Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 10 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Is dit rotstraal?

 
Profiel   

De hoeven van mijn pony worden de laatste tijd steeds lelijker en er komen steeds meer losse flapjes aan de straal. Hij heeft dit vorig jaar ook eens gehad (hij was toen nog niet van mij).
De hoefsmid is 30 juli voor het laatst geweest, toen was het nog niet zo erg en heeft de hoefsmid er ook niks van gezegd.

Hierbij wat foto's:

[ img ]

[ img ]

[ img ]


Ik schrok wel even toen ik dit na het rijden vandaag zag (normaal heeft hij hoefschoenen aan maar af en toe rij ik een keer zonder)

[ img ]


Ik hoor graag jullie mening! :D
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-09-21 12:40 



 
Profiel   

ja lijkt er wel een beetje op he.
je moet de hoefsmid sowieso even bellen want de hoeven moeten bekapt, ze zijn wat lang.
die kan dan wegsnijden wat niet goed is van de straal en je adviseren wat je wel of niet moet doen.
dus zo even bellen en een afspraak maken :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-09-21 12:49 



 
Profiel   

Ik heb geen idee maar het ziet er niet zo goed uit, zou toch gewoon je hoefsmid vragen of je DA

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-09-21 12:50 



 
Profiel   

ellepel schreef
ja lijkt er wel een beetje op he.
je moet de hoefsmid sowieso even bellen want de hoeven moeten bekapt, ze zijn wat lang.
die kan dan wegsnijden wat niet goed is van de straal en je adviseren wat je wel of niet moet doen.
dus zo even bellen en een afspraak maken :j


Dat klopt, afspraak staat al gepland :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-09-21 12:53 



 
Profiel   

Staat ze veel op stal?

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-09-21 12:53 



 
Profiel   

Ninx schreef
Staat ze veel op stal?


Hij staat momenteel 's nachts op stal en overdag van 9-20 ongeveer buiten, in een wei die niet erg nat word. Over een tijdje kan hij gelukkig weer 24/7 buiten staan, dat vind hij zelf ook het fijnst.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-09-21 12:55 



 
Profiel   

DanielleTL schreef
Ninx schreef
Staat ze veel op stal?


Hij staat momenteel 's nachts op stal en overdag van 9-20 ongeveer buiten, in een wei die niet erg nat word. Over een tijdje kan hij gelukkig weer 24/7 buiten staan, dat vind hij zelf ook het fijnst.


Dat zal wellicht beter werken, het wordt toch wat viezig van in de mest en urine staan..... Even de hulp van smid inroepen en dan lekker buiten zetten, komt wel goed dan :-)

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-09-21 12:57 



 
Profiel   

Ninx schreef



Dat zal wellicht beter werken, het wordt toch wat viezig van in de mest en urine staan..... Even de hulp van smid inroepen en dan lekker buiten zetten, komt wel goed dan :-)[/quote]

Dat hoop ik ook inderdaad, ik hou de stal wel super netjes maar hij staat 's ochtends toch weer in de mest en urine natuurlijk.
Bedankt voor je hulp!

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-09-21 13:08 



 
Profiel   

Het lijkt wel veel op rotstraal.
Mijn merrie heeft het ook gehad en is hier vrij gevoelig voor, zelfs een schone stal gaf al vrij vlot rotstraal.

Ik heb hier hiposol voor gebruikt met 2 weken zagen de hoeven er al stukken beter uit. Nu behandel ik preventief in de winter en natte periodes door 1 keer per week te spuiten

https://www.agradi.nl/frey-hipposol-hoe ... ofEALw_wcB

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-09-21 17:30 



 
Profiel   

Hoefsmid laten komen, als het weer netjes gesneden is zal het er al heel anders uitzien en kun je beter beoordelen of er echt rotstraal inzit
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-09-21 18:56 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 10 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen