Duurzamere alternatieven ijzers?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
GaelleS

Berichten: 1976
Geregistreerd: 06-08-10

Re: Duurzamere alternatieven ijzers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-21 21:54

Je kan ook altijd widia puntjes in je hoefschoenen zetten als ze echt zo hard zouden slijten

Rosje8
Berichten: 292
Geregistreerd: 30-08-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-21 22:32

hoefschoenen, tip ga echt naar hoofwear of laat je in ieder geval goed adviseren. Ik heb dankzij hem top schoenen, maar zelf heb ik eerder ook schoenen gekocht die toch niet goed waren en dat is zonde van je geld!

Narcissa
Berichten: 3047
Geregistreerd: 29-03-15

Re: Duurzamere alternatieven ijzers?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-21 00:00

De smid is ondertussen geweest! Ik heb met hem ook overlegd wat het beste zou zijn, ook hij vond dat ze er wel erg snel doorheen zat.

Dikkere ijzers kon alleszins al niet want ze had al de dikste in haar maat :O Wideapuntjes liever niet omdat het inderdaad stropt. Dat vind ik een te grote aanslag op pezen en gewrichten. Mevrouw IJsco is al 20 en hoop nog heel veel jaren een team met haar te mogen vormen.

Dus we gaan het proberen met hoefschoenen. Contact gezocht met EquiSchoen of hun ook passen, zij zitten heel dichtbij dus dat zou erg handig zijn. Momenteel nog geen antwoord helaas, dus morgen een buitenritje en dan even bakwerk...

Moest EquiSchoen geen passessie doen, kennen jullie nog aanraders? Omgeving Zeeuws-Vlaanderen. Ik heb een trailer dus kan eventueel ter plaatse gaan (max anderhalf uur rijden). Hoofwear zit voor mij echt wat te ver :(

Sky_As

Berichten: 4722
Geregistreerd: 12-05-10
Woonplaats: naast de buren

Re: Duurzamere alternatieven ijzers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-21 08:59

Zo te horen heb je een goede smid, moet je zuinig op zijn :)

Katyatje

Berichten: 1861
Geregistreerd: 25-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-21 10:31

Ik ken zelf niet direct iemand, maar op facebook zijn een aantal pagina's ivm Hoefschoenen waar je kan vragen voor passers in je omgeving. Zie hieronder.

Hoefschoenen: advies, ervaring en tweedehands
Hoefschoenenbeurs en ervaringen met Hoefschoenen

Wijslander

Berichten: 5777
Geregistreerd: 19-06-09

Re: Duurzamere alternatieven ijzers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-21 10:34

Met mijn IJslander reed ik 400 km met 1 set duplo (kunstof) ijzers. We reden dan over de Veluwe met grotendeels stenige en oneffen paden.