pasvorm scootboots

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ninx

Berichten: 14570
Geregistreerd: 19-07-05

pasvorm scootboots

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-22 13:20

Ik ben even op zoek naar wat 'ervaringsdeskundigen'....

Mijn ruin heeft qua voet (beide voorvoeten) 11 cm lengte en 11 cm breedte. Ik zit nu in de maattabel van scootboot te kijken en denk dat ik maat 1 moet hebben.

Maar goed, soms ervaren mensen dat maten groter of kleiner vallen... en dus: even wat ervaringsdeskundigen aan het woord laten voordat ik bestel dacht ik ;-)

Sizzle

Berichten: 35690
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: pasvorm scootboots

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-22 13:31

Ik vind ze minder vergevingsgezind dan ik gehoopt had. Omdat ik meestal zonder schoenen rij bekap ik zelden echt maximaal want dan kan er nog wat slijten zeg maar.
Ik heb destijds vipers gekocht die passend zijn op een netjes bekapte voet, helaas kan ik daar dus eigenlijk nooit spontaan mee weg, dan moet ik eerst vijlen. Nu heb ik scootboots erbij en daarmee heb ik eigenlijk hetzelfde probleem.
Dus nu wacht ik even tot de voet wat aan de middellange kant is en bestel dan op die maat.

De centimeters komen echter goed overeen met de tabel, maar de speling vind ik dus erg klein.

FleurSandro

Berichten: 1804
Geregistreerd: 06-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-22 14:39

Sizzle schreef:
Ik vind ze minder vergevingsgezind dan ik gehoopt had. Omdat ik meestal zonder schoenen rij bekap ik zelden echt maximaal want dan kan er nog wat slijten zeg maar.
Ik heb destijds vipers gekocht die passend zijn op een netjes bekapte voet, helaas kan ik daar dus eigenlijk nooit spontaan mee weg, dan moet ik eerst vijlen. Nu heb ik scootboots erbij en daarmee heb ik eigenlijk hetzelfde probleem.
Dus nu wacht ik even tot de voet wat aan de middellange kant is en bestel dan op die maat.

De centimeters komen echter goed overeen met de tabel, maar de speling vind ik dus erg klein.



Deze ervaring heb ik dan weer niet. Wel bekap ik zelf elke +- 4 weken zodat ze passend blijven maar eigenlijk qua schoen nooit problemen gehad dat het niet paste. Ik heb wel dat het stuk wat boven de hoefballen loopt te strak gaat zitten, waardoor ik weet dat er weer even een stukje afmoet.
Maar wat betreft de lengte en breedte van de schoen heb ik nooit problemen gehad dat het niet paste.

Twiggy2008
Berichten: 21242
Geregistreerd: 03-10-06

Re: pasvorm scootboots

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-22 15:01

Waarom doe je geen pasconsult? Ben nog steeds zó blij dat ik iemand heb laten komen. Kreeg van alle kanten merken genoemd met alle voor en tegens daarbij geroepen. Ze komt alsnog langs, bleken al die merken toch helemaal niet lekker te zitten, ondanks het van tevoren opmeten en foto's, etc.

Ze had gelukkig meer soorten hoefschoenen bij zich en nu na ruim een jaar en zeer regelmatig gebruik, nog steeds erg blij mee. Is dat niet handiger?

Celebi
Berichten: 3646
Geregistreerd: 04-11-20

Re: pasvorm scootboots

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-22 16:00

Via Equischoen kun je pas sets bestellen en ook allemaal losse omhulsels om eerst de maten na te kijken. Als je wat foto's stuurt kan ze ook via de mail eerst advies geven is mijn ervaring. Ik heb een test doos gehad met verschillende type schoenen en vanuit daar 2 maten scoot boots als test set besteld. Degene die het beste paste heb ik uiteindelijk nieuw besteld en daar doe ik nu al bijna 2 jaar mee. Ze zijn geweldig. Bij mijn paard passen ze de hele bekap cyclus zonder zelf bij te hoeven vijlen. Ze blijven ook super goed zitten met flinke buitenritten door modder, water en mul zand. De maten via de tabel kloppen trouwens wel aardig, dus daar kun je redelijk vanuit gaan. Het enige is dat de vorm van de hoef wel uit kan maken of scoot boots passen of dat een ander merk beter zal aansluiten. Maar Scootboots zijn echt mijn favoriet en ze hebben een vrij brede maten variatie dus de kans dat er iets past is bij hun vrij groot ten opzichten met andere merken.

Ninx

Berichten: 14570
Geregistreerd: 19-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-22 16:07

Nou... hij heeft al een hele schoenenwinkel, hahaha! Die passen allemaal super. Maar ik zoek iets met zo min mogelijk 'stoffen delen' om hem soms wat te helpen met nat weer op de track. Ze lopen veeeellll meer hier, en in de zomer zijn zijn voeten altijd al wat lastig.... dus na regen wordt het wat week en daarmee licht gevoelig, met die scouts hoop ik hem dan af en toe wat te kunnen helpen.

Vandaar heel specifiek die scoots

Hij heeft nu equine fusions en flexboots.... mijn merrie maakt het nog bonter, maar dat is een vrouw he?

Celebi
Berichten: 3646
Geregistreerd: 04-11-20

Re: pasvorm scootboots

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-22 16:10

Dat is ook precies de reden dat ik dat merk wilde inderdaad. En daar doen ze het ook perfect voor. Water, modder, zand; niets is een probleem voor die dingen. Had wat dat betreft ook geluk, want het waren de enige die mijn paard paste toentertijd. Dus ik weet niet of jouw collectie nu erg afwijkt qua vorm van de schoen? Want dat zou eventueel misschien een indicatie kunnen zijn of deze wel of niet gaan passen.

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-22 16:49

Ik heb toevallig de scootboots maat 1 omdat mijn vorige pony ook 11cm op 11cm had aan de voorste voeten.
Was opgemeten door mijn bekapper :)
Nooit problemen gehad in dat ene jaar dat ik ze gebruikt heb.

De scootboots mogen tevens weg ik heb geen pony meer met zo kleine voeten.

Ninx

Berichten: 14570
Geregistreerd: 19-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-22 17:02

Art_Ificious schreef:
Ik heb toevallig de scootboots maat 1 omdat mijn vorige pony ook 11cm op 11cm had aan de voorste voeten.
Was opgemeten door mijn bekapper :)
Nooit problemen gehad in dat ene jaar dat ik ze gebruikt heb.

De scootboots mogen tevens weg ik heb geen pony meer met zo kleine voeten.


Nou Art! Dan gaan we zaken doen denk ik!! :-D Ik stuur je een bericht!

Twiggy2008
Berichten: 21242
Geregistreerd: 03-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-22 19:32

Ninx schreef:
Nou... hij heeft al een hele schoenenwinkel, hahaha! Die passen allemaal super. Maar ik zoek iets met zo min mogelijk 'stoffen delen' om hem soms wat te helpen met nat weer op de track. Ze lopen veeeellll meer hier, en in de zomer zijn zijn voeten altijd al wat lastig.... dus na regen wordt het wat week en daarmee licht gevoelig, met die scouts hoop ik hem dan af en toe wat te kunnen helpen.

Vandaar heel specifiek die scoots

Hij heeft nu equine fusions en flexboots.... mijn merrie maakt het nog bonter, maar dat is een vrouw he?


Altijd leuk, je garderobe aanvullen :D !! Snap het. Fijn dat ze een wat makkelijkere pasvorm hebben. Bij ons viel dat wat tegen toen, dus ik zweer bij Paardeluxes nu. Als er wat is, komt zij gezellig bij mij en ze kent de voeten van mijn ruin. Ik heb zelf nog extra Cavallo's als revalidatie schoenen (kunnen ook makkelijk zooltjes in) naast de Flex Boots, maar heb dan ook wat andere problematiek :o . Komt vast goed, haha!!

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70531
Geregistreerd: 24-05-08

Re: pasvorm scootboots

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-22 23:29

Ik verplaats dit topic naar Beweging en hoefverzorging.