Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 8 van de 10 [ 229 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Zwakke achterhand of iets anders?!

 
Profiel   

Yep. Op deze manier worden paarden kapot gereden.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-05-22 16:39 



 
Profiel   

TS is dan ook nog aan de grote en zware kant voor deze pony, wat het allemaal nog erger maakt. Beetje te groot hoeft niet erg te zijn bij een gezond, stevig en robuust dier. Wat deze dus niet is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-05-22 16:41 



 
Profiel   

Misschien heeft TS groen licht gehad van de fysio ? en gaat ze daarom weer proberen.

Ik snap het ook niet sorry TS, maar op een pony die kreupel loopt of niet rad daar ga je toch niet op rijden? Dan heb je toch niet het beste met hem voor ?

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-05-22 16:41 



 
Profiel   

jitskenienke schreef
Misschien heeft TS groen licht gehad van de fysio ? en gaat ze daarom weer proberen.

Ik snap het ook niet sorry TS, maar op een pony die kreupel loopt of niet rad daar ga je toch niet op rijden? Dan heb je toch niet het beste met hem voor ?


Fysio komt zaterdag pas.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-05-22 17:10 



 
Profiel   

Jeetje,
En ik geef geld uit aan dierenarts voor bloedonderzoek bij een paard wat eventjes slecht uit zijn vacht komt (getest op ppid) en een ander paard wat te dik is (om IR uit te sluiten).

En deze moeder van TS is te dom (sorry voor dit taalgebruik) om een dierenarts te bellen bij een zeer duidelijk kreupel paard...maar zadelmaker mag wel komen? Waar is de logica gebleven?

Toen mijn paard kreupel stond was eerste wat ik deed filmpjes sturen naar mijn dierenarts!! Dit is toch echt wel de eerste stap ipv al die andere dingen.

Ik ont stip want dierenwelzijn staat hier duidelijk niet bovenaan. Rijden is duidelijk belangrijker.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-05-22 17:50 



 
Profiel   

Dreamboy schreef
jitskenienke schreef
Misschien heeft TS groen licht gehad van de fysio ? en gaat ze daarom weer proberen.

Ik snap het ook niet sorry TS, maar op een pony die kreupel loopt of niet rad daar ga je toch niet op rijden? Dan heb je toch niet het beste met hem voor ?


Fysio komt zaterdag pas.



Ow neejoh… :(

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-05-22 17:53 



 
Profiel   

Je hebt toch een paard gekocht om op te rijden...niet zeiken dan rijden....

Dat is helaas de mening van sommige ouders maar ook de kinderen worden zo opgevoed.
Hij valt niet dood neer dus het zal wel meevallen....

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-05-22 18:35 



 
Profiel   

Odin18 schreef
Vragen over de ijzers:

Waarom?
Helpt toch niet?
Huh???

Zijn ijzers zijn ongerelateerd. Zijn Hoeven slijten sneller af dat ze aangroeien. Hij staat op een track, dus loopt hij de hele dag rond. Dit helpt dus ook niet. Het is nu zo erg dat hij op op het harde op eieren loopt. Zonder bekapt te zijn. Hij loopt gewoon op zijn zool.

Ik heb alle oliën en supplementen al geprobeerd dus dat is al uitgesloten


Maar zoals ik eerder ook zei, is dat ongerelateerd. :)

Bedankt allemaal!

Ik andwoord weer als ik nieuwe vragen krijg over onbeantwoorde dingen die ik ok vind om te delen :)

Tot dan!


Ik vroeg dit al eerder maar is hij niet gewoon hoefbevangen of hoefbevangen geweest? Een goede hoefsmid zou dit moeten kunnen zien.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-05-22 18:49 



 
Profiel   

Ik vind het vooral een verwarrend verhaal zonder duidelijk plan. In een van de eerste berichten schrijft de ts dat de osteopaat al eens is geweest en het paard reguliere massage krijgt. Nu komt de zadelpasser, hoefsmid en fysio. Van alles en nog wat maar geen dierenarts.
Ik hoop dat de ts eens diep in de ogen van haar lieve paard kijkt en dan nog eens heel goed nadenkt wat het beste voor hém is...

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-05-22 18:59 



 

Als ik de topics doorkijk, speelt het verhaal al even en wordt telkens dierenarts aangeraden, maar tot nu toe is er geen medische hulp geweest.
TS is te zwaar en stapt op een kreupel dier, nu weer.

In mijn beleving is het welzijn van het dier ondergeschikt aan het plezier van de eigenaar.
Jammer dat dit soort mensen paarden houden, weten er geen barst vanaf, geven geld uit aan de verkeerde dingen, want da willen ze liever niet (moest eens wat kosten) en het paard is de sjaak.
Die moeder mag dr ogen uit de kop schamen en jij ook TS als jij er nu fijn een buitenrit op gaat maken. Bah, egoïstisch gedoe, neem een hobbelpaard.

Sorry voor het ondiplomatieke antwoord, maar serieus, ik erger me dood aan dit soort eigenaren.
Beetje als sommigen met de wereld aan setjes, maar de da is te duur. Verkeerde prioriteiten waar een dier de dupe van is. Arm beest

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-05-22 19:11 



 
Profiel   

Misschien een gevalletje dierenbescherming inschakelen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-05-22 19:23 



 
Profiel   

onpaard schreef
Misschien een gevalletje dierenbescherming inschakelen.


Overdrijven is ook een kunst.

We weten toch helemaal niet hoe de pony nu loopt? En nee, misschien is het niet slim om er al op te gaan zitten voor er echt goed naar gekeken is maar het is niet zo dat het dier niet verzorgt wordt. TS is nig jong, weinig ervaring en heeft een moeder die het geen moer kan schelen. Daarnaast staat ze blijkbaar op een stal waar ook niet met haar mee gedacht wordt of juist teveel gepushed dat ze er best op kan. Ze lijkt me redelijk makkelijk beinvloedbaar. Maar om daar nu direct de dierenbescherming voor in te schakelen...

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-05-22 19:27 



 
Profiel   

Dreamboy schreef
onpaard schreef
Misschien een gevalletje dierenbescherming inschakelen.


Overdrijven is ook een kunst.

We weten toch helemaal niet hoe de pony nu loopt? En nee, misschien is het niet slim om er al op te gaan zitten voor er echt goed naar gekeken is maar het is niet zo dat het dier niet verzorgt wordt. TS is nig jong, weinig ervaring en heeft een moeder die het geen moer kan schelen. Daarnaast staat ze blijkbaar op een stal waar ook niet met haar mee gedacht wordt of juist teveel gepushed dat ze er best op kan. Ze lijkt me redelijk makkelijk beinvloedbaar. Maar om daar nu direct de dierenbescherming voor in te schakelen...


Misschien moet je haar andere topic ook eens lezen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-05-22 19:40 



 
Profiel   

Jeetje wat een topic :oo En dan heb ik het vooral over de reacties... Continu doordrammen, de moeder van TS dom noemen, zeggen hoe slecht TS is voor haar paard en dat het welzijn haar niet uitmaakt...
Wat denken jullie hiermee te bereiken? Is het puur frustratie en onmacht uiten of proberen jullie hiermee TS/ moeder te overtuigen? Ik snap de frustratie, maar op deze manier reageren gaat het overtuigen zeer waarschijnlijk niet lukken. Hiermee sluit je iemand alleen maar af in plaats van aan het denken zetten.

TS, ik wens jullie alle wijsheid en sterkte. Ik hoop dat jullie een manier vinden om je paard zo goed mogelijk te helpen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-05-22 19:49 



 
Profiel   

Onpaard, dat heb ik gelezen en als jij het ook goed hebt gelezen had je gezien dat ik er ook in gereageert heb.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-05-22 19:53 



 
Profiel   

Dreamboy schreef
Onpaard, dat heb ik gelezen en als jij het ook goed hebt gelezen had je gezien dat ik er ook in gereageert heb.


Bij sommige reactie onthoud ik wie het gepost heeft, omdat het bekende namen zijn. De jouwe is mij volledig ontgaan.


Laatst bijgewerkt door onpaard op 12-05-22 20:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-05-22 20:06 



 
Profiel   

Ik denk dat TS nu al meer uit gegeven heeft of gaat geven (fysio, osteo, hoefsmid, zadelpasser) en goedkoper uit was met een bezoek van de dierenarts in eerste instantie. Wellicht dat de moeder die de rekening moet betalen denkt dat het vreselijk duur gaat zijn om een dierenarts in eerste instantie alleen te laten kijken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-05-22 20:09 



 
Profiel   

Eileen_ schreef
Jeetje wat een topic :oo En dan heb ik het vooral over de reacties... Continu doordrammen, de moeder van TS dom noemen, zeggen hoe slecht TS is voor haar paard en dat het welzijn haar niet uitmaakt...
Wat denken jullie hiermee te bereiken? Is het puur frustratie en onmacht uiten of proberen jullie hiermee TS/ moeder te overtuigen? Ik snap de frustratie, maar op deze manier reageren gaat het overtuigen zeer waarschijnlijk niet lukken. Hiermee sluit je iemand alleen maar af in plaats van aan het denken zetten.

TS, ik wens jullie alle wijsheid en sterkte. Ik hoop dat jullie een manier vinden om je paard zo goed mogelijk te helpen!


Schaar het onder onmacht; men wil massaal helpen, is vol lof over haar intenties, aanpak etc, maar TS trekt om bepaalde redenen (financieel afhankelijk) haar eigen plan, geeft halve updates en lijkt uiteindelijk de adviezen in de wind te steken. Wellicht omdat de achterban aangeeft dat het wel mee valt.

Vervelend voor de pony dat hij uiteindelijk via een omweg bij een kreupelheidsanalyse uit moet komen of nooit zal komen…..hopelijk is de mogelijke schade dan nog omkeerbaar bij een 4 jarige.

Ik hoop dat TS in reallife de juiste en oprechte zadelmaker, fysiotherapeut, osteopaat, stalhouder of andere pensionklant treft die haar en haar moeder objectief en ‘direct’ kunnen beoordelen.

Wij kunnen hier op zijn kop gaan staan, heeft geen enkel zin en levert enkel frustraties.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-05-22 20:13 



 
Profiel   

Hi all!!

Bedankt voor het bezorgt zijn.

Het is nu doorgedrongen bij mij.

Plan:
Niet meer rijden
Dierenarts laten komen

Weet nog niet waneer. Want eerst ga ik even kijken wat de fysio zegt. Want stel nou die zegt dat de DA moet komen is dat lekker meegenomen :)

Sorry voor het weinige andwoorden, heb deze week examens. Spanneennddd


Ik hoop dat jullie mij begrijpen :)



(Andere vragen)
-Nee odin is nog nooit hoefbevangenheid geweest
-zadel is aangepast en is nu weer goed
- hij doet het super op zijn ijzers ( Ongerelateerd aan zijn loopje!!!)
- ja ik heb gisteren even gereden, een kort stapritje. Weet nu dat dat niet handig was

Bedankt allemaal :)
Graag alles aardig houden, ik wil het beste voor mijn paardje <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-05-22 15:34 



 
Profiel   

Super. Succes bij de da en schrijf desnoods vooraf de vragen op.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-05-22 15:37 



 
Profiel   

Goed plan, fijn dat je het serieus neemt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-05-22 15:45 



 
Profiel   

Lieve Odin, wat geef je nette antwoorden je regeert echt ontzettend netjes op iedereen
Ook al blijft men drammen en nog eens drammen ( tot het irritante aan toe) je blijft netjes!

Fijn dat de dierenarts gaat komen, ik hoop dat hij/ zij Odin goed kan helpen

En vooral ook heeeeel veel succes met je examens!

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-05-22 15:45 



 
Profiel   

Wat fijn dat je door hebt dat de DA moet komen en dat rijden nu even niet zo verstandig is! Je paardje zal je heel dankbaar zijn :)

Mijn tip: Ga stukjes wandelen met hem (aan de hand). Daarmee blijft hij onbelast in beweging, dat is beter dan alleen maar stil staan. En is ook nog eens goed voor je eigen gezondheid!
Succes met je examens.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-05-22 16:03 



 
Profiel   

Ik zou dat advies niet geven, laat eerst de DA maar kijken..als je niet weet wat er aan de hand is kun je beter niets doen voordat er iets kapot gemaakt wordt.

TS: goedzo! ik denk echt dat de DA noodzakelijk is want hij loopt echt niet normaal.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-05-22 16:22 



 
Profiel   

Goed dat je niet meer opstapt. Dat je pony zo door zn achterbenen zakt als je er op zit geeft duidelijk aan dat hij dit niet aan kan.

Succes met je examens.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-05-22 16:28 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 8 van de 10 [ 229 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen