Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 3 [ 68 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Prada haar glushu’s

 
Profiel   

Mijn merrie (nu van Vulina)heet Kees en liep toch op deze exclusieve schoenen
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-09-21 15:04 



 
Profiel   

Maar een merrie die Kees heet, dan kom je al snel terecht bij de Familie Flodder :)) Die Glushu's verbazen mij dan ook weer helemaal niets :')

Mijn merrie heette in een vroeger leven Diva, daar hebben we dus maar snel Daisy van gemaakt :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-09-21 15:22 



 
Profiel   

Apple schreef
Maar een merrie die Kees heet, dan kom je al snel terecht bij de Familie Flodder :)) Die Glushu's verbazen mij dan ook weer helemaal niets :')

Mijn merrie heette in een vroeger leven Diva, daar hebben we dus maar snel Daisy van gemaakt :')


Jazeker had ze nog liever met panterprinje

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-09-21 20:33 



 
Profiel   

[ img ]
Panterprintje check.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-09-21 22:18 



 
Profiel   

Ligt dat zadel niet wat ver naar voren? Singel drukt tegen de oksels aan en zadel helt achterover

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-09-21 10:49 



 
Profiel   

Cinnepin schreef
Ligt dat zadel niet wat ver naar voren? Singel drukt tegen de oksels aan en zadel helt achterover

Mijn zadel ligt prima, Ze staat heuvel op :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-09-21 15:56 



 
Profiel   

Ok, dan kan het vertekenen inderdaad :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-09-21 18:45 



 
Profiel   

Hier mijn ruin op glushu's gehad afgelopen winter. Bij hem zijn ze keurig 8 weken blijven zitten en met 8 weken nog niet zoveel slijtage als de andere foto's hier in het topic. Meneer stond toen dag en nacht buiten met inloopstal.

Zijn voeten waren ontzettend kort en gevoelig geworden incl. gevoelige zool. Na een ronde glushu's weer over op normaal beslag (daarvoor bloot gestaan). Ik wil hem niet meer blootsvoets nu, hij wordt gewoon kreupel van de gevoeligheid, zo met ijzer is ie happy en kan ie lekker veel buiten blijven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-09-21 19:31 



 
Profiel   

Mijn merrie is ze in vier weken drie keer verloren. Aangezien ik het voor nu de beste oplossing vind, heb ik ze er telkens weer onder laten lijmen. Mijn hoefsmid snapt niet hoe het kan…

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-09-21 19:37 



 
Profiel   

dena_mii schreef
Hier mijn ruin op glushu's gehad afgelopen winter. Bij hem zijn ze keurig 8 weken blijven zitten en met 8 weken nog niet zoveel slijtage als de andere foto's hier in het topic. Meneer stond toen dag en nacht buiten met inloopstal.

Zijn voeten waren ontzettend kort en gevoelig geworden incl. gevoelige zool. Na een ronde glushu's weer over op normaal beslag (daarvoor bloot gestaan). Ik wil hem niet meer blootsvoets nu, hij wordt gewoon kreupel van de gevoeligheid, zo met ijzer is ie happy en kan ie lekker veel buiten blijven.



Reed je er wel mee? Ik rijd geregeld, en alleen in het bos, ook langere ritten waarmee ik ook vaker over asfalt kom.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-09-21 19:45 



 
Profiel   

Cinnepin schreef
dena_mii schreef
Hier mijn ruin op glushu's gehad afgelopen winter. Bij hem zijn ze keurig 8 weken blijven zitten en met 8 weken nog niet zoveel slijtage als de andere foto's hier in het topic. Meneer stond toen dag en nacht buiten met inloopstal.

Zijn voeten waren ontzettend kort en gevoelig geworden incl. gevoelige zool. Na een ronde glushu's weer over op normaal beslag (daarvoor bloot gestaan). Ik wil hem niet meer blootsvoets nu, hij wordt gewoon kreupel van de gevoeligheid, zo met ijzer is ie happy en kan ie lekker veel buiten blijven.



Reed je er wel mee? Ik rijd geregeld, en alleen in het bos, ook langere ritten waarmee ik ook vaker over asfalt kom.


Jazeker, maar weinig over verharde wegen. Wel lessen elke week (maar in binnenbak) en thuis in de bak. Voor buitenrijden pak ik ook de trailer naar het bos, maar hoef dan dus ook amper over straat.

edit: bij de schuilstal is het volledig verhard, dus hij kwam zelf wel veel op 'verharding'.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-09-21 19:46 



 
Profiel   

ja bij de stallen hier ( waar hij zelf in en uit kan is idd ook verharding )

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-09-21 20:11 



 
Profiel   

Ik heb met Kees bij de eerste ronde aan de hand gewandeld over verharde wegen, met de tweede ronde ook weer gereden en dagelijks over de verharde weg naar de paddock.
In de stal had ze een rubbermat liggen omdat ze schraapt zodra ze de voerkar hoort. Ook met blote voeten omdat ze anders te snel slijten

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-09-21 21:05 



 
Profiel   

wandelen over verharde wegen doe ik ook. De glu shue's worden bij mijn paard intensief gebruikt. Ze zijn nu wel op aan het gaan en zitten er vandaag 6 weken onder. Morgen krijgt hij als het goed is ijzers. Ik denk dat blootvoets niet mogelijk is nog. Misschien wel nooit, maar dat zien we wel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-09-21 21:09 



 
Profiel   

Zou je morgen een foto willen maken cinnepin, ik ben wel benieuwd hoe de hoeven eruit zien na 6 weken in de schoenen.

Blij om te horen dat er ook schoenen langer blijven zitten dan 4 weken :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-09-21 21:57 



 
Profiel   

Bedoel je als ze er af zijn? Of als het ijzer er al op zit?

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-09-21 08:19 



 
Profiel   

Niels staat blootvoets. We gaan het proberen. Hij is wld vrij.
Ik heb geen foto maar de hoef ziet er gewoon uit. Aan de voorkant hebben we het rubber van de schoen wat laten zitten omdat alleen bij de teen de wand iets dun is. Voor de rest een prima voet!

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-09-21 12:33 



 
Profiel   

Die lijm slijt er vanzelf af, bij Kees hebben we het ook niet helemaal weggehaald om de hoefwand stevig te houden. De overgang naar blote voeten ging probleemloos.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-09-21 13:44 



 
Profiel   

Ik denk ook niet dat hier problemen komen, maar we zien het vanzelf wel :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-09-21 17:17 



 
Profiel   

Cinnepin schreef
Niels staat blootvoets. We gaan het proberen. Hij is wld vrij.
Ik heb geen foto maar de hoef ziet er gewoon uit. Aan de voorkant hebben we het rubber van de schoen wat laten zitten omdat alleen bij de teen de wand iets dun is. Voor de rest een prima voet!

Ah top! Goed nieuws dus.


[ img ]
Dit weekend ongeveer 40 kilometer gereden, ze loopt super op haar schoenen/ijzers

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-09-21 18:19 



 
Profiel   

Hij gaat toch voor op ijzers, vandaag een rit van 2,5 uur gereden..begon toch iets te brokkelen voor en veel de berm in willen..

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-09-21 18:56 



 
Profiel   

Cinnepin schreef
Hij gaat toch voor op ijzers, vandaag een rit van 2,5 uur gereden..begon toch iets te brokkelen voor en veel de berm in willen..

Ah sjips.... maar gelukkig wel gewone ijzers?

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-09-21 19:34 



 
Profiel   

ja :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-09-21 19:42 



 
Profiel   

glu shu's zijn top. heel goede ervaringen mee. die van HoofWear zijn ook heel goed.
Mijn eigen paard liep alleen helemaal niet lekker op de glu shu's. Ik vermoed dat de rubber te stroef was (beperkt glij-moment) op harde grond. Maar doorgaans wel heel goede ervaringen mee.

Voor de afgebrokkelde, korte hoeven kan ik je World's Best Hoof Oil aanraden!
Goed aanbrengen op en net boven de kroonrand, dus maakt niet uit dat de schoenen op de hoefwand geplakt zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-09-21 20:02 



 
Profiel   

Ah! Goede tip dank je.
Ik ga eens opzoek naar waar dat te koop is.

Voor nu zitten ze er bijna 3 weken onder en het gaat nog steeds goed.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-09-21 20:19 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 3 [ 68 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen