Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 7 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Rode stralen

 
Profiel   

Onze 3,5 jarige draver heeft bij 3 hoeven wat rode stralen.
Hij is pas 2 maanden weggeweest om ingereden te worden.
Op het laats liep hij licht tegelkreupel bij hun. Onbelast was er niks te zien aan hem.
Wij hebben hierop besloten dat hij beter terug naar huis komt en we hem rustig de tijd geven alles te verwerken van het inrijden en hem erna zelf oppakken.
Mocht hij kreupel blijven ogen bij meer training doen we uiteraard verder onderzoek.
Sinds hij terug is hebben we geen kreupelheid meer gezien.
Hij is bekapt op de locatie waar hij ingereden was en die hoefsmid zei niks te zien aan de hoeven(dit was onze eerste vraag of er geen zweer of iets zat).
Die rode stralen heb ik echter nog niet eerder bij onze andere paarden gezien.
Hij is er niet gevoelig op als je erop drukt maar het is sowieso een erg braaf paard.
Het blijft me vooral bezig houden of dit normaal is dat het er zo uitziet?

[ img ]

[ img ]

[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-21 08:59 



 
Profiel   

Gebruik google eens, hier zijn al meer topics over geweest: [BEH] rode stralen, snelle oplossing voor zondag?

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-21 09:10 



 
Profiel   

Lijkt mij eerder dat het paard voor lange tijd verzadigd strooisel heeft gestaan. Dat de kleur van urine in de straal en hoef is getrokken

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-21 09:13 



 
Profiel   

noviceh schreef
Gebruik google eens, hier zijn al meer topics over geweest: [BEH] rode stralen, snelle oplossing voor zondag?


Had ik gedaan maar nergens stonden duidelijke foto’s bij en ging vooral over rode plekken.
Ook een kneuzing waar over gesproken is in de gevonden topics maar dan dus bij ons op drie hoeven lijkt mij zo onwaarschijnlijk.
Dus vandaar de vraag of toch eens te luisteren of er mensen zijn die dit hebben voorgehad

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-21 10:14 



 
Profiel   

Een kneuzing is dit niet. Dan zou je allemaal kleine rode vlekjes zien, net als bloeduitstortingen.
Volgens mij komt het ook door de bodembedekking. Mijn paard stond tot een half jaar geleden altijd buiten zonder bodembedekking in de schuilstal. Nu staat hij ergens waar het hooi in de schuilstal gegeven wordt, waarin stro gebruikt wordt. Dus hij staat vaak en lang op dat stro wat natuurlijk vuil wordt en nu merk ik ook dat hij soms rode stralen heeft.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-21 10:24 



 
Profiel   

Nat hennepstrooisel kleurt ook rood, kan het daar niet van komen? Het lijkt een gewone kleur, niet een aandoening

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-21 10:29 



 
Profiel   

Dit zijn witte voetjes, dus verkleurd door de ammoniak in de bodembedekking. Waarschijnlijk als je de straal nu zou bijsnijden zie je weer de oorspronkelijke kleur.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-21 11:33 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 7 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen