Wat werkt beter?
Glucosamine 0%  0%  [ 0 ]
Glucosamine met MSM 100%  100%  [ 13 ]
Totaal aantal stemmen : 13

Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 15 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Artrose: glucosamine of glucosamine + MSM

 
Profiel   

Hoi allen.

Wat werkt beter bij artrose?
Glucosamine met of zonder MSM?

Paard is al ingespoten en heeft speciaal beslag, maar ik wil hem nog wat ondersteunen
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-22 09:31 



 
Profiel   

Ik heb hele goede ervaringen met kurasyn TRM voor de artrose bij mijn pony. (SI)
Ik ken ook meerdere met goede ervaringen. Het is kostbaar. Maar bestel het altijd als er korting is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-22 10:40 



 
Profiel   

Ah oke, daar ga ik ook even naar kijken

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-22 12:35 



 

Saaams schreef
Ik heb hele goede ervaringen met kurasyn TRM voor de artrose bij mijn pony. (SI)
Ik ken ook meerdere met goede ervaringen. Het is kostbaar. Maar bestel het altijd als er korting is.


Hier sluit ik me volledig bij aan. Ik heb ook een pony met artrose in het SI.

Verder vind ik Horseflex jointpower ook een fijn supplement.

https://www.horseflex.nl/product/jointp ... luronzuur/

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-22 12:39 



 
Profiel   

Mijn 24-jarige heeft lage overhoef, hij staat op beslag met zooltjes en vulling. Ter ondersteuning geef ik hem Glucopro van Pharmahorse en hij doet het voortreffelijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-22 12:46 



 
Profiel   

Silicium en cannabidol van heltie horse :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-22 13:01 



 
Profiel   

Silicium gaf geen enkel verschil helaas (3 maanden geprobeerd)

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-22 13:05 



 
Profiel   

Cannabidol heb ik evt voor je staan. Mag je overnemen tegen de verzendkosten. Die van mij walgt ervan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-22 13:06 



 
Profiel   

Hier ook fan van de Horeseflex jointpower, de mijne doet het daar (zelfs op een halve dosis) super op.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-22 13:07 



 
Profiel   

Saaams schreef
Cannabidol heb ik evt voor je staan. Mag je overnemen tegen de verzendkosten. Die van mij walgt ervan.

Graag, het proberen waard! Ik stuur je een pb

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-22 13:08 



 
Profiel   

Nibbit schreef
Silicium gaf geen enkel verschil helaas (3 maanden geprobeerd)


Moet ook eigenlijk in combinatie. Dat is het mooiste. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-22 14:00 



 
Profiel   

Geen van beide. Er is nog steeds niet aangetoond dat Glucosamine helpt bij artrose, zeker wanneer er een actieve ontsteking of iets bezig is. Je kunt dan beter kijken naar ontstekingsremmers. Glucosamine is vaak een placebo voor de mens, maar helpt onvoldoende bij (zeker actieve) artrose.
En ga nou niet zeggen 'ja voor mijn paard werkt het wel', want dat kan gewoon niet. ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-22 14:33 



 
Profiel   

MTinker schreef
Silicium en cannabidol van heltie horse :)


De silicium gebruikte ik ook altijd van Heltie horse, maar mijn osteopaat raadde hem af, er zit bijna geen opneembare silicium in (vooral veel water). Ze kwam wel met een andere soort (weet alleen het merk even niet meer).

Ik geef nu zelf glucosamine van Pharmahorse en los MSM van Bulk.nl (eigenlijk voor mensen, maar net zo goed en stuk goedkoper dan het paardenspul).

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-22 14:56 



 
Profiel   

MieLo schreef
MTinker schreef
Silicium en cannabidol van heltie horse :)


De silicium gebruikte ik ook altijd van Heltie horse, maar mijn osteopaat raadde hem af, er zit bijna geen opneembare silicium in (vooral veel water). Ze kwam wel met een andere soort (weet alleen het merk even niet meer).

Ik geef nu zelf glucosamine van Pharmahorse en los MSM van Bulk.nl (eigenlijk voor mensen, maar net zo goed en stuk goedkoper dan het paardenspul).


Er zit 15% in volgens mij, meer dan wat ik in andere merken zie. En begreep dat er veel water inzit vanwege de vorm van silicium, die zit aan water vast oid.
Plus geef het al jaren met tevredenheid aan hond en paard. Voor hond tijdje die van Puur gegeven, maar ging na paar weken weer slechter lopen. Nu weer terug op heltie en dat gaat weer goed.
Maar voor mij dus echt geen ander merk silicium.

Hier nog een blog over de soorten: https://askheltie.com/welke-vorm-silici ... eeenaarde/

Glucosamine en msm deden niets voor mijn hond helaas. Maar dat was poeder en dat wordt volgens mij ook minder goed benut.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-22 15:32 



 
Profiel   

MTinker schreef
Er zit 15% in volgens mij, meer dan wat ik in andere merken zie. En begreep dat er veel water inzit vanwege de vorm van silicium, die zit aan water vast oid.
Plus geef het al jaren met tevredenheid aan hond en paard. Voor hond tijdje die van Puur gegeven, maar ging na paar weken weer slechter lopen. Nu weer terug op heltie en dat gaat weer goed.
Maar voor mij dus echt geen ander merk silicium.

Hier nog een blog over de soorten: https://askheltie.com/welke-vorm-silici ... eeenaarde/

Glucosamine en msm deden niets voor mijn hond helaas. Maar dat was poeder en dat wordt volgens mij ook minder goed benut.


Mijn osteopaat kwam ook met een vloeibare humaan merk aan.
Maar als hij bij jouw dieren helpt, dan is dat alleen maar fijn :j Bij mijn merrie hielp het helaas niet.

Je hoort sowieso echt wisselende verhalen over verschillende supplementen. Wat voor de 1 werkt hoeft natuurlijk niet voor de ander te werken. Het is altijd even puzzelen TS, wat voor jou paard het beste werkt
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-22 15:54 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 15 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen