Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 3 [ 69 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Wat gebruiken jullie tegen rotstraal

 
Profiel   

Ellen_ov schreef
MarjanB schreef
Straal spul van de decathlon, werkt als een speer en is goedkoop. De hoefsmid was er verbaasd over.

https://www.decathlon.nl/p/straalverzor ... mc=8504365

Oh wauw dat is best een verschil qua prijs althans met de hooffit. Ik ga de ingrediënten eens met elkaar vergelijken.

Bij de hoef met straal kanker en allerlei hoekjes en gaatjes bruis ik het af en toe ook uit met waterstofperioxide.


Ik zit ook te tobben met rotstraal. (of eerder mijn paard :') ) Ik gebruikte altijd de Hooffit Hygiene Liquid, maar dit is wel een interessant alternatief!
Hebben meerdere mensen ervaring met de straalverzorging van Decathlon?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 10:25 



 
Profiel   

Ik heb het spul van de Decathlon geprobeerd en ook de Hooffit Hygiene Liquid van Mustad. Decthlonspul is wel met veel minder werkzame bestanddelen denk ik, want dat is veel 'wateriger' en minder geconcentreerd dan het Mustadspul. Die laatste hoef je ook maar om de vijf dagen te gebruiken, dus je doet toch langer met zo'n klein flesje dan je denkt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 10:52 



 
Profiel   

ik gebruik de straalgel van heltie, die vind ik fijn werken. Gebruik nu preventief.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 10:57 



 
Profiel   

Ik heb nu spullen van red horse, ik moet zeggen, de rotstraal is weg en ik zie zijn hoeven verbeteren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 10:58 



 
Profiel   

Red horse is idd ook fijn spul :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 10:58 



 
Profiel   

Ik gebruik absorbine hoeflotion hooflex sole&frog care. (Hele mond vol haha :+ ) op aanraden van mijn hoefsmid. Werkt super goed.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 15:21 



 
Profiel   

Rije schreef
Ik heb het spul van de Decathlon geprobeerd en ook de Hooffit Hygiene Liquid van Mustad. Decthlonspul is wel met veel minder werkzame bestanddelen denk ik, want dat is veel 'wateriger' en minder geconcentreerd dan het Mustadspul. Die laatste hoef je ook maar om de vijf dagen te gebruiken, dus je doet toch langer met zo'n klein flesje dan je denkt.


Ik heb de etiketten vergeleken en er zit hetzelfde in beide flesjes. Wel heb je gelijk dat die van de decathlon ‘dunner’ oid is maar als je ziet hoeveel meer er in zit en dan het grote prijsverschil, koop ik liever de decathlon en smeer ik desnoods nog een keer :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 19:55 



 
Profiel   

Duo hoef :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 19:58 



 

Unique horse clay. Die van mij heeft al 2 jaar af en aan best wel flinke rotstraal en dit lijkt heel goed te helpen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 19:59 



 
Profiel   

Mijn paard heeft het nu ook, ik heb nog een restje ctc staan maar ben ook op zoek naar iets effectievers. Een kennis gebruikte hg schimmel- vocht- en weerplekreiniger (ja echt :') en het werkt verrekte goed!) maar mijn paard staat op stro. Ben toch bang dat hij met knabbelen die zooi dan binnen krijgt. Ik hoorde ook goede verhalen over een klei, iemand daar ervaring mee?

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 20:13 



 
Profiel   

Ik gebruik Frog & Sole druppels en voor de ergste plekken blauwspray.

Preventief was ik om de dag haar voeten met water. (Tenzij ze nog blauw zijn natuurlijk..) Als ik dan iets gebruik doe ik het daarna erop. Maar als het niet erop hoeft was ik ze alsnog en spoel ik de hoeven dan helemaal uit, ik was de vieze laag bovenop ook weg en laat haar even staan in schoon water.

Ooit op aanraden van de hoefsmid en dat bij elkaar helpt mijne enorm goed.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 20:14 



 

Hypozin

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 20:18 



 
Profiel   

Na van alles gehad en geprobeerd te hebben. Ben ik hier op uit gekomen. Vooral in de winter nog nodig. Keralit oa bij Kramer ruitersport.

https://www.kramer.be/Paard/Paardenverz ... al-Liquide

En deze rondom als nodig

https://www.kramer.be/Paard/Paardenverz ... abilisator

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 20:35 



 
Profiel   

Hippo sol van Frey, blijft goed zitten en dankzij het spuitmondje heel precies te doseren. Gelukkig al jaren niet meer nodig gehad, maar het deed wat het moest doen :). En niet zo duur.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 20:39 



 
Profiel   

Marije_1997 schreef
Unique horse clay. Die van mij heeft al 2 jaar af en aan best wel flinke rotstraal en dit lijkt heel goed te helpen.


Ik ook! Fijn spul

Hypozin is niet meer verkrijgbaar toch?

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 20:55 



 
Profiel   

Ik gebruik hypozin, wel belangrijk om even goed in te laten trekken/uitharden en goed droog te zetten (daarna), sowieso voldoende droge plekken en frisse lucht er bij is belangrijk.
Tip als je hypozin gebruikt, smeer het uit met een kwast, ik gebruik gewoon een schilder kwast van de action van 60 cent oid. Verbruik je veel minder en het droogt sneller :)

Ik heb vanmiddag nog besteld Charmaine dus het is zeker nog wel verkrijgbaar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 21:31 



 
Profiel   

Hypozin en blauw spray van NAF werkte bij mij niet. Toen de straalgel van Heltiehorse geprobeerd. 3 weken lang iedere dag hoeven even schoonmaken met water, droogmaken met handdoek en vervolgens de straalgel erover heen en de rotstraal was eindelijk weg.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 21:58 



 
Profiel   

Ik zweer bij Hipposol! Kan perfect met het rietje onderin de groeven komen. Binnen een week een onwijs goed resultaat!

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 22:00 



 
Profiel   

prugelpiet schreef
Wij gebruiken Hypozin in combinatie met Cavalor Dry Feet :)



Hier niet.
Ik heb beide los gebruikt hypozin in de groeven en dan met watten en cavalor op de straal

Nu gebruik ik hipposol

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 22:06 



 
Profiel   

Ellen_ov schreef
Rije schreef
Ik heb het spul van de Decathlon geprobeerd en ook de Hooffit Hygiene Liquid van Mustad. Decthlonspul is wel met veel minder werkzame bestanddelen denk ik, want dat is veel 'wateriger' en minder geconcentreerd dan het Mustadspul. Die laatste hoef je ook maar om de vijf dagen te gebruiken, dus je doet toch langer met zo'n klein flesje dan je denkt.


Ik heb de etiketten vergeleken en er zit hetzelfde in beide flesjes. Wel heb je gelijk dat die van de decathlon ‘dunner’ oid is maar als je ziet hoeveel meer er in zit en dan het grote prijsverschil, koop ik liever de decathlon en smeer ik desnoods nog een keer :+


Er zit hetzelfde in, maar ik betwijfel of er ook hetzelfde percentage werkzame stoffen in zit. Dan kan er meer inhoud in de goedkope zitten, maar als je er meer van nodig hebt is het lood om oud ijzer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 22:14 



 
Profiel   

Tandpasta… Eerst goed schoonmaken en dan smeer ik er de allergoedkoopste tandpasta op. Werkt top.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 22:49 



 
Profiel   

Ik gebruik teerspray.. droogt mooi uit en is niet vaak nodig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 23:08 



 
Profiel   

Ik heb vorig jaar Hooffit Hygiëne liquid gebruikt van de welkoop: https://www.welkoop.nl/hooffit-hygiene- ... sqr=Hoeven

Ze had rotstraal aan 1 hoef en tussentijds behandelde ik het regelmatig met dit goedje. En de hoefsmid sneed het zo goed mogelijk weg en deed er dan ook nog wat op/in, ik geloof dat het teer was.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 23:14 



 
Profiel   

Micro blue, gemaakt door mijn eigen hoefsmid :j
Krijg ze er allemaal rotstraal vrij mee :j

Maar idd ook een goede smid die optijd ingrijpt en juist bekapt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 23:47 



 
Profiel   

Rije schreef
Red horse is idd ook fijn spul :j

Waar bestellen jullie dat?
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 11:10 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 3 [ 69 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen