Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 4 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Ervaringen field paste bij slechte hoeven door nat weer

 
Profiel   

Mijn paard kan helaas slecht tegen nattigheid. Zodra er in de zomer wat vocht op het gras ligt krijg hij al zachte plekken,rotstraal en scheuren in zijn hoefballen.

Hij krijgt goed voer maar het blijft een zwakke plek. Ik heb nu voor hem
https://www.purepaardenvoeding.nl/produ ... tronghorn/

Dit werkt heel goed! Rotstraal is weg, stralen worden harder. Maar de scheuren bij de hoefballen moeten dicht groeien. En ja hij komt dagelijks buiten en met dit weer zijn er plassen en modder waar hij vervolgens in gaat staan.

Nu wilde ik field paste aanschaffen, dit zou wel eens heel goed kunnen zijn alleen staat hij ook op stal. We kunnen het ook pas aanbrengen als hij alweer binnen is. Hoe erg plakt het stro hieraan? Dat staat namelijk in de beschrijving.

https://www.purepaardenvoeding.nl/produ ... te-500-ml/

Wie heeft er ervaring mee? Ik zie ook sole paint voor op stal maar hij heeft juist last van de nattigheid buiten. Zijn stal is altijd droog hij is heel schoon op stal.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-01-22 18:42 



 
Profiel   

Overigens zijn het allen zijn witte voetjes die zo druk gaan, zijn enige zwarte hoef is van goede kwaliteit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-01-22 19:25 



 
Profiel   

Ik vond de field paste niet geweldig. Zeker met nattigheid icm beweging op (nat) zand/modder weekt dit er te snel onderuit. Ik heb wel goede ervaringen met de artimud en hoofstuff, dat blijft veel beter zitten. Zeker als je diepere gedeeltes hebt kun je de artimud er goed tussen 'klemmen' en dan dicht het ook gelijk mooi af. Heb je een foto van de hoeven?

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 15:37 



 
Profiel   

De hoefsmid is geweest, het ziet er gelukkig veel beter uit en de grond is ook droger. Ik heb de field paste binnen. Ik zal foto’s maken!

Artimud heb ik ook en ben ik erg blij mee, maar ik hoop dat dit de hoefballen nog beter beschermt al dan niet in combinatie met artimud
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 21:20 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 4 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen