Help, kreupel op welk(e) been/benen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xDenies

Berichten: 13492
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 10:44

Ik volg het topic stil omdat ik dus ook met 'dit probleem' zit, en het vermoeden een hoefbevangenheid was. Ook rechtsvoor, merrie loopt(liep?) op dezelfde manier in draf. Daar zijn echter wel röntgen foto's al gemaakt. Binnen hoeveel tijd bij een hoefbevangenheid vind er een kanteling plaats?

marleen_usar

Berichten: 24644
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 10:58

Mijn paard liep toch echt ook zo toen hij bevangen was.

Pandora2
Berichten: 19854
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 11:25

Daarom zei ik ook foto van die hoef om te zien hoe of wat en eventueel al proberen met een medische hoefschoen of ander soort demping om te zien of dit enig resultaat geeft.
Dunne zolen, gekneusde zolen, hoefbevangen ( of neiging tot ) geeft allemaal problemen als een paard te kort of niet juist bekapt wordt. Het luistert soms nauw als er een stofwisselingsprobleem sluimert.

Monique1963

Berichten: 8629
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-22 15:56

Hi dank allemaal wat veel reacties en fijn tips.

D.a. van vrijdag heeft gewoon niet even zelf gebeld. Had ik wel netjes gevonden. Haar dus gebeld en ja ze had de filmpjes gezien, of het al beter was? Dude! Gezegd dat ik graag wil dat ze terugkomt met haar collega, die haar baas blijkt te zijn. De eerstvolgende keer dat hij kon was volgende week donderdag de 7e. Moet ik nog 10 dagen wachten! En bedankt hè. Einde oefening daar.

Ben vandaag al de hele dag aan het zoeken naar een andere d.a. Valt niet mee in frankrijk. Er blijken d.a. te zijn die wel zeggen paarden te doen, maar dan alleen jaarlijkse inentingen, veulenen, koliek (zonder operatie) en zo ongeveer alles, maar dan doen ze geen beenwerk. huh? Kan dat ook nog? Ja, dan hebben ze geen röntgen voor grote dieren. Dus komen ze niet naar kreupele paarden. Een andere dierenarts vond dat ik bij de d.a. moest blijven die vrijdag geweest is.

Alle wegen leiden naar de kliniek bij Toulouse. Helaas niet vlakbij Toulouse, maar voor ons nog eens een half uur erboven. Dat is dan in totaal twee uur rijden. Of ik er nu goed aan doe om haar twee uur op een trailer te zetten vraag ik me af. Ik ben nu met hun aan het overleggen, want ze hebben 5 ambulante d.a. van de 16, dus of ze hierheen willen komen, maar ja. ver weg en zo.

Ik had dit topic geopend om te zien welke voet jullie kreupel vonden, meesten van jullie zijn het met me eens dat het rv moet zijn. Ik heb een topic waar ik regelmatig over Callas vertel. Twee topics bijhouden is niet handig en ook dubbel, dus ik vertel in mijn eigen topic verder hoe het verder gaat. En ik vraag de mod een slotje te doen op dit topic omdat mijn vraag is beantwoord.

Iedereen echt superdank voor het meedenken en mocht je nog een goede raad hebben of mee willen denken, dan staat mijn volgtopic onder aan dit bericht. Dank! +:)+

Monique1963

Berichten: 8629
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: Help, kreupel op welk(e) been/benen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-22 18:32

Laatste nieuws, morgenmiddag komt de kliniek uit Toulouse bij ons thuis. Nu echt verder in mijn topic en modjes mag er hier een slotje op?

Monique1963

Berichten: 8629
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-22 17:41

Wat gek dat er nog geen slotje op zit, heb ik toch echt gevraagd. MODJE mag er een SLOTJE?

Afijn, voor iedereen die nog niet ontstipt had. Zie mijn topic ivm anders dubbelposten, maar het is geen hb, wel RV en ws een hoefzweer.

Dank nogmaals voor het meedenken.

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Re: Help, kreupel op welk(e) been/benen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-22 17:47

Slotjes zetten ze niet ;)

Ik ga even zoeken naar je ander topic.

Monique1963

Berichten: 8629
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-22 17:51

Art_Ificious schreef:
Slotjes zetten ze niet ;)

Ik ga even zoeken naar je ander topic.


O. Wat doe ik dan fout? Je ziet toch wel eens dat een topic een hangslotje krijgt?

En mijn topic staat in mijn onderschrift, ik zie je daar.

grace1989
Berichten: 817
Geregistreerd: 10-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-22 17:51

Zorgelijk dat de da denkt dat ze linksachter kreupel is.
Ik zou snel naar een andere da gaan.
Ze is duidelijk rechtsvoor niet goed en het is logisch dat je dan een hoop moet compenseren en af en toe een huppeltje moet maken als je zo'n pijn hebt.
Zoek een goede kliniek zou mijn advies zijn en laat deze da rusten zou mijn advies zijn....
Heel veel sterkte gewenst voor je mooie paard.

Monique1963

Berichten: 8629
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-22 17:54

grace1989 schreef:
Zorgelijk dat de da denkt dat ze linksachter kreupel is.
Ik zou snel naar een andere da gaan.
Ze is duidelijk rechtsvoor niet goed en het is logisch dat je dan een hoop moet compenseren en af en toe een huppeltje moet maken als je zo'n pijn hebt.
Zoek een goede kliniek zou mijn advies zijn en laat deze da rusten zou mijn advies zijn....
Heel veel sterkte gewenst voor je mooie paard.


Hi Grace, alles gedaan wat je zegt, zie een paar postjes hierboven en een volledig verslag in mijn eigen VOLGtopic, zie link in mijn onderschrift.

grace1989
Berichten: 817
Geregistreerd: 10-01-10

Re: Help, kreupel op welk(e) been/benen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-22 17:55

Ok dankjewel. Ik zoek het even op!