Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 6 van de 7 [ 169 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Hoefbevangen

 
Profiel   

Orchidee14 schreef
Ben het met Cinnepin eens. Alle topics van ts zijn vaag, staan vol met tegenstrijdigheden en hoe het uiteindelijk is afgelopen met het paard met ataxie, het kreupele paard en waarschijnlijk ook met dit paard komen we nooit te weten. Eerlijk gezegd denk ik dat die paarden en de boer helemaal niet bestaan en dat ts gewoon een hele levendige fantasie heeft of gebrek aan aandacht. Eigenlijk heel sneu maar ze roept het over zichzelf af door steeds van dit soort vage topics te openen.


Wauw korte uitleg

2 paarden

1 boer

En een is oud en ander heeft ataxie
Nee ik doe niet aan fantaseren maar blijkbaar mag ik niet om snelle info vragen omdat ik hele vage info krijg van andere

Zoek geen aandacht maar heb wel spijt dat ik überhaupt ooit wt heb gevraagd en dat jij dit in de topic moet komen zeggen je kan me ook gwn prive bericht sturen want alles wat ik vraag en zeg is werkelijkheid



Spijtig dat ik info heb gevraagd kan liever zelf dingen proberen dan goeie raad vragen
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-08-21 19:54 



 
Profiel   

Weetje even duidelijk
niet alleen ik vind dat een veearts moet komen. en de boer zijn vorige paard is dood gegaan aan longontsteking en hij was er telaat bij.
Mijn collega's vinden ook dat hij een arts er bij moet halen en anders maken ze er een melding van.

En nee ik lieg niet maar zoals ik zei ik vraag niks meer ik verwijder mijn account.
En ik ben meer dan verzorger maar nog geen eigenaar

Maar ik ga niet in discussie.
Ben zat fijne dag

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-08-21 19:59 



 
Profiel   

Je account kan je niet zelf verwijderen.

Maar waarom beweerde je steeds bij hoog en laag dat jij wel eigenaar bent? Wat had het voor nut?
Ook heb je gezegd dat je al met de studie voor dierenarts bezig bent en dit is niet zo. Dan zijn dat toch leugens?
Ook je taalgebruik en teksten plaatsen is enorm slecht, dit kan een achterliggend probleem hebben, maar je komt op deze manier niet over als een 19 jarige die voor dierenarts studeert. Tevens wil je het paard medicatie toe gaan dienen die voor andere dieren of mensen zijn, snap je zelf dan niet dat dat gewoon niet kan?

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-08-21 20:12 



 
Profiel   

Cinnepin schreef
Je account kan je niet zelf verwijderen.

Maar waarom beweerde je steeds bij hoog en laag dat jij wel eigenaar bent? Wat had het voor nut?
Ook heb je gezegd dat je al met de studie voor dierenarts bezig bent en dit is niet zo. Dan zijn dat toch leugens?
Ook je taalgebruik en teksten plaatsen is enorm slecht, dit kan een achterliggend probleem hebben, maar je komt op deze manier niet over als een 19 jarige die voor dierenarts studeert. Tevens wil je het paard medicatie toe gaan dienen die voor andere dieren of mensen zijn, snap je zelf dan niet dat dat gewoon niet kan?


Nee ik heb nooit gezegt dat ik wilde doen de boer wilde andere medicijnen geven en ik wilde dat juist niet.

Ik ben bezig met daarvoor studeren ik doe nu dierverzorging niv 3 op het wellant


En ja ik studeer echt er voor

En ik wil niet dat mensen Medicatie geven van andere dieren of mensen heb duidelijk gezegt dat ik dat wilde tegen houden

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-08-21 20:17 



 

Als het daadwerkelijk een hoefzweer is was je goed bezig door te weken in soda. Als het paard wel hoefbevangen is heeft dat geen enkele zin. Kuil zit inderdaad teveel eiwitten in en dat is altijd slecht voor een paard. Wilgentakken schijnen pijnstillend te werken dus dat is on beide situaties niet verkeerd. Echter, het paard alleen maar stro en wilgentakken voeren is weer vragen om nieuwe problemen zoals verstoppingen en mogelijk koliek. Het enige wat echt gaat helpen is de boer er zo snel mogelijk van te overtuigen dat er een dierenarts moet komen om een diagnose te stellen en van daaruit een behandelplan te maken. Zal niet makkelijk zijn om hem te overtuigen en als het echt niet lukt zal je misschien drastische stappen moeten gaan nemen en de instanties inschakelen want een dier de juiste medische zorg ontzeggen is dierenmishandeling en strafbaar. Succes!

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-08-21 20:27 



 
Profiel   

Orchidee14 schreef
Als het daadwerkelijk een hoefzweer is was je goed bezig door te weken in soda. Als het paard wel hoefbevangen is heeft dat geen enkele zin. Kuil zit inderdaad teveel eiwitten in en dat is altijd slecht voor een paard. Wilgentakken schijnen pijnstillend te werken dus dat is on beide situaties niet verkeerd. Echter, het paard alleen maar stro en wilgentakken voeren is weer vragen om nieuwe problemen zoals verstoppingen en mogelijk koliek. Het enige wat echt gaat helpen is de boer er zo snel mogelijk van te overtuigen dat er een dierenarts moet komen om een diagnose te stellen en van daaruit een behandelplan te maken. Zal niet makkelijk zijn om hem te overtuigen en als het echt niet lukt zal je misschien drastische stappen moeten gaan nemen en de instanties inschakelen want een dier de juiste medische zorg ontzeggen is dierenmishandeling en strafbaar. Succes!



Helemaal mee eens

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-08-21 20:29 



 
Profiel   

Orchidee14 schreef
Als het daadwerkelijk een hoefzweer is was je goed bezig door te weken in soda. Als het paard wel hoefbevangen is heeft dat geen enkele zin. Kuil zit inderdaad teveel eiwitten in en dat is altijd slecht voor een paard. Wilgentakken schijnen pijnstillend te werken dus dat is on beide situaties niet verkeerd. Echter, het paard alleen maar stro en wilgentakken voeren is weer vragen om nieuwe problemen zoals verstoppingen en mogelijk koliek. Het enige wat echt gaat helpen is de boer er zo snel mogelijk van te overtuigen dat er een dierenarts moet komen om een diagnose te stellen en van daaruit een behandelplan te maken. Zal niet makkelijk zijn om hem te overtuigen en als het echt niet lukt zal je misschien drastische stappen moeten gaan nemen en de instanties inschakelen want een dier de juiste medische zorg ontzeggen is dierenmishandeling en strafbaar. Succes!


Ik geef gelukkig niet alleen kuil. We hebben soort droog gras en hebben verschillende soorten stro zoals; erwten stro. de andere namen weet ik niet meer. En verschillende soorten kuil

Droog gras
Nat kuil
.
.
.
Veel variatie ik doe wat er wordt gezegt maar alleen stro en wilgen ga ik niet geven.
Geef ook gedroogd gras in kleine beetjes
Maar aangezien hij op een eiwit dieet staat merk je nog geen verschil.

Ook op verschillende ondergonden lopen doet niks hij loopt er niet voorzichtiger van.
Zoals je meest hebt bij hoefbevangen

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-08-21 20:37 



 
Profiel   

Wat al eerder in dit topic is aan gegeven is kuil voor koeien, niet voor paarden

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-08-21 20:40 



 
Profiel   

‍♀️helaas had meneer een paal van de bak omgeduwd en is hij afgebroken. dus meneer liep vanacht op de weide. Hoelaat weet ik niet. Maar ik was er vroeg dus nu staan ze helemaal niet bij de weide.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-08-21 20:41 



 
Profiel   

Cinnepin schreef
Wat al eerder in dit topic is aan gegeven is kuil voor koeien, niet voor paarden


Hij heeft geen koeien maar geiten.
Maar in ieder geval we hebben verschillende soorten voer. alleen alle namen weet ik niet.
M

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-08-21 20:43 



 

Is er niet een bokker die in de buurt woont en die een keer met je mee kan gaan? Wellicht kan die dan kijken of het een hoefzweer is of hoefbevangen. Twee weten meer dan één en wie weet kan diegene de boer wel overtuigen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-08-21 20:51 



 
Profiel   

Orchidee14 schreef
Is er niet een bokker die in de buurt woont en die een keer met je mee kan gaan? Wellicht kan die dan kijken of het een hoefzweer is of hoefbevangen. Twee weten meer dan één en wie weet kan diegene de boer wel overtuigen.

Ik heb al eeen bokker gesproken en ik stuur morgen een foto van de hoef zodat zei kan kijken.
Als ,4 mensen het al aangeven en hij het liever zelf wilt oplossen heeft dat geen zin

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-08-21 21:00 



 
Profiel   

Als hij het zelf wilt oplossen kan je niks meer doen, alleen als er geen goede zorg komt instanties bellen....

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-08-21 21:07 



 

Maar vanaf een foto kun je niet zien of er een hoefzweer zit of dat hij hoefbevangen is. Dat moet je voelen en zien.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-08-21 21:17 



 
Profiel   

Orchidee14 schreef
Maar vanaf een foto kun je niet zien of er een hoefzweer zit of dat hij hoefbevangen is. Dat moet je voelen en zien.

Ik moet een foto maken van onder de hoef

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-08-21 21:30 



 
Profiel   

Van een foto kan je niet voelen ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-08-21 21:42 



 

Betreft het hier de opa of de 14 jarige. Ik heb een aantal van je berichtjes nog eens terug gelezen en eerlijk gezegd werd ik daar een beetje verdrietig van. Mijt, ataxie, grote wond, kreupel, mok en nu weer hoefzweer of hoefbevangen. En dat in nog geen jaar tijd. Ik heb inmiddels zo'n 40 jaar eigen paarden maar meer dan de helft van dit lijstje kan ik "gelukkig" wegstrepen. Ik geloof echt dat jij ontzettend je best doet om goed voor die paarden te zorgen, maar ergens gaat er structureel iets mis volgens mij. Jij hebt er duidelijk nog te weinig verstand van om optimaal voor die paarden te zorgen, ondanks dat je je stinkende best doet en die boer geeft duidelijk geen snars om zijn beesten. Erg frustrerend voor jou lijkt me. De basis is goed voer, tandarts en medische zorg wanneer nodig. Dit wordt ze duidelijk onthouden. Deze man is geen dieren waard.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-08-21 21:52 



 
Profiel   

Orchidee14 schreef
Betreft het hier de opa of de 14 jarige. Ik heb een aantal van je berichtjes nog eens terug gelezen en eerlijk gezegd werd ik daar een beetje verdrietig van. Mijt, ataxie, grote wond, kreupel, mok en nu weer hoefzweer of hoefbevangen. En dat in nog geen jaar tijd. Ik heb inmiddels zo'n 40 jaar eigen paarden maar meer dan de helft van dit lijstje kan ik "gelukkig" wegstrepen. Ik geloof echt dat jij ontzettend je best doet om goed voor die paarden te zorgen, maar ergens gaat er structureel iets mis volgens mij. Jij hebt er duidelijk nog te weinig verstand van om optimaal voor die paarden te zorgen, ondanks dat je je stinkende best doet en die boer geeft duidelijk geen snars om zijn beesten. Erg frustrerend voor jou lijkt me. De basis is goed voer, tandarts en medische zorg wanneer nodig. Dit wordt ze duidelijk onthouden. Deze man is geen dieren waard.



Dit denk ik ook....

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-08-21 22:00 



 
Profiel   

Angeldr14 schreef
Orchidee14 schreef
Maar vanaf een foto kun je niet zien of er een hoefzweer zit of dat hij hoefbevangen is. Dat moet je voelen en zien.

Ik moet een foto maken van onder de hoef

Je kan daar niks mee.
Bij bevangenheid kun je evt een verbreedde witte lijn zien, maar die vormt zich vaak pas later (na de acute fase), ook kan de witte lijn evengoed al zijn verbreedt door een oudere bevangenheid.

Het kan zoveel zijn waarom een paard ernstig kreupel loopt.
Met 1 been is het meestal geen bevangenheid, maar een hoefzweer, maar het kan ook een hoefbeenbreuk zijn, of een blessure aan de bandjes in de hoef, of een flinke peesblessure... of vul maar in.

Ik ben best iemand die veel aankijkt als er wat is; maar een acuut/ernstig kreupel paard is voor mij een direct telefoontje naar de DA.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-08-21 22:32 



 
Profiel   

Orchidee14 schreef
Betreft het hier de opa of de 14 jarige. Ik heb een aantal van je berichtjes nog eens terug gelezen en eerlijk gezegd werd ik daar een beetje verdrietig van. Mijt, ataxie, grote wond, kreupel, mok en nu weer hoefzweer of hoefbevangen. En dat in nog geen jaar tijd. Ik heb inmiddels zo'n 40 jaar eigen paarden maar meer dan de helft van dit lijstje kan ik "gelukkig" wegstrepen. Ik geloof echt dat jij ontzettend je best doet om goed voor die paarden te zorgen, maar ergens gaat er structureel iets mis volgens mij. Jij hebt er duidelijk nog te weinig verstand van om optimaal voor die paarden te zorgen, ondanks dat je je stinkende best doet en die boer geeft duidelijk geen snars om zijn beesten. Erg frustrerend voor jou lijkt me. De basis is goed voer, tandarts en medische zorg wanneer nodig. Dit wordt ze duidelijk onthouden. Deze man is geen dieren waard.


Toevallig heb nooit update gegeven was het geen mijt. Ouwe verhaarde nog erg veel

En ja opa had zich verstapt omdat het land niet gelijk loopt en ik weet niet hoe maar er liggen ook tegels of stenen diep en als ik dta weghaal komen er gaten.
Ze horen ook op steen te kunnen lopen en dat kan allen als ik breng


Klopt ik krijg nooit paard op school en als ik het krijg moet het binne een week klaar zijn. Dus daarom verdiep ik mij zelf en volg ik veel paarden mensen online en vraag ik veel.
Ik weet ook dat smid arts vaccens. Tandarts basis dingen zijn die je moet doen. Om de .. tijd ontwormen
Is allemaal basis.
Alleen ik denk dat ik overal andere informatie hoor waardoor ik zwaar door de war raak nu en aan alles twijfel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-08-21 22:47 



 
Profiel   

Orchidee14 schreef
Betreft het hier de opa of de 14 jarige. Ik heb een aantal van je berichtjes nog eens terug gelezen en eerlijk gezegd werd ik daar een beetje verdrietig van. Mijt, ataxie, grote wond, kreupel, mok en nu weer hoefzweer of hoefbevangen. En dat in nog geen jaar tijd. Ik heb inmiddels zo'n 40 jaar eigen paarden maar meer dan de helft van dit lijstje kan ik "gelukkig" wegstrepen. Ik geloof echt dat jij ontzettend je best doet om goed voor die paarden te zorgen, maar ergens gaat er structureel iets mis volgens mij. Jij hebt er duidelijk nog te weinig verstand van om optimaal voor die paarden te zorgen, ondanks dat je je stinkende best doet en die boer geeft duidelijk geen snars om zijn beesten. Erg frustrerend voor jou lijkt me. De basis is goed voer, tandarts en medische zorg wanneer nodig. Dit wordt ze duidelijk onthouden. Deze man is geen dieren waard.


Het is ook heel frustrerend. want ik heb zelf een hond en die is nooit ziek geweest alleen aangevallen door een hond

Dus ik wil en doe me best maar van iedereen hoor ik weer wat anders.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-08-21 22:50 



 

Lastige situatie voor jou TS. Nogmaals, misschien moet je dan toch eens een instantie inschakelen die eens ter plaatse gaat kijken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-08-21 22:54 



 
Profiel   

Orchidee14 schreef
Lastige situatie voor jou TS. Nogmaals, misschien moet je dan toch eens een instantie inschakelen die eens ter plaatse gaat kijken.


Mijn collega's hebben hem al gewaarschuwd en mij vandaag gezegt anders bellen ze instatie en dan krijgt hij 2 kansen dus ben benieuwd

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-08-21 22:56 



 
Profiel   

Angeldr14 schreef
Orchidee14 schreef
Lastige situatie voor jou TS. Nogmaals, misschien moet je dan toch eens een instantie inschakelen die eens ter plaatse gaat kijken.


Mijn collega's hebben hem al gewaarschuwd en mij vandaag gezegt anders bellen ze instatie en dan krijgt hij 2 kansen dus ben benieuwd

Collega's? wat voor werk doe je dan? Je studeert toch.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-08-21 23:13 



 

Pillow, volgens mij werkt ze naast haar studie. Zoals zoveel studenten.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-08-21 23:46 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 6 van de 7 [ 169 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen