Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 2 [ 37 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Plaats een nieuw onderwerp

enkel kreupel op wedstrijd

 
Profiel   

Goed laten nakijken inderdaad en als er niks te vinden is dan denk ik ook aan spanning, veel paarden gaan dan de rug wegdrukken/vasthouden en dan raakt de tact kwijt. In dat geval is het een kwestie van veel km's gaan maken.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-09-21 08:12 



 
Profiel   

Rijdt ze thuis ook op gras? Rijdt ze thuis met meerdere paarden erbij?

Het kan ook nog een balansprobleem zijn, wat zich op gras sneller uit dan op een goede bakbodem. Door het balansprobleem kan hij zich ergens in zijn lijf gaan vastzetten, waardoor het paard kreupel is. Met een goede bakbodem kan het zijn dat hij zich beter kan opvangen in zijn balans, waardoor hij dus niet kreupel gaat lopen.

Hoe was de grasbodem op beide wedstrijden? Lang gras/kort gras, droge bodem, natte bodem, veerde de ondergrond of was die echt hard? Lag er nog maaisel op het gras?

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-09-21 16:09 



 
Profiel   

Hoi, ik zal even een update geven. Allereerst super bedankt voor al jullie input!! Heel erg fijn.

Inmiddels is de osteopaat geweest en die heeft het paard behandeld aan de heup en een aantal nekwervels.

Het ging twee keer om een droge, best harde bodem waarom hij ongemakkelijk liep. Thuis rijden we normaal eigenlijk vooral in de bak, dus zand.

Na de behandeling van de osteopaat heeft hij een paar dagen rust gehad. Morgen weer eens kijken hoe hij loopt en dan gaat hij binnenkort inderdaad weer mee naar vreemd terrein (zonder wedstrijdsfeer) om te kijken hoe het dan gaat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-09-21 18:20 



 
Profiel   

Als het een harde bodem was, zet hem dan maar eens thuis aan de longe op de harde volte (parkeerplaats), zou dan toch ook prima een kreupelheidje kunnen zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-09-21 19:30 



 
Profiel   

Eens. Longeer hem thuis eens op de harde bodem links en rechtsom. Grote kans dat het hem in de bodem zit. En dat hij dus niet helemaal rad is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-09-21 19:51 



 
Profiel   

Heeft jullie weiland een vergelijkbare bodem als waar de wedstrijden waren? Dan kan je daar ook eerst nog eens gaan rijden/longeren om te zien hoe het paard daar loopt. Als het dan ook niet goed loopt, zou het nog te maken kunnen hebben met een dunne zool van de hoef, dat het gevoeliger wordt met zo'n bodem. Dan hoef je het niet eens te zien op een mooie vlakke harde bodem ( straat of betonplaten o.i.d.). Zie je "straat" ondergrond wel hetzelfde, dan is de kans groter dat het niet met de zool te maken heeft. Kan je nog terughalen of het linksom en rechtsom even erg was en hoe het rechtuit was? Was er verschil in het lichtrijden op het linkerbeen of het rechterbeen?

Veel vragen, maar zo komen we misschien wel ergens...

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-09-21 21:30 



 
Profiel   

[

Je weet zeker dat het paard je niet voor de gek houdt?
Kreupel lopen = stoppen met werk.

Een paard kan wel degelijk die associatie maken! Ik heb er eentje gehad die dat kunstje door kreeg......
[/quote]


Ik houd dit zeker in mijn achterhoofd, maar hoop van niet. Want een fysiek ongemak kunnen we met behandeling etc oplossen. Maar hoe los je dit soort gedrag op? Hoe heb jij dat opgelost bij jou paard?[/quote]



Als een paard hiermee communiceert dat hij iets niet leuk vindt, dan is er wel wat aan de hand. Je antwoord kan dan zijn dat hij dat niet meer hoeft te doen. Of het nou om wedstrijden gaat of zelfs het bereden worden. Als je het idee hebt dat een paard dat eigenlijk niet wil, dan doe je dat toch niet?

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-09-21 21:40 



 
Profiel   

Sizzle schreef
Als het een harde bodem was, zet hem dan maar eens thuis aan de longe op de harde volte (parkeerplaats), zou dan toch ook prima een kreupelheidje kunnen zijn.


Dat wilde ik ook al zeggen idd. Misschien toch iets van spat wat enkel tot uiting komt op een harde bodem. :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-09-21 22:13 



 
Profiel   

Heeft het paard spanning op de trailer of vrachtwagen? Is dit ook als je eens gewoon ergens anders gaat rijden/lessen?

Het lijkt mij door spanning bij ruiter en paard?

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-09-21 22:44 



 
Profiel   

Gebruiken jullie hetzefde dekje op wedstrijd?
Ik heb een exemplaar hier staan wat de sterren van de hemel loopt met een BR event dekje... en met de handrem oploopt als je een ander merk dekje op legt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-09-21 07:16 



 
Profiel   

Neon schreef
Gebruiken jullie hetzefde dekje op wedstrijd?
Ik heb een exemplaar hier staan wat de sterren van de hemel loopt met een BR event dekje... en met de handrem oploopt als je een ander merk dekje op legt.



de eerste keer dat het gebeurde, lag er inderdaad een ander dekje onder. de tweede keer niet.



Earth schreef
Sizzle schreef
Als het een harde bodem was, zet hem dan maar eens thuis aan de longe op de harde volte (parkeerplaats), zou dan toch ook prima een kreupelheidje kunnen zijn.


Dat wilde ik ook al zeggen idd. Misschien toch iets van spat wat enkel tot uiting komt op een harde bodem. :j



Dit is een goede tip, dank jullie! deze nemen we mee!

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-09-21 10:01 



 
Profiel   

Voor degene die geïnteresseerd is, even een update. De osteopaat komt over een aantal weken weer terug. Maar voor nu gaat het de goede kant op.

Het paard is loopt 9 vd 10 keer helemaal regelmatig, alleen als hij wat gespannen wordt en opkropt komt wat onregelmatigheid terug.

Gisteren nog lekker t bos in geweest :)
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-21 10:59 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 2 [ 37 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen