Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 21 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Help!!! Wat is dit in de straal?!

 
Profiel   

Hoihoi!

Vanmiddag was ik de hoeven van mijn paardje aan het uitkrabben en begin er iets vanuit de straalgroef best hard te bloeden! Ik zag meteen dat er iets zit wat er niet lijkt hoort te zitten. Je ziet boven mijn duim langs de straalgroef een soort bolling. Hier kwam het bloed uit. Ik heb uiteraard meteen de hoefsmid gebeld en die komt morgen. Maar ik maak me zorgen, weet iemand wat dit een beetje kan zijn? Foto bijgevoegd

Help me
[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-08-21 18:03 



 
Profiel   

Ik heb even een tem gestuurd ivm dubbel topic

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-08-21 18:12 



 
Profiel   

Vjestagirl schreef
Ik heb even een tem gestuurd ivm dubbel topic


Ja dat heb ik al gedaan omdat ik dit topic beter hier kan plaatsen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-08-21 18:13 



 
Profiel   

Bleef het lang bloeden of stopte het snel ??

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-08-21 18:16 



 
Profiel   

DubbelFun schreef
Bleef het lang bloeden of stopte het snel ??



Het stopte snel. De hoefsmid aan de telefoon zei dat als een straal bloed dit gauw stolt en dit was ook zo.

Ik ben alleen bang voor straalkanker? Geen idee hoe dit eruitziet of net wat. Kostenplaatje is niet echt het probleem (denk ik?) maar ik maak me meer zorgen omdat hij pas 1 jaar is en hij mijn maatje is en mijn hart het niet kan verdragen dat mijn baby iets ernstigs heeft

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-08-21 18:36 



 
Profiel   

Ik denk geen hoefkanker, daar lijkt het niet op. Dat ziet er meer uit als een woekering vaak. Misschien op een steentje getrapt? Foto is ook onduidelijk dus ik kan het niet goed zien.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-08-21 18:52 



 
Profiel   

Ik denk dat je wat te fanatiek hebt uitgekrabd icm met een wat zachte straal.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-08-21 18:53 



 
Profiel   

bigone schreef
Ik denk dat je wat te fanatiek hebt uitgekrabd icm met een wat zachte straal.



Nee dat valt reuze mee ik ben voorzichtig met mijn paardjes. Er lijkt in de straalgroef een soort bolling te zitten. In de straalgroef zat een steentje die ik gewoon op de normale manier weghaalde en daarna begon het te bloeden. Het was dus een dun wandje in de groef. Je kan op de foto boven mijn duim in het rondje de bolling zien

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-08-21 18:58 



 
Profiel   

Het lijkt een wondje. Soms kan de zool/ het leven dan collaberen en dan krijg je een bolling. Kan niet goed zien of dat hier ookhet geval is.
Succes en beterschap TS!

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-08-21 19:05 



 
Profiel   

Ik hoop niet voor je dat het straalkanker is, maar als je er snel bij bent dan is ook dat wel te behandelen. Vandaar mijn reactie in het eerste item om er een kundig iemand naar te laten kijken.

@Diddykong: de bekende woekering is een later stadium. Juist in het begin ziet het er uit als een wondje wat snel heftig bloedt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-08-21 19:11 



 
Profiel   

Hoe is het nu met je dier?
Kon de hoefsmid goed helpen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-08-21 22:25 



 
Profiel   

Ik vind de straal er in het geheel niet mooi uitzien. Oftewel... Er is bijna geen straal meer te bekennen.

Snijdt je hoefsmid veel aan de straal?
De hoef lijkt me ook erg smal.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-08-21 23:02 



 
Profiel   

Hoe is het gegaan met de smid??

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-09-21 00:06 



 
Profiel   

Bloed is altijd schrikken, maar ik zou me meer zorgen maken om de gehele straal en de hoef. Die moet echt nodig goed bekapt worden en dan eens de straal goed vrij hebben en onder de loep nemen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-09-21 00:53 



 
Profiel   

superpony schreef
Bloed is altijd schrikken, maar ik zou me meer zorgen maken om de gehele straal en de hoef. Die moet echt nodig goed bekapt worden en dan eens de straal goed vrij hebben en onder de loep nemen.

Dat dus.

Er is gewoon bijna niks over van die straal. Volledig weggerot. Rotstraal kan ook bloeden en kan straal kanker worden ook nog eens.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-09-21 01:06 



 
Profiel   

Ik lees even mee, benieuwd wat de hoefsmid zegt. Ik vind het namelijk verdacht veel weg hebben van straalkanker.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-09-21 07:11 



 
Profiel   

Ik vind het er niet echt lekker uitzien. Voor mij ziet het eruit als een verwaarloosde rotstraal. Er is bijna geen straal meer over.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-09-21 07:13 



 
Profiel   

I vind het juist niet lijken op hoefkanker, dat is meer bloemkolig en woekert als een gek.
Lijkt mij eerder flinke rotstraal maar dat moet goed behandeld worden anders kan het wel uitgroeien tot hoefkanker

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-09-21 07:24 



 
Profiel   

Zou het niet een kneuzing zijn die open gegaan is? Straalkanker ziet er volgens mij anders uit

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-09-21 07:29 



 
Profiel   

In een verder gevorderd stadium ziet straalkanker er inderdaad anders uit. ( dan groeien er inderdaad bloemkolen uit )

Maar een verdikking en bij aanraken bloeden is verdacht. Maar hopelijk heb ik het verkeerd.

Overigens moet de smid al zijn geweest, dus TS weet al wat het is. Vraag mij af of we nog horen wat het is ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-09-21 07:40 



 
Profiel   

Straal kan in een dergelijke hoef ook niet gezond zijn. Is gewoon ook niet goed bekapt. Zou wel een stand foto willen zien
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-09-21 12:21 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 21 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen