Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 3 [ 68 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Dan toch ijzers erop...

 
Profiel   

Hoi,

Misschien hebben jullie het gisteren al gelezen, maar sinds een paar dagen liep mijn lieve draver heel gevoelig op zijn voorste hoefjes. :n
Vandaag zijn de hoefsmid en de veearts dan langsgekomen om eens te kijken wat er aan de hand was... hoeven waren niet te lang, niet te kort, alles zag er eigenlijk goed uit, dus er is/was geen medische redenen om zo gevoelig te lopen. >;)

Na lang twijfelen heeft de smid dan toch maar ijzers gezet vooraan.
Hij heeft niks veranderd aan de stand van de hoeven, enkel wat bijgevijld en ijzers gezet. En meteen daarna liep hij al veeeeeeel beter! Je zag meteen dat hij geen of veel minder pijn had! <3

Morgen gaan we, op aanraden van de smid, een korte wandeling maken en kijken hoe hij dan loopt op de ijzers. En hopelijk kunnen we dan zondag een rustige buitenrit op verplaatsing gaan maken! :=

Foto´s van mijn knapperd en zijn nieuwe schoenentjes!! _O-


[ img ]

[ img ]

[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-10-22 16:58 



 
Profiel   

Als mijn hoefsmid mijn paard er zo beroerd op ijzers zou zetten hoefde hij niet meer terug te komen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-10-22 17:08 



 
Profiel   

Het ijzer onder de zwarte hoef, de linkerhoef, lijkt teveel naar binnen gedraaid. Benieuwd naar foto's op een verharde ondergrond.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-10-22 17:11 



 
Profiel   

vierspan schreef
Het ijzer onder de zwarte hoef, de linkerhoef, lijkt teveel naar binnen gedraaid. Benieuwd naar foto's op een verharde ondergrond.

Viel me ook op. Hopelijk door de foto.
Daarnaast wat is de reden van de dubbele lip?

Maar fijn dat hij wel meteen beter liep :

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-10-22 17:13 



 
Profiel   

Brainless schreef
Als mijn hoefsmid mijn paard er zo beroerd op ijzers zou zetten hoefde hij niet meer terug te komen.

Hier nog een :\


Laatst bijgewerkt door Goudhaan1 op 14-10-22 17:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-10-22 17:19 



 
Profiel   

Lijkt het maar zo, of zit dat ijzer aan het linkerbeen echt zo scheef eronder?
Fijn dat je paard beter loopt, maar van de foto's wordt ik ook niet heel blij :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-10-22 17:23 



 
Profiel   

Hoefschoenen zijn óók een prima oplossing.... -O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-10-22 17:24 



 
Profiel   

Allemaal hoefsmeden op Bokt…….jammer dat een positief topic weer vol negatief ongevraagd commentaar staat.
Is het een ongeschreven wet dat je altijd moet laten zien dat het het beter weet dan een ander als je een post leest op Bokt?

Lieve TS, fijn dat je paardje goed loopt. Het is altijd tobben als ze niet lekker lopen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-10-22 17:35 



 
Profiel   

BoktVerlaten schreef
Allemaal hoefsmeden op Bokt…….jammer dat een positief topic weer vol negatief ongevraagd commentaar staat.
Is het een ongeschreven wet dat je altijd moet laten zien dat het het beter weet dan een ander als je een post leest op Bokt?

Lieve TS, fijn dat je paardje goed loopt. Het is altijd tobben als ze niet lekker lopen.



Dit dus, wordt je toch soms niet goed van!
Ik ben gewoon blij dat ie zoveel beter loopt nu, straks maak ik een foto op harde ondergrond, zul je zien dat de ijzers wel echt goed zitte :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-10-22 17:44 



 
Profiel   

8nnemiek schreef
Lijkt het maar zo, of zit dat ijzer aan het linkerbeen echt zo scheef eronder?
Fijn dat je paard beter loopt, maar van de foto's wordt ik ook niet heel blij :=


Dat lijkt maar zo hoor ;)
Op de foto´s was hij ook nog niet klaar, moest nog ´afgewerkt´ worden :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-10-22 17:45 



 
Profiel   

Darliiing7 schreef
zul je zien dat de ijzers wel echt goed zitte :=

De witte hoef steekt over het ijzer heen terwijl het ijzer onder de zwarte hoef naar achteren is gelegd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-10-22 17:46 



 
Profiel   

Brainless schreef
Als mijn hoefsmid mijn paard er zo beroerd op ijzers zou zetten hoefde hij niet meer terug te komen.


Nou, al een geluk dat deze smid dan niet bij jou moet komen ;)
De foto´s zijn best misleidend, aangezien het op een zachte ondergrond is en de smid toen nog niet klaar was ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-10-22 17:46 



 
Profiel   

Arabesk schreef
Hoefschoenen zijn óók een prima oplossing.... -O-


Hoefschoenen zijn veel moeilijker aan te meten, zeker op zo´n korte tijd. Aangezien we zondag met de trailer weggaan en de hele dag op tocht zijn met de paarden was dit nu de enige, correcte, oplossing om te voorkomen dat hij pijn zou gaan krijgen ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-10-22 17:47 



 
Profiel   

Paard is gewoon beroerd op de ijzers gezet. Niets mis met ijzers, maar moet wel correct gedaan worden.

Mijn paard stond op dezelfde manier op ijzers, had serieuze pijn en het heeft ruim 9 maanden geduurd voor de hoeven zich hersteld hadden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-10-22 17:47 



 
Profiel   

Darliiing7 schreef
Brainless schreef
Als mijn hoefsmid mijn paard er zo beroerd op ijzers zou zetten hoefde hij niet meer terug te komen.


Nou, al een geluk dat deze smid dan niet bij jou moet komen ;)
De foto´s zijn best misleidend, aangezien het op een zachte ondergrond is en de smid toen nog niet klaar was ;)

Maar een ijzer wat er scheef onder ligt gaat na het "afwerken" niet ineens recht liggen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-10-22 17:47 



 
Profiel   

Darliiing7 schreef
Arabesk schreef
Hoefschoenen zijn óók een prima oplossing.... -O-


Hoefschoenen zijn veel moeilijker aan te meten, zeker op zo´n korte tijd. Aangezien we zondag met de trailer weggaan en de hele dag op tocht zijn met de paarden was dit nu de enige, correcte, oplossing om te voorkomen dat hij pijn zou gaan krijgen ;)

Je paard is nu vanaf blootvoets op ijzers gezet en je gaat zondag al een flinke (buitenrit) maken?
Dat wordt echt niet aangeraden om te doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-10-22 17:49 



 
Profiel   

Brainless schreef
Darliiing7 schreef
zul je zien dat de ijzers wel echt goed zitte :=

De witte hoef steekt over het ijzer heen terwijl het ijzer onder de zwarte hoef naar achteren is gelegd.


Nou, als je zelf zo´n kenner bent, kom jij het dan volgende keer lekker doen? ;)
Zoals ik al zei, de smid was, bij het maken van deze foto, nog niet klaar. Hij staat nu heel mooi op zijn ijzers en loopt weer helemaal goed, dat is het belangrijkste!
Jammer dat iedereen hier kenner is en altijd iedereen moet kunnen afbreken...
Denk dat dit de laatste keer zal zijn dat ik hier nog iets post!

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-10-22 17:49 



 
Profiel   

Brainless schreef
Darliiing7 schreef

Hoefschoenen zijn veel moeilijker aan te meten, zeker op zo´n korte tijd. Aangezien we zondag met de trailer weggaan en de hele dag op tocht zijn met de paarden was dit nu de enige, correcte, oplossing om te voorkomen dat hij pijn zou gaan krijgen ;)

Je paard is nu vanaf blootvoets op ijzers gezet en je gaat zondag al een flinke (buitenrit) maken?
Dat wordt echt niet aangeraden om te doen.


Mijn smid zit al 40 jaar in zijn beroep, zal wel weten wat hij doet en aanraad ;)
Tis een rit met veel tussenstoppen en eventueel mogelijkheid om eerder te stoppen. Ik ken mijn paard goed genoeg en zal wel voelen of hij het aankan of niet ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-10-22 17:51 



 
Profiel   

Avalanche schreef
Paard is gewoon beroerd op de ijzers gezet. Niets mis met ijzers, maar moet wel correct gedaan worden.

Mijn paard stond op dezelfde manier op ijzers, had serieuze pijn en het heeft ruim 9 maanden geduurd voor de hoeven zich hersteld hadden.


Ligt echt aan de foto´s hoor, maar fijn dat alle kenners hier weer moeten afbreken!
Laatste keer voor ons dat we hier dus iets posten!

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-10-22 17:52 



 
Profiel   

Dat moet je zelf weten :D ik slaap daar geen minuut minder om, denk dat je vooral jezelf daarmee hebt :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-10-22 17:53 



 
Profiel   

Darliiing7 schreef
Avalanche schreef
Paard is gewoon beroerd op de ijzers gezet. Niets mis met ijzers, maar moet wel correct gedaan worden.

Mijn paard stond op dezelfde manier op ijzers, had serieuze pijn en het heeft ruim 9 maanden geduurd voor de hoeven zich hersteld hadden.


Ligt echt aan de foto´s hoor, maar fijn dat alle kenners hier weer moeten afbreken!
Laatste keer voor ons dat we hier dus iets posten!

dus iets zien en je daarop attenderen is afbreken?

Oke... bijzondere kijk op bokkers die met je mee willen denken heb je dan naar mijn idee.
(ja dit bericht zal ook niet goed vallen dan)

Je kan ook denken, goh wat zien ze dan is daar iets van waar?
Wat kan ik daar dan van leren?

Of je zegt, nee komt door de foto.
En legt het verder naast je neer.
En al dan niet plaatst je daarna een andere foto.

Of je zit op de kast en plaatst niets meer...dat is ook een keuze, dat klopt.
Ik denk dat jij van deze keuze zelf de meeste last hebt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-10-22 17:57 



 
Profiel   

40 jaar kennis zegt helaas niet over de kunde van een smid. Ik kan er helaas wel over meespreken.
Paard had al slechte hoeven en toch wou smid perse ijzers eronder doen... Gevolg nog meer barsten in de hoeven en ijzers die continu eraf vielen. Laatste keer had ijzer een groot stuk hoefwand mee afgetrokken en dat was de laatste keer dat de smid nog mocht komen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-10-22 17:58 



 
Profiel   

DuoPenotti schreef
Darliiing7 schreef

Ligt echt aan de foto´s hoor, maar fijn dat alle kenners hier weer moeten afbreken!
Laatste keer voor ons dat we hier dus iets posten!

dus iets zien en je daarop attenderen is afbreken?

Oke... bijzondere kijk op bokkers die met je mee willen denken heb je dan naar mijn idee.
(ja dit bericht zal ook niet goed vallen dan)

Je kan ook denken, goh wat zien ze dan is daar iets van waar?
Wat kan ik daar dan van leren?

Of je zegt, nee komt door de foto.
En legt het verder naast je neer.
En al dan niet plaatst je daarna een andere foto.

Of je zit op de kast en plaatst niets meer...dat is ook een keuze, dat klopt.
Ik denk dat jij van deze keuze zelf de meeste last hebt.


Het is gewoon te belachelijk voor woorden dat ik al 10 keer heb moeten zeggen dat het aan de foto´s ligt, maarja lezen is ook een moeilijkheid tegenwoordig ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-10-22 17:59 



 
Profiel   

Fijn dat je paardje zoveel beter loopt! Mijn paard kan helaas ook (voorlopig) niet zonder voorijzers. Ben benieuwd naar foto’s op het harde nadat de smid klaar was.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-10-22 18:00 



 
Profiel   

Art_Ificious schreef
40 jaar kennis zegt helaas niet over de kunde van een smid. Ik kan er helaas wel over meespreken.
Paard had al slechte hoeven en toch wou smid perse ijzers eronder doen... Gevolg nog meer barsten in de hoeven en ijzers die continu eraf vielen. Laatste keer had ijzer een groot stuk hoefwand mee afgetrokken en dat was de laatste keer dat de smid nog mocht komen.


Bij mijn vorige paard heeft hij er net voor gezorgd dat ze nog een paar jaar meekon zonder pijn te hebben, hoewel de vorige smid haar volledig had afgeschreven. Dus ik vertrouw wel op zijn kennis hoor ;)
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-10-22 18:00 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 3 [ 68 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen