Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 11 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Zooltjes en siliconenkit bij artrose

 
Profiel   

Mijn paard staat al heel wat jaar op zooltjes met siliconenkit en dit bevalt goed. Ze moet dan altijd een nacht op stal blijven ivm drogen van de siliconenkit. Nu wordt onze stal verbouwd waardoor ze nu alleen een inloopstal hebben. Hebben jullie ervaring met snel drogende siliconenkit oid of een ander alternatief? Graag wel een beetje betaalbaar
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-11-22 15:49 



 
Profiel   

Gewoon 4 ringen in je stal en een dubbele afzet band waarmee je even een nachtje een „box“ hebt.
Is ook handig als er een keertje overhoopt heel ziek is of zo.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-11-22 15:52 



 
Profiel   

Die van mij stond op hoofpad, althans, zo stond het op de factuur.

Was iets van 2 componenten spul dat de hoefsmid even in een magnetron opwarmde en doorroerde.

Dan deed hij dat onder zijn voerhoeven en ijzer eronder met zooltje en tegen de tijd dat hij daarna ook de achterhoeven had gedaan, kon hij zo de wei weer in.
Ook als het nat was en er dus modder op sommige stukken wei was.

Die van mij liep al 24/7 buiten zonder mogelijkheid tot opstallen, voor hij op zooltjes met kit ging.
Dus ik weet niet beter dan hem gewoon terug de wei in te zetten als de hoefsmid klaar was (of de hoefsmid deed dat zelf, wanneer hij kwam wanneer ik aan het werk was).

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-11-22 15:54 



 
Profiel   

Dank je Marije!

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-11-22 15:02 



 
Profiel   

Hier ook een zooltje dat met 2 componenten spul werd vastgezet. Dit hoefde niet voorverwarmd te worden, gewoon beide tubes goed losmaken, in de spuit drukken en onder het zooltje spuiten. Toen de achterhoeven gedaan waren was dit ook droog.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-11-22 15:11 



 
Profiel   

Mustad comfortmix hoof pad plus, is erg gebruiksvriendelijk. Je (of jouw hoefsmid) moet er wel het goede kitpistool voor hebben en mengtuitjes uiteraard. De gewone Comfortmix (zonder 'plus') blijft niet altijd goed zitten, is mijn ervaring. Het is met 30-45 seconden 'droog'. Voorheen met Vettec Silpak gewerkt maar dat werd steeds slechter, veel verstopte en kwetsbare tubes. Geen idee of dat inmiddels verbeterd is maar die van Mustad kan je zeker adviseren aan de smid.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-22 00:04 



 
Profiel   

Mijn paard stond ook op siliconen en dat was gelijk na het inspuiten uitgehard.
Dus misschien moet je smid even naar een andere soort kijken?
Die van mij ging ook gelijk de paddock en de wei weer in.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-22 21:32 



 
Profiel   

Mijn ouwetje van 24 heeft lage overhoef en staat ook op zooltjes met Mustad comfortmix hoofpad plus. Snel uitgehard/droog en het helpt hem heel goed. De twee componentenkit komt uit 1 spuittuitje. Ik heb de indruk dat het prima verwerkbaar is, bij koud weer duurt het iets langer voor het uitgehard is. Maar dan nog kan hij na een minuutje weer de stal/weide in.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-22 22:13 



 
Profiel   

Heel erg bedankt allemaal, ik ga het met m'n hoefsmid overleggen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-22 22:47 



 
Profiel   

Weten jullie ook hoeveel van dat kit je nodig hebt voor 2 hoeven ( ze is alleen voor beslagen)

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-22 22:48 



 
Profiel   

Gentle7 schreef
Weten jullie ook hoeveel van dat kit je nodig hebt voor 2 hoeven ( ze is alleen voor beslagen)

Een halve verpakking van 200 cc gebruikt mijn hoefsmid. Mijn paard heeft kleine hoeven.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-22 00:33 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 11 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen