Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 3 van de 3 [ 60 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Plaats een nieuw onderwerp

Klinische keuring zinvol bij paard met gevoelige hoeven?

 
Profiel   

Overleg met de koper idd. Mijn pony liep altijd prima op blote voeten ( ook over de straat )totdat we naar een stal verhuisden waar de voerhuisjes op stenen staan. Vervolgens liep de pony gevoelig. O.a foto's laten maken en daar waren dunne zolen op te zien en verder niets. De d.a adviseerde om voor op ijzers met een zooltje te zetten en sindsdien loopt de pony weer prima.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-01-22 12:27 



 
Profiel   

Als het een heel serieuze koper is zou ik zijn/haar wens in eerste instantie omzetten.
Ik heb destijds mijn paard laten beslaan voor een proefperiode. Paard moest daar op veel moeilijker terrein en in sneeuw/ijs lopen, zonder ijzers kon hij het paard niet goed testen.
Natuurlijk was dat een bepaald risico maar het bleek de juiste beslissing gelukkig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-01-22 12:59 



 
Profiel   

Ik ga haar in ieder niet ervoor op ijzers laten zetten. En wacht de keuring wel af.

En dan zien we wel verder. Wordt t niet wat, dan is dat maar zo. Het is ook niet dat ze perse weg moet..

Heb haar zelf al 7 jaar, en heb het altijd prima gered zonder hoefijzers.
Alleen in de periode dat ik endurance wedstrijden reed had ik ze wel voor op ijzers staan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-01-22 18:02 



 
Profiel   

Even een update, morgen is de keuring.

Koper gaf aan geen ijzers eronder te willen.

Ben erg benieuwd, als de koop niet doorgaat, dan was het in ieder geval een leer moment.
Foto's zal denk ik niet snel gemaakt worden dan wordt t wel een duur grapje bij het budget van de koper en de prijs van het paard

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-01-22 00:27 



 
Profiel   

ik heb het dus als koper precies andersom gehad. Dat ik het dier kocht stond het vierkant op ijzers. omdat de vorige eigenaar hem voor de kar had staan en veel op het harde liep.en dat was ook echt zo. dus ik begreep dat hij op ijzers liep
Ik rij echter alleen maar op het zachte en niet meer met de kar. Dus na klinische goedkeuring het dier meegenomen en de ijzers eraf laten halen. Het dier liep zo kreupel als wat en ik was even bang voor een miskoop. maar ja het dier liep al ruim 6 jaar op ijzers. uiteindelijk toch voor weer een ijzer erop gezet en hij liep weer goed. Achter de ijzers eraf gelaten en na een jaar liep ook hij achter op het harde goed. Afgelopen week de sprong weer gewaagd om voor eraf te halen. als het lukt zou ik heel blij zijn zo niet gaat hij weer op een voorijzer, het is dan niet anders. Hij heeft hele dunne zolen. hoefschoenen zijn inmiddels aangemeten.

Je bent eerlijk geweest naar de koper, Ik zou zelf in jouw geval als koper dan vnl willen weten hoe is het dier op het zachte. en als je ziet dat het op het harde korter loopt dan weet je dat. Achteraf had ik mss moeten laten keuren zonder ijzers maar dan had ik zeker een negatief aankoopkeuring gehad. succes

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-01-22 08:14 



 
Profiel   

Een paard met dunne zolen zou m.i. zuiver moeten lopen op een vlakke ondergrond, hard of zacht. Dunne zolen geven vooral problemen bij steentjes etc.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-01-22 12:16 



 
Profiel   

Ze is vandaag gekeurd en glansrijk door de keuring gekomen.

Kreeg zelfs complimenten van de dierenarts dat ze voor haar leeftijd er echt super goed uitzag.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-01-22 18:15 



 
Profiel   

senna21 schreef
Een paard met dunne zolen zou m.i. zuiver moeten lopen op een vlakke ondergrond, hard of zacht. Dunne zolen geven vooral problemen bij steentjes etc.



Klopt, daar ga je op de monsterbaan geen problemen mee hebben.

En dat is gelukt zie ik, gefeliciteerd met de verkoop!

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-01-22 18:21 



 
Profiel   

Mandy_89 schreef
Ze is vandaag gekeurd en glansrijk door de keuring gekomen.

Kreeg zelfs complimenten van de dierenarts dat ze voor haar leeftijd er echt super goed uitzag.


Top, gefeliciteerd met de verkoop!

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-01-22 09:13 



 
Profiel   

Fijn zeg!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-01-22 09:16 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 3 van de 3 [ 60 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen