Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 4 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Ervaring Natural Balance en tips (Noord-Holland)

 
Profiel   

Hi allemaal,

Ik ben benieuwd naar (recente) ervaringen met een Natural Balance hoefsmid. En namen/tips voor NB bekappers die werkzaam zijn in de omgeving van Amsterdam zijn zeer welkom. Ik vind het lastig om (online) te beoordelen of iemand kundig is....

Ik hoop zo wat meer ervaringen (positief en negatief uiteraard) te kunnen lezen :)
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-01-22 14:07 



 
Profiel   

Waarom wil je dit beslag?
Ik wil er ver van weg blijven, meerdere paarden mee gezien en die verbeterden niet. Het gaat zo tegen de natuurlijke beweging en balans van een paard in- al beweert de hele naam dat wel
In mijn ogen nog niet zo extreem als toentijds het cytec beslag , maar wel die richting uit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-01-22 14:13 



 
Profiel   

knollentuin schreef
Waarom wil je dit beslag?
Ik wil er ver van weg blijven, meerdere paarden mee gezien en die verbeterden niet. Het gaat zo tegen de natuurlijke beweging en balans van een paard in- al beweert de hele naam dat wel
In mijn ogen nog niet zo extreem als toentijds het cytec beslag , maar wel die richting uit.


Ik ben niet van plan specifiek beslag te nemen. In eerste instantie gewoon bekappen door inderdaad naar het paard (beweging) te kijken. Mijn paard staat linksvoor iets frans, dus ben ik eigenlijk opzoek naar een ervaren hoefsmid die niet onnodig gaat “corrigeren” en prutsen. Zodoende kwam ik uit bij Natural Balance..

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-01-22 17:07 



 
Profiel   

Ok, natural balance is een type beslag - ijzer
http://hoofcare.nl/lezingen/natural-balance-hoefbeslag/
In deze link staat het beslag goed uitgelegd en zie je dat ook deze smeden- behorende bij de beteren in Nederland er een mening over hebben
Elke goede smid zal je paard zo beslaan dat hij draagt op de draagwand afrolt op t juiste punt enzoverder.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-01-22 17:44 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 4 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen