Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 7 van de 7 [ 169 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7
Plaats een nieuw onderwerp

Hoefbevangen

 
Profiel   

Mijn collega's hebben hem al gewaarschuwd en mij vandaag gezegt anders bellen ze instatie en dan krijgt hij 2 kansen dus ben benieuwd[/quote]
Collega's? wat voor werk doe je dan? Je studeert toch.[/quote]

Aangezien suppermarkten mij niet willen omdat ik te oud ben. Wat handig is voor studie op een boerderij. En help met de bevallingen enzovoort
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-08-21 22:49 



 
Profiel   

Orchidee14 schreef
Betreft het hier de opa of de 14 jarige. Ik heb een aantal van je berichtjes nog eens terug gelezen en eerlijk gezegd werd ik daar een beetje verdrietig van. Mijt, ataxie, grote wond, kreupel, mok en nu weer hoefzweer of hoefbevangen. En dat in nog geen jaar tijd. Ik heb inmiddels zo'n 40 jaar eigen paarden maar meer dan de helft van dit lijstje kan ik "gelukkig" wegstrepen. Ik geloof echt dat jij ontzettend je best doet om goed voor die paarden te zorgen, maar ergens gaat er structureel iets mis volgens mij. Jij hebt er duidelijk nog te weinig verstand van om optimaal voor die paarden te zorgen, ondanks dat je je stinkende best doet en die boer geeft duidelijk geen snars om zijn beesten. Erg frustrerend voor jou lijkt me. De basis is goed voer, tandarts en medische zorg wanneer nodig. Dit wordt ze duidelijk onthouden. Deze man is geen dieren waard.


Serieus, de “mijt” was gewoon wintervacht, de “grote wond” een schaafwond op de kaak en zo is bijna alle drama van TS te verklaren.

Het was TS die onlangs bedacht dat ze toch wel op een atactisch paard wil rijden, hetzelfde paard dat nu kreupel is. Dit paard is door de boer erbij gehaald, omdat de oude van 28 jaar eenzaam was. De boer draagt alle kosten voor de paarden en voert uit zichzelf het oudere paard al 2x daags slobber bij (volgens de oude topics van nog maar enkele weken/maanden terug, volgens dit topic kijkt de boer er ineens niet meer naar om). Daarnaast heeft de boer 900 geiten en komt de dierenarts sowieso regelmatig voor de geiten. Allemaal eerdere woorden van TS.

Wie ben jij om te beweren dat de boer geen snars om zijn dieren geeft en het TS is die goed bezig is/probeert te zijn?
Aangezien deze boer een groot boeren bedrijf runt, gebruik maakt van een smartphone (immers kan TS hem filmpjes sturen) en totdat TS en later het jongere paard erbij kwam, sowieso zelf de verzorging van het oudere paard deed, hebben we het waarschijnlijk niet over een oud mannetje dat in het verleden leeft, maar waarschijnlijk gewoon over een vitale moderne boer.

Lees TS haar topics nog maar eens door, toen het oudje kreupel was werd er ook een DA bijgehaald. De boer vind dat nu blijkbaar niet nodig.
Nou ja, dat was voordat er allerlei zogenaamde collega’s bijgehaald werden, die ineens het ook met TS eens zijn dat de paarden verwaarloosd worden.

Serieus, dit laatste verhaal/topic heeft in de laatste 3 dagen meer wendingen gehad dan nog ooit geloofwaardig kan zijn. TS opent sowieso voor elke vraag (of klopje op haar eigen schouder) een nieuw topic en reageert nooit in andere topics. Menig topic draait uit dat TS roept “geen haat” en TS heeft ook al meerdere malen gezegd te zullen stoppen op Bokt, om vervolgens gewoon te blijven reageren.

En jullie geloven haar nog steeds?

Er hoeft echt niet overal een DA voor worden gebeld, zelfs de hoefsmid vond het niet nodig om met spoed bij dit paard te komen en komt gewoon over 2 weken, waarschijnlijk de gebruikelijke afspraak.
Serieus, als geen DA bij een kreupel paard halen al dierenmishandeling is (of geen snars om je dieren geven is), dan ben ik er ook schuldig aan, want mijn beide paarden zijn een keer kreupel geweest en beide keren heb ik er geen DA bij gehaald, maar het eerst gewoon eens aangekeken. Beide zijn overigens helemaal hersteld.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-08-21 22:56 



 

Daphara schreef
Orchidee14 schreef
Betreft het hier de opa of de 14 jarige. Ik heb een aantal van je berichtjes nog eens terug gelezen en eerlijk gezegd werd ik daar een beetje verdrietig van. Mijt, ataxie, grote wond, kreupel, mok en nu weer hoefzweer of hoefbevangen. En dat in nog geen jaar tijd. Ik heb inmiddels zo'n 40 jaar eigen paarden maar meer dan de helft van dit lijstje kan ik "gelukkig" wegstrepen. Ik geloof echt dat jij ontzettend je best doet om goed voor die paarden te zorgen, maar ergens gaat er structureel iets mis volgens mij. Jij hebt er duidelijk nog te weinig verstand van om optimaal voor die paarden te zorgen, ondanks dat je je stinkende best doet en die boer geeft duidelijk geen snars om zijn beesten. Erg frustrerend voor jou lijkt me. De basis is goed voer, tandarts en medische zorg wanneer nodig. Dit wordt ze duidelijk onthouden. Deze man is geen dieren waard.


Serieus, de “mijt” was gewoon wintervacht, de “grote wond” een schaafwond op de kaak en zo is bijna alle drama van TS te verklaren.

Het was TS die onlangs bedacht dat ze toch wel op een atactisch paard wil rijden, hetzelfde paard dat nu kreupel is. Dit paard is door de boer erbij gehaald, omdat de oude van 28 jaar eenzaam was. De boer draagt alle kosten voor de paarden en voert uit zichzelf het oudere paard al 2x daags slobber bij (volgens de oude topics van nog maar enkele weken/maanden terug, volgens dit topic kijkt de boer er ineens niet meer naar om). Daarnaast heeft de boer 900 geiten en komt de dierenarts sowieso regelmatig voor de geiten. Allemaal eerdere woorden van TS.

Wie ben jij om te beweren dat de boer geen snars om zijn dieren geeft en het TS is die goed bezig is/probeert te zijn?
Aangezien deze boer een groot boeren bedrijf runt, gebruik maakt van een smartphone (immers kan TS hem filmpjes sturen) en totdat TS en later het jongere paard erbij kwam, sowieso zelf de verzorging van het oudere paard deed, hebben we het waarschijnlijk niet over een oud mannetje dat in het verleden leeft, maar waarschijnlijk gewoon over een vitale moderne boer.

Lees TS haar topics nog maar eens door, toen het oudje kreupel was werd er ook een DA bijgehaald. De boer vind dat nu blijkbaar niet nodig.
Nou ja, dat was voordat er allerlei zogenaamde collega’s bijgehaald werden, die ineens het ook met TS eens zijn dat de paarden verwaarloosd worden.

Serieus, dit laatste verhaal/topic heeft in de laatste 3 dagen meer wendingen gehad dan nog ooit geloofwaardig kan zijn. TS opent sowieso voor elke vraag (of klopje op haar eigen schouder) een nieuw topic en reageert nooit in andere topics. Menig topic draait uit dat TS roept “geen haat” en TS heeft ook al meerdere malen gezegd te zullen stoppen op Bokt, om vervolgens gewoon te blijven reageren.

En jullie geloven haar nog steeds?

Er hoeft echt niet overal een DA voor worden gebeld, zelfs de hoefsmid vond het niet nodig om met spoed bij dit paard te komen en komt gewoon over 2 weken, waarschijnlijk de gebruikelijke afspraak.
Serieus, als geen DA bij een kreupel paard halen al dierenmishandeling is (of geen snars om je dieren geven is), dan ben ik er ook schuldig aan, want mijn beide paarden zijn een keer kreupel geweest en beide keren heb ik er geen DA bij gehaald, maar het eerst gewoon eens aangekeken. Beide zijn overigens helemaal hersteld.


Ho, ho rustig maar! Als je mijn eerdere berichten terug lees zie je dat ik ook mijn twijfels heb. Ik probeer haar het voordeel van de twijfel te geven en ALS haar verhalen dan wel waar zijn, is de boer nalatig. Zeg ik dat ik geen moer geloof van haar verhalen krijg ik de ene helft van bokt over me heen, geef ik haar het voordeel van de twijfel, is het ook weer niet goed. En nee, ik bel ook niet voor elk wissewasje de dierenarts. Maar ik ga af op de ,behoorlijk ongeloofwaardige en tegenstrijdige, berichten van ts. Zolang de boer zelf niet reageert weet niemand of het waar is of niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-08-21 23:18 



 
Profiel   

Hoe verwijder je topics?

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-08-21 01:11 



 
Profiel   

Ik geef toe dat ik niet bij alles de juiste woord keuze heb gebruikt.

En toch bedankt voor reageren.
Fijne avond

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-08-21 01:15 



 
Profiel   

Angeldr14 schreef
Hoe verwijder je topics?


niet

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-08-21 08:23 



 
Profiel   

TS, een topic en ook je eigen posts op Bokt kan je niet verwijderen.

Daarom als je een topic plaatst:
* typ duidelijke berichten met punten, komma's en hoofdletters, bij voorkeur ook nog even de spellingscontrole er over
* probeer zoveel mogelijk bij de feiten te blijven en niet te verzanden in bijzaken en emoties
* wees eerlijk
* stel gerichte vragen
* reageer op vragen zonder je aangevallen te voelen, mensen zijn hier om je te helpen.

Voor de rest, ik heb een filmpje gezien van dit paard.
Hij is absoluut kreupel aan 1 voorbeen, bevangen lijkt het niet op, vandaar mijn eerdere bericht, rust, koelen en als het zo blijft qua beeld, dan de dierenarts er bij laten komen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-08-21 08:37 



 

TS, hoe is het nu met het paard?

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-08-21 19:47 



 
Profiel   

Orchidee14 schreef
TS, hoe is het nu met het paard?

Heel goed bijna weer de oude.
vandaag gewandeld over het terrein en hij loopt bijna weer zuiver.
Hij krijgt voor nu alleen nog hooi wilgentakken en wanneer de smid is geweest gaan we kijken of hij weer land op mag. En dan doe ik hem in de avond weer binnen.
Om het op tebouwen

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-08-21 20:14 



 

Angeldr14 schreef
Orchidee14 schreef
TS, hoe is het nu met het paard?

Heel goed bijna weer de oude.
vandaag gewandeld over het terrein en hij loopt bijna weer zuiver.
Hij krijgt voor nu alleen nog hooi wilgentakken en wanneer de smid is geweest gaan we kijken of hij weer land op mag. En dan doe ik hem in de avond weer binnen.
Om het op tebouwen


Fijn om te lezen. Dank je wel voor je update.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-08-21 20:44 



 
Profiel   

Update paardje is niet hoefbevangen maar heeft gister in iets gestaan dus liep gister niet goed. Misschien al langer iets onder de hoef. hij heeft nu aan 1 achter been een zweertje. van de hoefsmid inpakken. en moet ik dit dan droog in zakje om de hoef binden ?

Ik heb soda al thuis liggen d
Heeft dit de zelfde werking als biotex


Laatst bijgewerkt door Angeldr14 op 12-08-21 08:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-08-21 08:21 



 
Profiel   

Hou TS, je kunt ook vloeibare groene bededas nemen; zelfde effect. En anders groene biotex.
Soda kan inderdaad ook.

Wat ik bij een hoefzweer altijd doe is een luier vullen met zout in water en dat om de hoef met ducktape.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-08-21 08:26 



 
Profiel   

gewoon een poosje (minstens een kwartier) in een emmer met tot hoefhoogte warm sop zetten. biotex groen of soda.
Maar nu heb jij de eigenaar onterecht beschuldigd van van alles. Jammer

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-08-21 08:31 



 
Profiel   

pillow schreef
gewoon een poosje (minstens een kwartier) in een emmer met tot hoefhoogte warm sop zetten. biotex groen of soda.
Maar nu heb jij de eigenaar onterecht beschuldigd van van alles. Jammer


Dat was niet de bedoeling. Maar opeens zo erg kreupel vind ik wel dat hij veearts moest laten kijken.
Hij was er ook niet bij met de veearts

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-08-21 08:35 



 
Profiel   

pillow schreef
gewoon een poosje (minstens een kwartier) in een emmer met tot hoefhoogte warm sop zetten. biotex groen of soda.
Maar nu heb jij de eigenaar onterecht beschuldigd van van alles. Jammer

Oke heel erg bedankt ik denk dat ik luier probeer want zodra hij in emmer water stapt schrikt hij en vliegt de emmer om

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-08-21 08:36 



 
Profiel   

Angeldr14 schreef
pillow schreef
gewoon een poosje (minstens een kwartier) in een emmer met tot hoefhoogte warm sop zetten. biotex groen of soda.
Maar nu heb jij de eigenaar onterecht beschuldigd van van alles. Jammer

Oke heel erg bedankt ik denk dat ik luier probeer want zodra hij in emmer water stapt schrikt hij en vliegt de emmer om

Maar dat kun je hem wel leren, zelf de emmer vasthouden en mee bewegen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-08-21 11:48 



 
Profiel   

Angeldr14 schreef
pillow schreef
gewoon een poosje (minstens een kwartier) in een emmer met tot hoefhoogte warm sop zetten. biotex groen of soda.
Maar nu heb jij de eigenaar onterecht beschuldigd van van alles. Jammer


Dat was niet de bedoeling. Maar opeens zo erg kreupel vind ik wel dat hij veearts moest laten kijken.
Hij was er ook niet bij met de veearts


Vandaag zou toch de hoefsmid komen, niet de veearts? Daarnaast, als jij al hebt aangegeven erbij te zullen zijn, is het niet nodig dat de boer er zelf ook bij is. Ik neem aan dat hij niet weet van alle drama hier en hoe je ook nog hebt geprobeerd zijn medewerkers tegen hem op te zetten? Dus hij gaat er nog steeds vanuit dat hij een lieve meid als verzorgster voor de paarden heeft.

Jij kunt wel vinden dat hij de veearts had moeten laten komen, maar hij had genoeg kennis om te zien dat het niet nodig was. Een week na je melding hier in het topic liep het paard dus al bijna weer zuiver en nu 2 weken later blijkt er niets meer aan de hand mat dat voorbeen en is er iets met het achter hoef.

Weet je, ik hoop dat je hier heel veel van geleerd hebt, met name dat er heel veel is dat jij nog niet weet en dat je nog veel meer te leren hebt. Jij zou nog veel van de boer kunnen leren als jij je best doet om te luisteren, ipv veroordelen en denken dat je het beter weet.
Ga eens met hem in gesprek, vraag wat hij er aan zag dat hij het niet nodig vond om direct een DA of hoefsmid te laten komen, daar kun je wat van leren, ook een volgende keer. Beter dat dan meteen hem hier op het forum voor nalatigheid en wat nog meer neerzettten.

Oh en als ik jou was, zou ik ook eerlijk opbiechten wat je allemaal gezegd en gedacht hebt, omdat je het niet met hem eens was en daar je excuses voor aanbieden. Beter dat jij het eerlijk opbiecht, dan dat één van jouw “collega’s” dat voor je doet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-08-21 11:57 



 
Profiel   

Sorry maar jij hebt het fout de collegas zeiden dat tegen mijbdat veearts moesten komen en gaven mij gelijk ik heb niemand tegen iemans op gezet en mijn oma heeft ook gespreke. En we hebben dit uitgesproken dus er is niks meer aan de hand maar nu weten we nog niet wat er met ze voorbeen was of is en of het wel echt hoefbevangenheid was aan 1 been.
Maarja ik ga hier verder niet meer op in het is al uitgesproken

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-08-21 15:25 



 
Profiel   

Het grote probleem met kreupelheden is dat er heel veel verschillende soorten kreupelheid zijn met heel veel verschillende oorzaken.En dat die op hele verschillende en vaak tegengestelde manieren behandeld moeten worden,want als je het verkeerd behandelt wordt het vaak erger.Vandaar dat een goede diagnose zo belangrijk is voordat je wat gaat uitproberen.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-08-21 17:05 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 7 van de 7 [ 169 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen