Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 5 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Pees blessure

 
Profiel   

Hoi hoi,

Mijn paard heeft al ongeveer 2 a 2,5 maand(en) een pees blessure. Nu mogen we 20 min er op stappen en zou ze ook wat meer "aan het werk" gezet mogen omdat ze heel veel spieren snel verliest..

Hebben jullie ervaring hier mee en tips voor mij?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-11-21 15:57 



 
Profiel   

Ik zelf zou even met de dierenarts overleggen en dit soort dingen niet op bokt vragen.

Toen mijn paard een peesblessure had en ik alleen maar mocht stappen was ook echt de bedoeling dat ik alleen maar rechtuit stapten in 1 vast tempo. Spierverlies hou je helaas.

Maar dit is per blessure verschillend. Mijn paard was aan het opbouwen nadat hij voor 70% zijn pees had gescheurd.


Laatst bijgewerkt door minouesmee op 04-11-21 16:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-11-21 16:05 



 
Profiel   

Toevallig hier ook een paard met een peesblessure. Ik mag mocht tot eergisteren alleen maar rechtuit stappen.
Ik heb meegedaan aan de 21 dagen challenge van Morgan bij Dressage Pro, voor wat massage en spierstrech oefeningen voor na het rijden. Van de fysio heb ik oefeningen gekregen voor voor het rijden. Voor de rest heb ik tijdens mijn "staptrainingen" veel aan stelling, buiging, recht maken, correct halthouden, achterwaarts gedaan, afwisselen in hoofdhalshouding en buikspier aanspanning gedaan.

Paard is nog steeds spieren kwijt geraakt, maar ze doen in ieder geval weer wat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-11-21 16:07 



 
Profiel   

Ik zou heel goed checken wat er verstaan wordt onder "wat meer aan het werk". Ik zou daar inderdaad de stapoefeningen van Moonlight17 onder verstaan. Maar let wel op, daar horen geen zijgangen, keertwendingen etc bij want die zijn juist heel belastend voor pezen. Ik mocht in de opbouw bv pas zijgangen gaan rijden op hetzelfde moment dat ik weer mocht gaan springen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-11-21 16:11 



 
Profiel   

Mijn paard heeft ook een peesblessure, dus ben al 3 maanden aan het stappen.
Ik begin meestal met langere teugel en steeds een beetje meer oppakken. Je kan op stelling gaan letten en het aan je binnenbeen krijgen.
Daarna wat tempowisselingen gaan rijden, van stap voor stap (op jouw aanwijzingen) tot stap verruimen.
Mijn paard heeft hier best weer spieren van gekregen! En ze was echt veel kwijt!
Let op dat je geen kleine wendingen rijdt! Ik mag nog geen zijgangen, maar al wel 2 minuten draven sinds deze week! Hoe blij kan je zijn!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-11-21 16:12 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 5 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen