Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 6 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Noppen cross

 
Profiel   

Hallo allemaal,

Ik weet niet of ik het hier goed plaats, maar ik heb een vraag.
Eind oktober ga ik met mijn paard een oefencross doen.
Dit is de eerste cross voor hem. Hij wil nog wel eens gekke sprongetjes o.d. maken, maar we doen rustig aan om er kennis mee te maken. Hij heeft ijzers voor.
Nu is mijn vraag of het verstandig is om speciale ijzers te nemen waar ik noppen in kan draaien of kan het ook zonder noppen?

Met vriendelijke groet,
nynke401
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-09-21 11:40 



 
Profiel   

Als je een cross gaat rijden zijn stiftgaten wel van essentieel belang als je ijzers hebt, anders ga je geheid glijden. Zeker in het najaar als het gras nat is, en er 9 van de 10 keer ook modder is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-09-21 11:50 



 
Profiel   

Zijn geen speciale ijzers, zijn gewone hoefijzers waar de de hoefsmid twee gaten met schroefdraad in boort voor hij/zij ze onder slaat. Gewoon bij de volgende keer beslaan vragen om ijzers met kalkoengaten. Want ijzers zonder kalkoenen op (nat) gras is geen optimale combinatie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-09-21 11:51 



 
Profiel   

Ik zou altijd ijzers met gaten nemen en ook gebruiken bij een cross. Tenzij de gehele cross op zand is, dat wil nog wel eens voorkomen. Maar vooral niet de gok nemen. Zorgen dat je ze hebt, niet in draaien kan altid nog.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-09-21 11:53 



 
Profiel   

Heel erg bedankt voor jullie antwoorden! De hoefsmid komt begin oktober dus dan zal ik hem vragen gaten te maken voor noppen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-09-21 11:56 



 
Profiel   

Ligt er aan. Js de oefencross volledig op zand/bosgrond, is het niet nodig.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-09-21 16:02 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 6 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen