Hoefbevangen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
capopjekop

Berichten: 30657
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-21 13:31

Het gaat er niet om of je je eigenaar voelt of niet. Het gaat er om wie de beslissingen uiteindelijk neemt. En dat is de boer, die beslist om nu nog geen dierenarts te laten komen. En dat heeft invloed op het advies dat wij je kunnen geven.

Het is belangrijk dat de dierenarts uitsluit of het bevangenheid is of iets anders. Als het wel bevangenheid is, heb je medicatie nodig. En hoe langer je niks doet hoe groter de schade in de hoef kan worden. Dus ik zou nogmaals met de boer in gesprek gaan over het belang van een dierenarts. Als hij weigert een dierenarts in te schakelen dan ontzegt hij het dier medische zorg en zou je melding kunnen maken bij 144

MairiMacBran
Berichten: 956
Geregistreerd: 01-04-14

Re: Hoefbevangen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-21 13:33

Maar dan kan ze het verzorgen van die paarden natuurlijk op haar buik schrijven. Dat zal haar niet in dank afgenomen worden.

capopjekop

Berichten: 30657
Geregistreerd: 30-11-03

Re: Hoefbevangen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-21 13:34

Het gaat uiteindelijk toch om het welzijn van het dier? Als hij herhaaldelijk weigert er een dierenarts bij te halen moet je iets. Want het dier heeft nu wel pijn

MairiMacBran
Berichten: 956
Geregistreerd: 01-04-14

Re: Hoefbevangen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-21 13:46

Als er daadwerkelijk ingegrepen gaat worden door de instanties op dat moment wel.
Maar of die eigenaar daar wat van leert is de vraag. En TO is echt van goede wil, die is dan ook weg.

Cinnepin

Berichten: 8929
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Re: Hoefbevangen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-21 15:05

Maar ts vindt zichzelf eigenaar dus ziet dit * gevaar * niet in. Heeft volgens mij ook totaal het besef niet dat als de boer haar niet meer bij zijn paarden wilt, om wat voor reden dan ook, zij geen poot heeft om op te staan.
Ts heeft niet de financiën dit paard over te nemen en de juiste zorg te bieden, dus helaas zal ze zolang ook geen eigenaar zijn en het met de beslissingen van de boer moeten doen. Loopt het de spui gaten uit inderdaad de dierenpolitie er op af.

Angeldr14
Berichten: 171
Geregistreerd: 06-04-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-21 19:32

MairiMacBran schreef:
Maar als jij jezelf ziet als eigenaar zou je ook de medische zorg en financiële zorg op je moeten nemen, want dat is een groot deel van het eigenaar-zijn. Jij dient er voor te zorgen dat het paard op alle fronten goed verzorgd wordt.
Dan kun je zelf beslissen over het laten komen van een dierenarts, beslis jij welk voer hij krijgt en waar hij staat.

Jij bent afhankelijk van de echte eigenaar, dus hebt geen beslissingsbevoegdheid.
Dat de eigenaar jou voor het gemak maar overal voor op laat draaien maakt jou misschien voor je gevoel eigenaar, maar je bent het niet.
En dat lijkt me een hele rottige situatie, want waarschijnlijk wil je het anders, maar kan dat niet.


Ik beslis zelf het voer en waar ze staan en wat ik doe met ze alleen ik heb het geld niet voor de arts hoefsmid zou ik kunnen doen alleen ze willen me het nummer niet geven van de vaste smid

Cinnepin

Berichten: 8929
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Re: Hoefbevangen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-21 19:49

Nou dan willen ze dus niet dat jij er mee bemoeit!

nicolanca
Berichten: 934
Geregistreerd: 20-07-07

Re: Hoefbevangen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-21 19:58

Ik snap niet waarom het nodig is om zo op topicstarter in te blijven hakken. Zij vraagt om advies, ze heeft duidelijk gemaakt dat ze in een ingewikkelde situatie zit waardoor ze adviezen maar beperkt kan opvolger, dus laat haar.

Pumpkinbroes

Berichten: 409
Geregistreerd: 31-10-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-21 20:00

Wat een gedram over of ze de eigenaar is of niet.

Ze vraagt om hulp door het delen van kennis.
Dat is toch juist iets wat je moet willen aanmoedigen.

Cinnepin

Berichten: 8929
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Re: Hoefbevangen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-21 20:04

We kunnen hulp geven wat we willen, maar als eigenaar niet mee werkt, kan ze niets...behalve als het echt zo ernstig is ( ik heb geen filmpje gezien ) de dierenbescherming bellen omdat het dier zorg ontnomen wordt. En als de ts blijft beweren eigenaar te zijn, loopt dat ook niet goed voor haar af, dan zien ze ook haar als iemand die het dier zorg ontneemt....Is niet onvriendelijk bedoeld, maar wel hoe de vork in de steel zit

capopjekop

Berichten: 30657
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-21 20:06

Ze heeft mijn inziens al prima advies gekregen van verschillende bokkers. Namelijk eerst met hulp van dierenarts en smid uitsluiten of het hoefbevangenheid is of iets anders. Van het gras af. Sober voeren. Zolang je niet weet wat het is kunnen we verder geen tips geven.

Cinnepin

Berichten: 8929
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-21 20:07

Kennelijk vindt ts het heel wat om eigenaar te zijn van een paard, want dat vind ze zichzelf als ze de boel regelt, maar dan moet ze ook de consequenties er van in zien en zorg bieden, desnoods leen je geld...of verkoop je je dier ( en dat kan ze dus niet ). Als ik mijzelf eigenaar van een dier vind en mijn dier zou pijnlijden en geen dierenarts kunnen bellen om welke reden dan ook, zou ik me kapot schamen.

Angeldr14
Berichten: 171
Geregistreerd: 06-04-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-21 20:19

Cinnepin schreef:
Maar ts vindt zichzelf eigenaar dus ziet dit * gevaar * niet in. Heeft volgens mij ook totaal het besef niet dat als de boer haar niet meer bij zijn paarden wilt, om wat voor reden dan ook, zij geen poot heeft om op te staan.
Ts heeft niet de financiën dit paard over te nemen en de juiste zorg te bieden, dus helaas zal ze zolang ook geen eigenaar zijn en het met de beslissingen van de boer moeten doen. Loopt het de spui gaten uit inderdaad de dierenpolitie er op af.


We geven hem vanaf morgen andere medicijnen sterkere pijn stiller diatrim was het volgens mij zei de boer

Lekker Spotief jho bedankt zal wel niks meer vragen
En ookal heb ik het geld niet of ben ik geen eigenaar ik bel maandag of app maandag de dieren arts wel waar zijn bedrijf loopt en dan mag het op zijn rekening worden geschoven want als ik de financië had was dag 1 spoed gebeld en was alles onderhouden ik studeer niet voor niets dierenarts alleen helaas ben ik nog niet zover
En ik ga mijn paardjes niet laten afpakken ga jij je dieren maar weg doen als je al een goeie band met ze hebt opgebouwd

Cinnepin

Berichten: 8929
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-21 20:22

Angeldr14 schreef:
Cinnepin schreef:
Maar ts vindt zichzelf eigenaar dus ziet dit * gevaar * niet in. Heeft volgens mij ook totaal het besef niet dat als de boer haar niet meer bij zijn paarden wilt, om wat voor reden dan ook, zij geen poot heeft om op te staan.
Ts heeft niet de financiën dit paard over te nemen en de juiste zorg te bieden, dus helaas zal ze zolang ook geen eigenaar zijn en het met de beslissingen van de boer moeten doen. Loopt het de spui gaten uit inderdaad de dierenpolitie er op af.


We geven hem vanaf morgen andere medicijnen sterkere pijn stiller diatrim was het volgens mij zei de boer

Lekker Spotief jho bedankt zal wel niks meer vragen
En ookal heb ik het geld niet of ben ik geen eigenaar ik bel maandag of app maandag de dieren arts wel waar zijn bedrijf loopt en dan mag het op zijn rekening worden geschoven want als ik de financië had was dag 1 spoed gebeld en was alles onderhouden ik studeer niet voor niets dierenarts alleen helaas ben ik nog niet zover
En ik ga mijn paardjes niet laten afpakken ga jij je dieren maar weg doen als je al een goeie band met ze hebt opgebouwd



Als ik mijn paard of mijn andere dieren financieel de zorg niet meer kan bieden wat ze nodig hebben zal ik wel moeten. In heb in het verleden hierdoor een paard moeten verkopen helaas. Je kan een dier niet laten staan met pijn of ziekte omdat de eigenaar het niet kan betalen.

Ik zou zonder overleg met de boer niet zomaar een dierenarts laten komen en op zijn rekening laten zetten, als je dat bij mij zou doen zou je de laan uitvliegen....

Angeldr14
Berichten: 171
Geregistreerd: 06-04-21

Re: Hoefbevangen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-21 20:24

Nou de dierenarts die komt er zo vaak ik ga natuurlijk eerst dingen vragen over de kosten kijken wat ik zelf kan doen maar die arts komt altijd voor zijn 900 geiten dus waarom niet

En wat als hij koliek zou hebben zou ik ook zonder overleg toch moeten bellen ga niet wachten

Fijne dag nog

Cinnepin

Berichten: 8929
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Re: Hoefbevangen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-21 20:27

Dan beslist de boer zelf, jij mag nooit over zijn financien beslissen. Ik hoop dat dit goed gaat aflopen voor je...Als hij het niet pikt ben je je paarden alsnog kwijt. Hij wil niet voor niets geen nrs geven, dat geeft duidelijk aan dat ie niet wil dat jij je er me bemoeit, doe je dit wel kan hij boos worden...

Angeldr14
Berichten: 171
Geregistreerd: 06-04-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-21 20:30

Cinnepin schreef:
Dan beslist de boer zelf, jij mag nooit over zijn financien beslissen. Ik hoop dat dit goed gaat aflopen voor je...Als hij het niet pikt ben je je paarden alsnog kwijt. Hij wil niet voor niets geen nrs geven, dat geeft duidelijk aan dat ie niet wil dat jij je er me bemoeit, doe je dit wel kan hij boos worden...


Ik weet niet wat nrs betekend en hij heeft het nummer van de smid ook niet maaar een collega van mij heeft zijn oude smid gevraagd omdat ze die gebruikte voor de friezen hebben ze die smid dus hij regelt de smid niet de boer ik snap het van de smid zelf ook niet maar mijn collega regelt het maar de boer moet betalen ofz snap dat zelf ook niet
Fijne dag nog

Cinnepin

Berichten: 8929
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Re: Hoefbevangen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-21 20:32

nrs betekent nummers

Anoniem

Re: Hoefbevangen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-21 20:42

Inmiddels is ts al 2 dagen bezig om ons toch vooral te overtuigen dat ze eigenaar is maar heeft het arme dier nog steeds geen hulp gehad. Sorry, maar dan ben je in mijn ogen een slechte eigenaar en zelfs verzorgster.

Cinnepin

Berichten: 8929
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Re: Hoefbevangen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-21 20:50

Nou slechte verzorger wil ik niet gelijk zeggen, je hebt gewoon niks in te brengen als een paard niet van je zelf is. Dan moet je het met instanties regelen als de ernst zo hoog is. Wel ben ik het er mee eens dat als je een verzorger bent en je hoog en laag blijft beweren eigenaar te zijn en anderen dit doen te laten geloven er iets niet klopt.

Als je eigenaar bent, ben je inderdaad een slechte eigenaar..

Anoniem

Re: Hoefbevangen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-21 21:06

Als je je eigen status belangrijker vind dan de gezondheid van die paarden (dit is namelijk niet het eerste topic van ts waarbij dit speelt) ben je in mijn ogen een slechte verzorgster. Maar dat is mijn mening.

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-21 21:15

Kun je überhaupt voor dierenarts studeren als je nog niet eens weet hoe en waar je leestekens moet gebruiken of hoe je zinnen dient op te bouwen? Dierenarts is een universitaire opleiding, ik nam altijd aan dat die jonge lui daar in ieder geval redelijk fatsoenlijke beheersing van de Nederlandse taal in woord en geschift moesten hebben, maar blijkbaar heb ik het mis, of dat deel van het verhaal klopt ook al niet. Ik kwam met mijn zware dyslectie in ieder geval niet op de uni en heb het idee dat ik beter kan schrijven dan TS. Maar goed, ik ben zonder de uni ook wel gekomen waar ik wil zijn.

In ieder geval vind ik het een behoorlijk warrig verhaal, dus neem het allemaal met een korreltje zout.

Angeldr14
Berichten: 171
Geregistreerd: 06-04-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-21 21:43

Orchidee14 schreef:
Inmiddels is ts al 2 dagen bezig om ons toch vooral te overtuigen dat ze eigenaar is maar heeft het arme dier nog steeds geen hulp gehad. Sorry, maar dan ben je in mijn ogen een slechte eigenaar en zelfs verzorgster.

Ok zoals ik al zei fijne dag zoek het lekker uit jho ik doe wat ik kan en de ene zegt moet bespreken om dierarts te bellen en ander zegt moet bellen wtf ben het nu zat vraag niks meer negatieve mensen die julie zijn ikndoe al me best en geef pijn stillers en zet hem appart enz ik heb al gezegt ik bel maandag om te informeren wat ik zelf kan betalen als julie willen haten kan je ook helpen inplaats haten maar daarom je kan in deze wereld liever geen hulp vragen want je krijgt meer haat

Heb spijt dat ik was gevraagd heb

capopjekop

Berichten: 30657
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-21 21:45

Ik zou zelf niet zonder overleg met de dierenarts aan medicatie beginnen. Als het een zweer is duurt het vaak langer dat hij uit breekt als je bepaalde medicatie geeft.

Ik heb even gezocht wat diatrim is, zo te zien een antibiotica. Ik zie niet echt in wat dat doet qua ontstekingremmend en pijnstilling?

Angeldr14
Berichten: 171
Geregistreerd: 06-04-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-21 21:53

capopjekop schreef:
Ik zou zelf niet zonder overleg met de dierenarts aan medicatie beginnen. Als het een zweer is duurt het vaak langer dat hij uit breekt als je bepaalde medicatie geeft.


Ik wil de dierarts er bij halen en wilde pijn stilling geven. dus paracetamol zei de boer en vandaag wilde hij gaan kijken voor sterkere medicatie (diatrim) en ik wil de dierarts maar hij zegt dat die niks kunnen terwijl ze wel wat kunnen ik weet niet of het een zweer is of bevangen is.

Ik heb vandaag een soda bad proberen tegeven aan zijn hoef. Alleen hij schrok super hard dat hij in water stond ik weet niet waarom hij voor veel bang is want hij is nooit mishandeld


Het soda bad heb ik idee gekregen via iemand met eigen paard die hoefbevangen was en zei bij hoef zweer kan het er uit worden getrokken als het niet diep zit

Dus ik doe niet niks