Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 13 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Zeer kreupel na kreupelheidsonderzoek

 
Profiel   

Heeft iemand ervaring met een paard die zeer kreupel is na een kreupelheidsonderzoek? Dus veel kreupeler dan voor het onderzoek.
Vooral zwelling en warmte op de plek van injectie/verdoving, dus waarschijnlijk reactie hierop?
Ik hoor het graag!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-21 22:29 



 
Profiel   

Is ze uitverdoofd geweest?

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-21 22:33 



 
Profiel   

Ja

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-21 22:35 



 
Profiel   

Wat vervelend dat je paard nu zoveel meer last heeft.
Dat kan inderdaad gebeuren na uitverdoven ja. Morgen maar even contact opnemen met je dierenarts voor pijnstilling en evt antibiotica. Bij een geleidingsanesthesie is dit goed te behandelen hoor, maar wel belangrijk om je dierenarts te bellen.


Laatst bijgewerkt door Aurora3 op 20-10-21 22:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-21 22:39 



 
Profiel   

Heeft je paard ook koorts? ik zou contact opnemen met de dierenarts/kliniek die het paard onderzocht heeft, zwelling en pijn na een injectie in het gewricht kan een infectie zijn....

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-21 22:40 



 
Profiel   

Hiervoor zou ik even contact opnemen met de kliniek.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-21 22:41 



 
Profiel   

Dierenarts is uiteraard direct na constatering gebeld! Echter is de dienstdoende arts van een andere kliniek en hij kon de DA van vanmiddag niet bereiken.
Hij wilde eerst langs komen, maar gelukkig verminderde de zwelling, warmte en pijn al wat. Dus gekoeld en de al voorgeschreven medicatie gegeven. Na koelen nog beter. Zwelling en warmte was alleen nog minimaal op de injectie plek. Morgenochtend vroeg naar stal en bellen bij het dierenarts spreekuur.

Kan er alleen verder weinig over vinden en maak me natuurlijk wel zorgen. Kan het nog niet zo goed loslaten :D Dus vandaar opzoek naar ervaringen en kennis hierover.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-21 22:52 



 
Profiel   

Begrijpelijk. Bij elke gewrichtsinjectie heb je het risico dat er bacteriën mee naar binnen gebracht worden. Maar het kan ook een 'simpele' irritatie zijn die met koelen etc met een paar dagen weer over is. Hopelijk is het het laatste en is je paard gauw weer in orde.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-21 23:24 



 
Profiel   

Ik hoop echt het tweede! Pff hier had ik ook zeker niet overna gedacht bij zo’n kreupelheidsonderzoek..

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-21 00:06 



 
Profiel   

Het is in dit geval wel héél belangrijk om te checken of je paard koorts heeft. Zou dat de komende dagen even in de gaten houden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-21 07:22 



 
Profiel   

Met bovenstaande eens, en als zo'n plek geforceerd is door de verdoving dan is het ook niet raar dat het daarna erger wordt. Dan zou het wel met een weekje rust, koelen en pijnstillers minder moeten worden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-21 09:35 



 
Profiel   

Ze staat er veeeel beter bij dan gisteren. Ze belast haar been weer en op het zachte zie je een minimale kreupelheid in stap. Op het harde nog wel wat meer, maar toch lang niet zo erg als gisteren. Dus dat is positief!
Direct om 8.00 de dierenarts gebeld en kreeg de dierenarts aan de lijn die er gister was. DA dacht ook aan reactie op de anhestesie, daar kan ze dan waarschijnlijk niet goed tegen. Is zeldzaam maar kan gebeuren zei ze.
Zolang het blijft minderen is het goed en hoeft er geen DA te komen. Paar keer per dag klein stukje wandelen (om even uit de box te komen) en koelen.
Ze heeft ook geen koorts.
Dus hopelijk blijft de vooruitgang! Dan moet het goed komen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-21 09:48 



 
Profiel   

kimmie1 schreef
Begrijpelijk. Bij elke gewrichtsinjectie heb je het risico dat er bacteriën mee naar binnen gebracht worden. Maar het kan ook een 'simpele' irritatie zijn die met koelen etc met een paar dagen weer over is. Hopelijk is het het laatste en is je paard gauw weer in orde.


Uit interesse: bij een kreupelheidsonderzoek verdoven ze toch de zenuw? En niet een gewricht?

Fijn dat het beter gaat!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-21 15:41 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 13 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen