Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 3 [ 69 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Wat gebruiken jullie tegen rotstraal

 
Profiel   

Mijn paardje is gevoelig aan rotstraal en nu het wat natter wordt begint hij lichtjes rotstraal te krijgen links vooraan. de wei ligt nat maar er liggen geen grote plassen ofzo. Zijn stal is droog en hij staat op houtkrullen. die wordt wekelijks helemaal uitgekuist en elke dag drolletjes wegdoen. Nu vroeg ik mij af wat jullie op de hoef doen om ze uit te drogen. Ik zag dat mensen handgel en dreft gebruiken maar dit vond ik vreemd, ik wil graag zelf een productje maken maar ik wil eerst weten of dat wel kan.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-21 15:46 



 
Profiel   

Cavalor dry feet en Absorbine Frog & Sole werkt hier het beste.
Worden de natte plekken ook eruit gehaald of alleen de zichtbare drollen want een droge stal is hierbij wel erg belangrijk

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-21 16:12 



 
Profiel   

Als eerste en vooral Hooffit Hygiene Liquid, omdat ik nog een pot heb ook Farrier’s Finish. Zosnel die op is, alleen maar die hooffit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-21 16:23 



 
Profiel   

Bleekwater, maar een goeie smid werkt nog het beste.
Rotstraal houdt van kleine plekje waar het warm en broeierig is, een goeie smid die de straal mooi open zet aan de zijkant, geeft rotstraal amper kans.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-21 16:29 



 
Profiel   

AaronYve schreef
Cavalor dry feet en Absorbine Frog & Sole werkt hier het beste.
Worden de natte plekken ook eruit gehaald of alleen de zichtbare drollen want een droge stal is hierbij wel erg belangrijk


Ook de natte plekjes maar hij is wel zo een goed paard dat steeds in het hoekje van de stal gaat

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-21 16:30 



 
Profiel   

tengeltje11 schreef
Bleekwater, maar een goeie smid werkt nog het beste.
Rotstraal houdt van kleine plekje waar het warm en broeierig is, een goeie smid die de straal mooi open zet aan de zijkant, geeft rotstraal amper kans.


De smid is gisteren geweest, ik had meteen gebeld toen ik het zag :)
Bleekwater?

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-21 16:31 



 
Profiel   

Persoonlijk heb ik geweldige ervaringen met egyptische zalf

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-21 16:32 



 
Profiel   

Straalgel van heltie! Dan breng je de goede bacteriën aan,met bleek dood je die ook.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-21 16:43 



 
Profiel   

Laurora schreef
Persoonlijk heb ik geweldige ervaringen met egyptische zalf

Dit idd en bij alleen nattigheid spray van klauwsan ( staat bij koeien in de welkoop) dat droogt ook lekker uit en sprayt makkelijk ( wel zorgen dat het niet op je vingers komt.... dat zie je nog wel een paar dagen)

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-21 16:46 



 
Profiel   

Straal spul van de decathlon, werkt als een speer en is goedkoop. De hoefsmid was er verbaasd over.

https://www.decathlon.nl/p/straalverzor ... mc=8504365

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-21 16:50 



 
Profiel   

Bokkerbb schreef
tengeltje11 schreef
Bleekwater, maar een goeie smid werkt nog het beste.
Rotstraal houdt van kleine plekje waar het warm en broeierig is, een goeie smid die de straal mooi open zet aan de zijkant, geeft rotstraal amper kans.


De smid is gisteren geweest, ik had meteen gebeld toen ik het zag :)
Bleekwater?


Bleekwater droogt uit, dus gewoon met een spons of borsteltje in de groeves dagelijks wat bleekwater deppen. Kost niets en helpt echt wel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-21 17:15 



 
Profiel   

MarjanB schreef
Straal spul van de decathlon, werkt als een speer en is goedkoop. De hoefsmid was er verbaasd over.

https://www.decathlon.nl/p/straalverzor ... mc=8504365

Oh wauw dat is best een verschil qua prijs althans met de hooffit. Ik ga de ingrediënten eens met elkaar vergelijken.

Bij de hoef met straal kanker en allerlei hoekjes en gaatjes bruis ik het af en toe ook uit met waterstofperioxide.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-21 17:18 



 
Profiel   

AaronYve schreef
Cavalor dry feet en Absorbine Frog & Sole werkt hier het beste.
Worden de natte plekken ook eruit gehaald of alleen de zichtbare drollen want een droge stal is hierbij wel erg belangrijk

Hier ook hele goede ervaring met cavalor dry feet. Niet op je eigen hand spayen, jouw huid wordt ook erg droog :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-21 17:18 



 
Profiel   

Ik gebruikte er altijd teatree voor. Vroeger “wit water” daar zat chlooramphenicol in. Haalde de smid uit België omdat het in NL niet meer verkocht mocht worden. Ik vond teatree daarna een prima alternatief bij hoefproblemen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-21 17:18 



 
Profiel   

Ik gebruik artimud van red horse.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-21 17:22 



 
Profiel   

Ik heb daarvoor hypozin gebruikt. Daarmee bleven de hoeven stabiel. Maar omdat het niet helemaal over ging heb ik nog korte tijd ctc spray gebruikt en daarmee ging het helemaal weg

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-21 17:22 



 
Profiel   

Hier ook goede ervaringen met Cavalor Dry Feet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-21 17:43 



 
Profiel   

Ik gebruik Hypozin in combinatie met Absorbine Hooflex Frog & Sole, werkt voor die van mij echt super.

Heb wel eerst door een hoefsmid wat weg laten snijden zodat ik er makkelijk bij kon en het makkelijker schoon kan houden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-21 17:47 



 
Profiel   

Toen mijn pony 24/7 op een natter weiland stond had ze ook vaak rotstraal. Ik had toen erg goede ervaringen met de Hoof Clay van Unique Horn, eventueel ook preventief. Op het ergst smeerde ik het er om de dag in, later wekelijks. Bleef goed zitten en hielp echt, zelfs bij een nog steeds natte wei.
https://www.turbohoof-solutions.nl/a-58 ... escription

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-21 17:49 



 
Profiel   

Beter om de straal te verzorgen dan de straal “dood” te behandelen met allerlei agressieve middeltjes.
Wat ik doe:
Eerst goed schoonmaken, dan eventueel weken in zout water/ soda, dan teatree olie en dan groene klei als beschermend laagje. Werkt super.
Dit doe ik dan een paar dagen achter elkaar en daarna laat ik de hoef het zoveel mogelijk zelf oplossen. Ik maak het dan nog wel schoon en evt groene klei erop, maar meer dan dat niet.
Tip: download deze gratis e-book https://hoofnerd.nl/eerste-hulp-bij-rotstraal-Ebook/

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-21 18:20 



 
Profiel   

Wij gebruiken Hypozin in combinatie met Cavalor Dry Feet :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-21 18:59 



 
Profiel   

Hypozin werkt werkt hier het best. Even dagelijks insmeren en als het weg is doe ik 1 keer in de week voor onderhoud. Werkt perfect.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-21 19:02 



 
Profiel   

Ik gebruik dus nu ook de cavalor dryfeet maar ik zocht een goedkoper alternatief

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-11-21 09:42 



 
Profiel   

Ik vond dit heel fijn spul, gekocht bij mijn bekapper destijds: https://www.gezondepony.nl/product/4340 ... oof-liquid
Dit deed ik op een watje (om make up van je gezocht te halen) en propte ik dan in de straal. Ging dat niet, dan goed insmeren met een kwast.
Daaroverheen ging dan een laagje klein (boetseren om de straal en in de straalgroeven): https://www.gezondepony.nl/product/4339 ... -hoof-clay
Werkte echt super!

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-11-21 09:49 



 
Profiel   

Vorig jaar had mijn pony rotstraal en ik heb vooral het idee dat de Equinatura Straalverzorging het beste heeft geholpen. Het ruikt super chemisch en zit ook in een chemisch oranje flesje maar hielp goed.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-11-21 09:55 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 3 [ 69 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen