Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 3 van de 3 [ 55 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Plaats een nieuw onderwerp

Loopt ze nou gewoon goed maar ongebalanceerd of slecht?

 
Profiel   

Wildgirl schreef
Fijn dat je verbetering ziet TS! Ik zou in jouw geval kiezen voor een chiropractor ipv een ostheo en wellicht eerst de bovenlijn even op de foto laten zetten. Zeker gezien je haar net hebt; kissing spines veel voorkomt onder (te vroeg gereden) volbloeden van de baan én je daarmee gerichter kunt behandelen. Ik hoop voor je dat ze blijft verbeteren!

Ks en volbloeden heeft echt 0 verband met het vroege inrijden, dat is broodje aap.
De wervels van volbloeden staan gewoon dichter op elkaar waardoor ze er meer aanleg voor hebben. Daarnaast wordt er weinig aandacht besteed aan hoofd/hals houding en rennen ze vaak in een hoge hoofdhouding en daardoor ook weg gedrukte rug.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-22 21:28 



 
Profiel   

@kyrkelover daarom staat het ook tussen haakjes, echter te vroege belasting wanneer de tussenwervelschijven nog niet zijn gesloten kan op latere leeftijd ook KS geven. Overigens niet alleen rensport gerelateerd hoor, binnen mijn discipline(western) zie je het ook regelmatig. Het voordeel binnen de rensport is volgens mij wel dat er voornamelijk rechtuit gereden wordt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-22 21:35 



 
Profiel   

Ze hebben er iig helaas wel aanleg voor. Moet wel zeggen dat er gelukkig maar weinig echt last van hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-22 21:43 



 
Profiel   

Ik zal het KS idee in mijn achterhoofd houden. Afspraak met osteo staat al en ik ga niet iets zonder aanleiding op de foto zetten zeker nu ze het goed doet. :")

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-22 22:01 



 

Wildgirl schreef
@kyrkelover daarom staat het ook tussen haakjes, echter te vroege belasting wanneer de tussenwervelschijven nog niet zijn gesloten kan op latere leeftijd ook KS geven. Overigens niet alleen rensport gerelateerd hoor, binnen mijn discipline(western) zie je het ook regelmatig. Het voordeel binnen de rensport is volgens mij wel dat er voornamelijk rechtuit gereden wordt.
Dit is echt complete onzin. Tussenwervelschijven zijn altijd dicht, anders heb je namelijk te maken met een hernia en een paard wordt niet geboren met een hele rits hernia's in z'n rug die later op miraculeuze wijze oplossen.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-22 00:03 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 3 van de 3 [ 55 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen