Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 2 [ 42 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Plaats een nieuw onderwerp

Wat kunnen we nog doen.

 
Profiel   

Bowo schreef
Is de hals en rug ook onderzocht? Het klinkt mij vooral als compensatie op allerlei vlakken en hals en rug spelen daar een grote rol is.

Maar daarnaast blijft de vraag of het is op te lossen en of het paard pijnvrij kan worden en blijven.


Niet dat ik weet. Een ct scan zou nog kunnen maar ze vinden bij de Raaphorst het risico op benen breken te groot. En niet nodig....dat laatste frustreert me maar de Raaphorst heeft denk ik expertise genoeg.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-09-21 15:11 



 
Profiel   

AnnelijnBibi schreef
Sclimpre schreef
Een half jaar vakantie geven? Inslapen kan daarna nog altijd.
Wij hebben ooit een paard gekocht dat ook opgeven was.
De toenmalige eigenaar wilde hem nog een kans geven en heeft hem een paar maand op de wei gezet. Daarna is hij een paar maand op proef bij ons gekomen en zijn we er heel rustig terug mee begonnen.
Ging goed en gekocht. Paard was op dat moment 13 en hij is hier 29 geworden. beste paard wat we ooit gehad hebben.


Alleen op de wei gezet? Geen behandeling?


Helemaal niks, alleen rust.
Was op aanraden van zijn smid, als het van de veearts had afgehangen was het een enkele reis geworden.
Paard was in september kreupel geworden, is half december bij ons gekomen en in het voorjaar zijn we voorzichtig terug begonnen met hem.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-09-21 15:15 



 
Profiel   

Sclimpre schreef
Shenavallie schreef
Veeartsen zijn over het algemeen heel voorzichtig met uitspraken over euthanasie. Zodra dit ter sprake is gekomen, zou ik het advies opvolgen en hem geen pijn meer laten lijden.

De kliniek zegt dat hij als weidemaatje kan dienen in een kleine groep.
Als hij onbelast pijn zou hebben lijkt het me dat ze dat niet zouden zeggen.
Er is een verschil tussen inslapen omdat het paard de kosten vs mogelijke sportcarrière niet waard is en inslapen omdat het paard pijn heeft.


Dat zei mijn dierenarts ook: geen pijn, prima geschikt als weidemaatje.
Nou, ik kan je zeggen dat mijn dierenarts het heel erg fout had.

Sclimpre, waarom was die van jou opgegeven?

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-09-21 15:26 



 
Profiel   

Ik zou een second opinieo vragen bij Equisound. Is wellicht niet bij de deur maar ik vind deze arts echt fantastisch

Www.equisound.be

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-09-21 15:30 



 
Profiel   

Als je bij de Raaphorst zit zou ik eens overwegen om hem te behandelen door Morgan mocht je willen revalideren.

Anders een second opinion aanvragen bij Emmeloord (Astrid), zowel diagnose als beelden doorsturen en vragen of zij behandeling mogelijk zien.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-09-21 15:37 



 
Profiel   

Welke dierenarts heb je gehad bij de raaphorst. Ik ben daar helaas inmiddels ook vaste klant.. mijn ervaring met Franklin is dat hij echt onwijs eerlijk is, zowel naar t paard als de eigenaar. Smeert ook niet zomaar meteen behandeling aan. zijn advies zou ik niet zomaar naast mij neerleggen.

Lijkt het paard ook pijn te hebben in d wei? Anders zou je dat kunnen proberen.. inslapen kan altijd nog.

Andere optie die ik gelezen heb is contact opnemen met Mireille den Hoed. vind ik een goede, maar wat stuk is een niet meer gaat helen, krijgen zij ook niet meer gerepareerd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-09-21 15:37 



 
Profiel   

kamsel schreef
Sclimpre schreef
De kliniek zegt dat hij als weidemaatje kan dienen in een kleine groep.
Als hij onbelast pijn zou hebben lijkt het me dat ze dat niet zouden zeggen.
Er is een verschil tussen inslapen omdat het paard de kosten vs mogelijke sportcarrière niet waard is en inslapen omdat het paard pijn heeft.


Dat zei mijn dierenarts ook: geen pijn, prima geschikt als weidemaatje.
Nou, ik kan je zeggen dat mijn dierenarts het heel erg fout had.

Sclimpre, waarom was die van jou opgegeven?


Zware peesblessure.
Althans dat was de klinische diagnose, veearts vond het zelfs niet de moeite foto's te laten maken.
Achteraf wel een litteken, maar verder geen last meer van.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-09-21 15:38 



 
Profiel   

Ik vind het aan de hand van wat je schrijft best lastig.

Het paard is een jaar geleden gekocht en kort daarna is dat ongeluk gebeurt. Gisteren zijn jullie pas naar de Raaphorst geweest?
Hoe was hij in de tussen tijd? Hoe is hij gehouden? Hoe was zijn gedrag.

Je hebt goede veeartsen en klinieken, maar jij ziet het paard elke dag. Ook daar hangt veel vanaf.

We hebben wel al een paar keer moeten besluiten een jonger paard in te laten slapen, omdat ze geen paardwaardig bestaan konden leven.

Als er enig vooruitzicht op herstel of een pijnvrij leven is, zou ik een paard best kort op rust willen zetten of alleen. Maar een 6 jarige een leven lang, zou ik nooit voor kiezen.

Je kan voor een second opinion gaan en dan diverse richtingen op gaan. Equitom is bijv bekend als laatste strohalm voor velen.

Met wat je nu schrijft, zou ik hem wel op een fijne plek zetten waar hij veel buiten vrij kan bewegen met andere paarden. Ja, er is een risico op rennen of spelen, maar dat is dus wat een paard wel moet kunnen. Maar vaak zijn ze juist relaxt. Belangrijk is een goede kennismaking met de kudde en voldoende eetplekken.
Op stal kunnen ze ook van alles krijgen. Zelfde als dat op een kleine zandpaddock rondlopen soms ook niet bevorderlijk is voor het herstel. Maar dat hangt allemaal af van de blessures.

Je kan eigenlijk maar 1 keus maken en als je die weg inslaat en het gaat niet goed, zeggen mensen vaak; had ik maar........Maar feitelijk weet je niet of het 1 beter gaat zijn dan het ander.

Kijk naar je paard. Dat is het enige dat je echt moet doen. Ik heb oudere paarden, artrose paarden en mijn ruin van 23 had meerdere blessures. Dan moet je naar alle signalen kijken. Ik wist wat er aan de hand was en je leeft dan met de dag. Dat kan lang zijn, maar ook kort.

Het ene paard zal ook net even anders omgaan met pijn, in een kudde etc dan het andere.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-09-21 15:51 



 
Profiel   

Ik weet uit ervaring dat de Raaphorst er echt voor gaat als er kans op genezing is dus dat zij het over inslapen hebben zegt wel wat.
Ik zou hem, hoe verdrietig ook, laten gaan.
Sterkte met het maken van een beslissing.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-09-21 16:15 



 
Profiel   

Elisa2 schreef
AnnelijnBibi schreef

Wat ik denk bij dit verhaal: is het paard rontgenologisch gekeurd voor aankoop? Staat het bekken scheef na het ongeluk? zoja hoelang is dat geleden? is er wat er gevonden is een gevolg van de scheefstand van het bekken? of andersom?

Als het bekken scheef stond na het ongeluk, was er verbetering met fysiotherapie? een goede osteopaat met een goed supplement glucosamine + msm en een half jaar/ jaar laten behandelingen door osteo met weidegang in een rustige kudde en stappen aan de hand zou je nog kunnen overwegen.

Dat weten we niet. Hij is klinisch gekeurd. Het zou best kunnen dat de dierenarts de waarheid wat verdraaid heeft. Paardenhandel is een nare handel denk ik en we zijn naief geweest.
Hij is behandelt door Nathan, vadt wel bekend hier en door fysio en craniotherapie. We hebben alles geprobeerd maar er kwam steeds weer iets nieuws op.


Kwamen er nieuwe dingen op andere plekken? Want dat is redelijk normaal in een revalidatieproces. Wat zeiden de behandelaren er over? In hoeverre speelt het scheve bekken een rol? Had hij dit ook al voor het ongeluk?

Ik vind het moeilijk om er wat over te zeggen zo. Te weinig informatie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-09-21 17:12 



 
Profiel   

frensje schreef
Ik weet uit ervaring dat de Raaphorst er echt voor gaat als er kans op genezing is dus dat zij het over inslapen hebben zegt wel wat.
Ik zou hem, hoe verdrietig ook, laten gaan.
Sterkte met het maken van een beslissing.



De Raaphorst heeft het niet over inslapen.
Ze zeggen dat hij prima als weidemaatje kan maar dat hij niet meer bereden moet worden

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-09-21 17:21 



 
Profiel   

Ik vermoed dat dit niet allemaal komt door het ongeluk maar dat er al iets niet goed was. Maar dat kan je nooit meer bewijzen omdat je hem niet röntgenologisch hebt laten keuren bij aankoop.
Maar goed, zo’n ongeluk is ook verschrikkelijk natuurlijk en dat kan een klap zijn geweest.
Heel veel sterkte. De Raaphorst is een hele goede kliniek dus ik zou dat zeker serieus nemen.
Als je de mogelijkheden hebt dan kan je hem een jaar de wei opgooien met wat aanvullende supplementen en dan opnieuw kijken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-09-21 18:32 



 
Profiel   

AnnelijnBibi schreef
Er is volgens hun zoveel mis dat ze hem zouden inslapen. Als weidemaatje kan ook mits in een kleine groep.
Ct scan raden ze af omdat er toch niets meer aan te doen is en een risico dat hij benen breekt als hij uit de narcose

In je openingspost zeg je toch wel degelijk dat ze inslapen afviseren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-09-21 18:33 



 
Profiel   

Als eerste wat een naar ongeluk voor je paard en jullie.

Mireille den Hoed gaat er niet eerder mee aan de slag voordat hij is bekeken door Linda van Diepen (Dierenarts osteopathie (ICREO), acupunctuur (IVAS, Belgie), sportmassage (Jack Meagher Methode, Nederland), craniosacraal therapie (Maureen Rogers Amerika), chiropractie (IAVC Duitsland))
En aan de hand van haar aanbeveling en evt verder onderzoek door de Lingehoeve gaat ze er wel of niet mee aan de gang. Op haar site kan je lezen het hoe en waarom.

Soms helpt op het land zetten en niks vragen of doen maar we gaan de winter in en dan moet je wel kijken of dat geen risico's met zich meebrengt, uitglijden oid want dat kan al funest zijn als ik het goed lees.
Over het algemeen is Franklin positief aangelegd en als ik dit lees denk ik pfff heftig.
Heel veel sterkte

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-09-21 19:02 



 
Profiel   

Ik mis nog steeds hoe hij na het ongeluk was en of er iets verandert is? Dat ongeluk was kortna aanschaf een jaar geleden, dus je bent bijna een jaar bezig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-09-21 01:19 



 
Profiel   

Citaat
Er is volgens hun zoveel mis dat ze hem zouden inslapen. Als weidemaatje kan ook mits in een kleine groep.
Ct scan raden ze af omdat er toch niets meer aan te doen is en een risico dat hij benen breekt als hij uit de narcose komt.



Heel verdrietig en naar. Na het lezen van dit topic en dus gelezen dat dit een hele goede kliniek is zou ik hem laten inslapen dus gaan voor de korte pijn voor het paard en helaas zo'n jong paard met die zware klachten in leven houden gaat hem niet worden.

Voor je eigen gemoedrust zou je nog een 2de opinie kunnen vragen in een kliniek die net zo'n goede naam heeft, maar denk dat er het zelfde uitkomt.

Tuurlijk wil je dit paard houden. Ik wens je veel sterkte want dit is wel heel erg verdrietig.

Enne........ik ben niet zo gauw voor inslapen, heb zelf een vroeg gepensioneerde die gelukkig is, in de kudde staat, hier vlakbij.
Maar dit is teveel en te sneu voor het paard en onvergelijkbaar met die van mij die draaft en galoppeerd en heel groot terrein heeft en duidelijk weet wat ze wil in de groep en lekker paardje is. Zelfs dat is met jouw paard onmogelijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-09-21 06:14 



 
Profiel   

pien_2010 schreef
Citaat
Er is volgens hun zoveel mis dat ze hem zouden inslapen. Als weidemaatje kan ook mits in een kleine groep.
Ct scan raden ze af omdat er toch niets meer aan te doen is en een risico dat hij benen breekt als hij uit de narcose komt.



Heel verdrietig en naar. Na het lezen van dit topic en dus gelezen dat dit een hele goede kliniek is zou ik hem laten inslapen dus gaan voor de korte pijn voor het paard en helaas zo'n jong paard met die zware klachten in leven houden gaat hem niet worden.

Voor je eigen gemoedrust zou je nog een 2de opinie kunnen vragen in een kliniek die net zo'n goede naam heeft, maar denk dat er het zelfde uitkomt.

Tuurlijk wil je dit paard houden. Ik wens je veel sterkte want dit is wel heel erg verdrietig.

Enne........ik ben niet zo gauw voor inslapen, heb zelf een vroeg gepensioneerde die gelukkig is, in de kudde staat, hier vlakbij.
Maar dit is teveel en te sneu voor het paard en onvergelijkbaar met die van mij die draaft en galoppeerd en heel groot terrein heeft en duidelijk weet wat ze wil in de groep en lekker paardje is. Zelfs dat is met jouw paard onmogelijk.



Hij hoeft niet ingeslapen maar zou Annelijn dat vragen dan zouden ze het wel doen. Zolang er niemand opzit heeft hij geen pijn en kan hij prima draven en galopperen zolang hij dit zelf doet.
De kleine kudde omdat hij anders overal de laatste is in voer, hooi en water.
We hebben maandag weer contact met Franklyn van De Raaphorst en vragen dan nog even door.
Dank voor alle reacties. Uiteraard zullen we doen wat voor Balou het beste is. Tenslotte zijn we daar al een jaar mee bezig met alle liefde en kosten die er bij horen.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-09-21 16:34 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 2 [ 42 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen