Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 6 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Beenbescherming

 
Profiel   

Sinds kort staat mijn paard in een nieuwe groep, met twee merries. Nu is eentje uit die groep hengstig en hebben we recent een fikse dierenarts factuur gehad door een open wond die is gaan etteren (op het been).
Nu wil ik dit voorkomen in het vervolg door bijv de benen van het paard goed in te kunnen pakken met ademend iets / bescherming om te voorkomen dat we voorkomen leeglopen op dierenartskosten.
In dit geval was dus een trap tegen de knie een oorzaak. Knie volledig opgezet, veel vocht er onder, wondje dat is gaan ontsteken maar dat in eerste instantie heel klein leek.. We weten nu hoe te behandelen, maar wil het liever voor zijn.

Nu lees ik dat je dan ademende bescherming nodig hebt, zodat je de pezen niet kapot maakt.

Iemand ervaring / ideeën?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-21 20:10 



 
Profiel   

Geen beenbescherming om doen in de wei. Een ongeluk kan nu eenmaal gebeuren weet ik uit ervaring. Wat ik mij afvraag is hij direct bij die groep gegooid of heeft hij er eerst een tijdje naast gestaan? Hier gaan de nieuwelingen nooit direct in de groep, maar er eerst naast.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-21 20:21 



 
Profiel   

FriesWytske schreef
Geen beenbescherming om doen in de wei. Een ongeluk kan nu eenmaal gebeuren weet ik uit ervaring. Wat ik mij afvraag is hij direct bij die groep gegooid of heeft hij er eerst een tijdje naast gestaan? Hier gaan de nieuwelingen nooit direct in de groep, maar er eerst naast.


Helemaal mee eens!

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-21 20:23 



 
Profiel   

Tja ongelukken in de kudde gebeuren. Hoe fijn het ook zou zijn om de paarden in te pakken, het is niet mogelijk

Mijn ervaring is dat je in het begin altijd wel wat wondjes hebt. Toevallig is het hier op een nare plek gebeurt

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-21 20:23 



 
Profiel   

Beter geen beenbescherming in de wei. De pezen worden te heet dan en gaan kapot.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-21 20:40 



 
Profiel   

Inpakken voor lange tijd zorgt voor ellende op de langere termijn. Schuurplekjes, drukkingen en te warme pezen wil je al helemaal niet.

Je hebt helaas gewoon pech gehad
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-21 20:42 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 6 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen