Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 3 van de 3 [ 69 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Plaats een nieuw onderwerp

Wat gebruiken jullie tegen rotstraal

 
Profiel   

Ellen_ov schreef
Als eerste en vooral Hooffit Hygiene Liquid, omdat ik nog een pot heb ook Farrier’s Finish. Zosnel die op is, alleen maar die hooffit.

:j

of met kwast kan ook
https://www.welkoop.nl/intracare-hoof-fit-330ml_1172084
vind die zelf wel fijn.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 11:15 



 
Profiel   

Ik doe 1x per week de voeten schoon schrobben met tea tree shampoo, dit droogt al voor een stuk uit en doodt ook veel bacteriën. Ik ga echt met een klein grof borsteltje in de straal en ook in alle kiertjes en hoekjes. Dan goed laten opdrogen en eventueel met een schone handdoek de straal afdrogen. Ik laat mijn paard dan gewoon 20min op stal staan (lege en droge stal, geen bodembedekking om nieuwe bacteriën te vermijden). Als het goed droog is doe ik er de straalsan spray op van Leovet: https://www.agradi.nl/leovet-straalsan-spray-200ml.htm . Die werkt echt heel goed. Is ook erg vloeibaar maar komt in een spuitflesje op druk met een lang rietje eraan. Hierdoor kan je echt goed overal tussen sprayen. Dat laat ik ook nog even intrekken en dan zet ik mijn paard weer buiten. de rest van de week spuit ik gewoon de straalsan spray in de straal.

Wanneer de smid net geweest is gebruik ik hypozin. De slechte stukken zijn dan weggesneden en dan kan de paste goed ingesmeerd worden. Hypozin is voor de rest niet echt handig voor mij aangezien mijn paard altijd buiten staat. Dan lopen ze de pasta er snel uit naar mijn ervaring. Het blijft dan plakken in het gras of zand.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 11:30 



 
Profiel   

Rije schreef
Er zit hetzelfde in, maar ik betwijfel of er ook hetzelfde percentage werkzame stoffen in zit. Dan kan er meer inhoud in de goedkope zitten, maar als je er meer van nodig hebt is het lood om oud ijzer.


Ja klopt, helaas staat dat er niet heel precies op inderdaad.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 11:40 



 
Profiel   

Pure dettol, 3 tot 4x in de week en het is zo weg. Wel even insmeren en 10min op de poetsplaats laten staan zodat het kan opdrogen maar dit is met alle smeersels zo

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 11:43 



 
Profiel   

DuoPenotti schreef
of met kwast kan ook
https://www.welkoop.nl/intracare-hoof-fit-330ml_1172084
vind die zelf wel fijn.


Hmm, ziet er ook wel goed uit idd.
Zoveel keuze :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 11:44 



 
Profiel   

Wat voor het ene paard werkt, werkt voor het andere weer niet. Ik heb een aantal weken, dagelijks gesprayd met CTC spray, maar dit werkte niet (of niet vlug genoeg). Toch twee weken geleden weer Hypozin gekocht en nu zijn ze echt weer netjes. Dus mogelijk heeft de CTC de eerste aanzet al gedaan, maar bij de hypozin zag ik pas echt de verbetering.
Hoefsmid zei vandaag ook dat je er gewone tandpasta op kunt smeren, werkt volgens hem ook als een tierelier.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 11:51 



 
Profiel   

Ellen_ov schreef
DuoPenotti schreef
of met kwast kan ook
https://www.welkoop.nl/intracare-hoof-fit-330ml_1172084
vind die zelf wel fijn.


Hmm, ziet er ook wel goed uit idd.
Zoveel keuze :')

is dezelfde, alleen de een vloeibaar en deze met kwast.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 12:04 



 
Profiel   

The_Cat schreef
Rije schreef
Red horse is idd ook fijn spul :j

Waar bestellen jullie dat?


Www.purepaardenvoeding.nl

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 13:42 



 
Profiel   

Voor diepe middelste straalgroeves, kan ik van Red Horse dan beter de Hoofstuff of Artimud hebben?

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-22 14:33 



 
Profiel   

Voor diepere, smallere gaten hoofstuff. Voor meer oppervlakkige gaten artimud. In de Hoofdstuff zitten lange vezels die je mooi in allerlei gaten kunt 'proppen' waardoor het lang blijft zitten en dus langer werkzaam is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-22 14:42 



 
Profiel   

Hm lastig. De groeves zijn helaas vrij diep, maar liggen wel mooi open en zijn dus niet echt smal. Denk dat ik dan toch voor de artimud ga. Ben benieuwd. Ik gebruik al jaren sanogene en hoofclear. Hoofclear dagelijks, sanogene niet consequent genoeg. Hoefbadje geven is hier gewoon zo’n opgave met 10 min per hoef en een ongeduldig paard. Wil nu de sole cleanser en artimud dan gaan proberen, heb het idee dat het vooral wat handiger is voor dagelijks gebruik dus dat ik het dan ook wat beter consequenter kan behandelen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-22 15:37 



 
Profiel   

Ik heb meer dan 15 jaar geprobeerd de rotstraal bij mijn paard de baas te worden. Maar dan wel zonder heftige middelen zoals chloor etc. Ik wilde dat soort middelen gewoon niet in een open wond ( want dat is rotstraal ) smeren.
Uiteindelijk gewonnen van de rotstraal door een combi van honingzalf ( met heel soms ctc om het uit te laten drogen ) en een goed vit en min supplement.

edit: net even gekeken bij artimud. Ik kan me zeker voorstellen dat dat werkt, zit ook honingzalf in zag en gelukkig niet op basis van agressieve stoffen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-22 15:45 



 
Profiel   

vroeger gebruikten we bij ons op stal altijd teer, maar dat vond ik smerig spul. Egyptische zalf vond ik fijner. Als de rotstraal echt diep is, dan de Egyptische zalf met watjes erin proppen, of inderdaad ook tandpasta op de watjes en in de rotstraal. Verder spoot ik na het werk altijd de benen af met water en maakte dan ook de hoeven aan de binnenkant schoon met water en een borsteltje. Daardoor nooit meer last van rotstraal gehad, ook mijn bijrijdpaarden heb ik daarmee de hoeven veel mee kunnen verbeteren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-02-22 22:54 



 
Profiel   

Faelynn schreef
Ik gebruik hypozin, wel belangrijk om even goed in te laten trekken/uitharden en goed droog te zetten (daarna), sowieso voldoende droge plekken en frisse lucht er bij is belangrijk.
Tip als je hypozin gebruikt, smeer het uit met een kwast, ik gebruik gewoon een schilder kwast van de action van 60 cent oid. Verbruik je veel minder en het droogt sneller :)

Ik heb vanmiddag nog besteld Charmaine dus het is zeker nog wel verkrijgbaar.

Ik poetste dat er altijd in met een tandenborstel, vond ik nog makkelijker dan een kwast :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-02-22 23:12 



 
Profiel   

voorkomen is beter dan genezen :D
1x per week Worlds Best Hoof Oil op de straal en zool bij normale omstandigheden en 2 x per week als ze af en toe in het nat staan en 3x per week bij lange natte periodes (zoals nu dus) en nooit meer rotstraal of hoefproblemen gehad!
Om de dag de buitenkant (incl kroonrand) invetten en na enkele weken merk je enorm verschil!

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-02-22 18:47 



 
Profiel   

Kanters hoofclear

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-02-22 18:55 



 
Profiel   

NT Dry powder (https://www.agradi.nl/nt-dry-rotstraal- ... suEALw_wcB)

Rotstraal behandel ik het liefste met deze poeder, ipv het “nat” te spuiten met andere sprays.

Hypozin is ook fijn spul.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-02-22 19:03 



 
Profiel   

Ik doe soda in heet water en ik heb een grote plastic spuit, en ik spuit dan heel diep in de straal.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-02-22 19:53 



 
Profiel   

Hypozin idd.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-02-22 19:55 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 3 van de 3 [ 69 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen