijk ook met dit paard komen we nooit te weten. Eerlijk gezegd denk ik dat die paarden en de boer helemaal niet bestaan en dat ts gewoon een hele levendige fantasie heeft of gebrek aan aandacht. Eigenlijk heel sneu maar ze roept het over zichzelf af door steeds van dit soort vage topics te openen.


Wauw korte uitleg

2 paarden

1 boer

En een is oud en ander heeft ataxie
Nee ik doe niet aan fantaseren maar blijkbaar mag ik niet om snelle info vragen omdat ik hele vage info krijg van andere

Zoek geen aandacht maar heb wel spijt dat ik überhaupt ooit wt heb gevraagd en dat jij dit in de topic moet komen zeggen je kan me ook gwn prive bericht sturen want alles wat ik vraag en zeg is werkelijkheid



Spijtig dat ik info heb gevraagd kan liever zelf dingen proberen dan goeie raad vragen
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-08-21 18:54 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 5 van de 7 [ 169 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen