Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 3 van de 5 [ 102 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Flinke scheur, op ijzers helpt niet meer….

 
Profiel   

De foto is idd te klein. Denk dat je het met deze smid niet op gaat lossen. Geloof dat de vorm van de hoef dezelfde vorm moet hebben als de kroonrand. Dan moet jouw paard best ronde hoeven hebben.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-10-21 23:09 



 
Profiel   

Ik begrijp dat je hier hulp vraagt, maar het is jouw paard niet. Als ik de eigenaar zou zijn van dit paard zou ik niet blij zijn met een topic over mijn paard haar hoeven op bokt.
Ik kijk nu puur naar het feit dat je foto's neerzet van een paard wat niet van jou is en waar het e.e.a. mis mee is waar mensen (terecht) opmerkingen over hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-21 00:15 



 
Profiel   

Zo’n paard moet je om de 6 weken naar de smid doen en niet om de 8… dan ga je dit nooit goed krijgen. Als deze smid al langer komt zou ik gelijk een andere smid zoeken. Weet niet in welke regio je zit? Maar je kan van nassau altijd mailen met foto’s (heb ik ook gedaan) en in mijn geval kreeg ik via hun een hele goede smid aanbevolen waardoor de hoeven van mijn paard enorm zijn opgeknapt. Hier mee moet je niet blijven klooien want dat betekent een keer einde paard.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-21 07:06 



 
Profiel   

MarjanB schreef
Zo’n paard moet je om de 6 weken naar de smid doen en niet om de 8… dan ga je dit nooit goed krijgen. Als deze smid al langer komt zou ik gelijk een andere smid zoeken. Weet niet in welke regio je zit? Maar je kan van nassau altijd mailen met foto’s (heb ik ook gedaan) en in mijn geval kreeg ik via hun een hele goede smid aanbevolen waardoor de hoeven van mijn paard enorm zijn opgeknapt. Hier mee moet je niet blijven klooien want dat betekent een keer einde paard.


Helaas voor TS gaat het niet om haar eigen paard.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-21 07:13 



 

Met dezelfde smid gaat dit niet opgelost worden en met een ijzer ook niet. De druk moet er vanaf.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-21 07:35 



 
Profiel   

Cayenne schreef
MarjanB schreef
Zo’n paard moet je om de 6 weken naar de smid doen en niet om de 8… dan ga je dit nooit goed krijgen. Als deze smid al langer komt zou ik gelijk een andere smid zoeken. Weet niet in welke regio je zit? Maar je kan van nassau altijd mailen met foto’s (heb ik ook gedaan) en in mijn geval kreeg ik via hun een hele goede smid aanbevolen waardoor de hoeven van mijn paard enorm zijn opgeknapt. Hier mee moet je niet blijven klooien want dat betekent een keer einde paard.


Helaas voor TS gaat het niet om haar eigen paard.


Dan nog zijn er vast mensen met tips voor een andere smid en dan hopen dat de eigenaar er ook voor open staat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-21 07:55 



 
Profiel   

jen schreef
Mijn voorgangers hebben al veel gezegd waar je zeker wat mee kan. Op deze foto zie je ook heel duidelijk dat de kroonrand omhoog geduwd wordt.

[ [url=m/JhvvSk.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ook precies op de plaats waar de scheur zit. Ik denk dat je met een goede smid, vaker bekappen en veel tijd echt wel een betere hoef kan gaan krijgen.

Er zit teveel druk achterop de hoef door die rare snavel aan de voorkant. Feitelijk kantelt de hoef achterover. Ik weet alleen de oplossing met ijzers en dat is teen inkorten, kwartierboog maken en ijzer met een zooltje zodat de achterkant omhoog komt. En misschien kan het ook wel zonder ijzer maar ik denk dat dat stuk hoef dan afbreekt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-21 08:47 



 
Profiel   

[ img ]

[ img ]

Nog even een update: paardje is dus twee weken geleden opnieuw beslagen maar bleef kreupel. Dierenarts en hoefsmid adviseerden even af te wachten. Eergisteren liep ze in draf op het harde nog heel licht kreupel. En eerst draaide ze vrij moeilijk, maar sinds vandaag gaat dat ook ineens veel beter. Dus er lijkt eindelijk vooruitgang in te zitten. Als de hoefijzers ongeveer 4 weken zitten, komt de hoefsmid opnieuw.


Laatst bijgewerkt door Firesolo13 op 11-10-21 22:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-21 22:10 



 
Profiel   

Fijn om te lezen ts

Ik ben wel benieuwd naar een foto van de hoeven nu

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-21 22:12 



 
Profiel   

Zijn dit foto's van de net beslagen hoeven ts?

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-21 23:01 



 
Profiel   

Ga alsjeblieft naar een andere hoefsmid... Aan de andere hoef komt ook al een scheur als ik het goed zie. Dit kan echt beter... No feet no horse

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-21 23:11 



 
Profiel   

Moeten deze hoeven nog twee weken wachten op de volgende beurt? :wow: Of begrijp ik het verkeerd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-21 23:18 



 
Profiel   

Oei, dat is een behoorlijk forse scheur en het hoorn aan de buitenkant is ook gek beschadigd. Staat zo plat en breed ook. Wat lastig dat het je verzorgpaard is, met deze problemen zou je hem het beste naar de eerder genoemde adressen kunnen brengen. Dat het beter gaat is uiteraard fijn maar dit gaat echt tijd kosten voor je hem weer kunt belasten/ rijden zonder pijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-21 23:28 



 
Profiel   

-O- mijn eerste gedachte Donald Duck. Als de laatste foto meteen na het beslaan is moet de smid eens terug naar school. 8)7 De nagels niet weggewerkt. De voor het paard linker hoef lijkt wel een arabische sandaal en langer dan de rechter hoef. En beiden zijn daar al aan een bekapbeurt toe.

Heeft de smid een reden waarom hij het zo slordig en scheef afleverd?


Laatst bijgewerkt door karuna op 11-10-21 23:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-21 23:48 



 
Profiel   

De hoorn aan de buitenkant is niet gek beschadigd, dat is weg gevijld door de smid.

Het is niet TS haar paard. Zij kan niets beslissen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-21 23:49 



 
Profiel   

Het is inderdaad niet TS haar paard, dus ik snap het nut van dit topic echt compleet niet. Er komt alleen maar commentaar waar niets mee gedaan wordt, of überhaupt gedaan mee kan worden, want: paard is niet van TS.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-21 01:08 



 
Profiel   

Is dit een hoef die twee weken geleden beslagen is? En over 2 weken komt hij weer begrijp ik?
Ik vind hem echt niet goed op zijn voeten staan, maar goed. Ik ben blij dat het al iets beter gaat met de kreupelheid.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-21 07:07 



 
Profiel   

Wat mij opvalt is dat iedereen hier zegt dat er een andere hoefsmid bij moet komen. Hoelang beslaat de huidige smid deze pony, vanaf Maart toen jij bent gaan verzorgen? Een hoefsmid kan ook niet toveren en er gaat zeker wel 1.5 tot 2 jaar overheen wil je deze hoefstand correct veranderen.
Is deze smid al bezig met deze pony ver voor dat jij in het verhaal kwam, dan zou ik ook zeker eens om me heen gaan kijken voor een ander kundig persoon.

Ik ben het eens dat de stand echt niet correct is, hierbij moet je toch zeker om de 6 weken bijwerken om dit tzt te kunnen oplossen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-21 08:26 



 

Firesolo13

herstel duurt meestal langer dan we zouden willen

volhouden want tijd en geduld zijn nodig voor een volledig herstel,

ziet er al beter uit dus deze hoefsmid lijkt het juiste beslag aangelegd te hebben voor dit paard op dit moment

hou wel de linkervoet in de gaten lijkt er op dat daar ook een scheur gaat komen

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-21 09:01 



 
Profiel   

MCE schreef
Firesolo13

herstel duurt meestal langer dan we zouden willen

volhouden want tijd en geduld zijn nodig voor een volledig herstel,

ziet er al beter uit dus deze hoefsmid lijkt het juiste beslag aangelegd te hebben voor dit paard op dit moment

hou wel de linkervoet in de gaten lijkt er op dat daar ook een scheur gaat komen


Dat meen je toch niet? Dat het er al beter uit ziet? Het is niet in het belang van TS als mensen haar sussen/geruststellen terwijl het niet zo is. Ook al is het niet haar paard, gedegen kennis opdoen komt iedere paardenliefhebber ten goede en die krijgt ze met eerlijke antwoorden. Ook als die antwoorden niet zo leuk zijn. En ook als zij daar niet veel aan kan doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-21 09:06 



 
Profiel   

Goudhaan1 schreef
Het is inderdaad niet TS haar paard, dus ik snap het nut van dit topic echt compleet niet. Er komt alleen maar commentaar waar niets mee gedaan wordt, of überhaupt gedaan mee kan worden, want: paard is niet van TS.

Het nut? TS is zelf dit topic gestart.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-21 09:07 



 
Profiel   

En tijd kost het zeker. Ik ben nu twee jaar (ok, een jaar en 11 maanden) bezig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-21 09:08 



 
Profiel   

Voor degenen die zeggen dat er geen anderen hoefsmid bij moet komen; jullie zien toch hopelijk ook wel hoe slecht en niet netjes afgewerkt deze ijzers eronder zitten?

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-21 09:09 



 
Profiel   

rien10 schreef
Goudhaan1 schreef
Het is inderdaad niet TS haar paard, dus ik snap het nut van dit topic echt compleet niet. Er komt alleen maar commentaar waar niets mee gedaan wordt, of überhaupt gedaan mee kan worden, want: paard is niet van TS.

Het nut? TS is zelf dit topic gestart.


Ja, maar er kan geen oplossing komen.
Niet TS haar paard, geen beslissing over wie komt. Dus nog 300 posts die zeggen andere hoefsmid, gaan geen oplossing geven.

En ik denk dat iedereen inderdaad ziet dat het niet goed afgewerkt is, maar er kan dus nog weinig gegeven worden als tips.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-21 09:37 



 

Hannanas schreef
MCE schreef
Firesolo13

herstel duurt meestal langer dan we zouden willen

volhouden want tijd en geduld zijn nodig voor een volledig herstel,

ziet er al beter uit dus deze hoefsmid lijkt het juiste beslag aangelegd te hebben voor dit paard op dit moment

hou wel de linkervoet in de gaten lijkt er op dat daar ook een scheur gaat komen


Dat meen je toch niet? Dat het er al beter uit ziet? Het is niet in het belang van TS als mensen haar sussen/geruststellen terwijl het niet zo is. Ook al is het niet haar paard, gedegen kennis opdoen komt iedere paardenliefhebber ten goede en die krijgt ze met eerlijke antwoorden. Ook als die antwoorden niet zo leuk zijn. En ook als zij daar niet veel aan kan doen.


zo was het niet bedoeld,
de hoeven moeten groeien en ook al is het niet volgens menig inzicht, voor nu is het nodig om te groeien zodat de smid na 4 weken weer iets kan bij werken,
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-21 09:48 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 3 van de 5 [ 102 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen