Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 8 van de 8 [ 194 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8
Plaats een nieuw onderwerp

Dunne zool en onregelmatig

 
Profiel   

Fijne update! En werken de beschermers tegen de wondjes?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-02-23 08:41 



 
Profiel   

Elisa2 schreef
Fijne update! En werken de beschermers tegen de wondjes?


Thanks <3

Beschermers werken tot nu toe goed. Even afkloppen natuurlijk.

Hij heeft wel heel veel last van de vliegen helaas dus dat is ook wel sneu om te zien :knuffel:

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-02-23 03:22 



 
Profiel   

Fijn dat hij beter loopt ook op deze ijzers. Scheelt weer voor de portemonnee!

Wat gebruiken jullie daar tegen de vliegen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-02-23 07:23 



 
Profiel   

Hannanas schreef
Fijn dat hij beter loopt ook op deze ijzers. Scheelt weer voor de portemonnee!

Wat gebruiken jullie daar tegen de vliegen?


Hij heeft fly boots (x4) en een mesh rug. Zo eentje: https://www.ashbree.com.au/wild-horse-i ... -ea~192784

Hij heeft helaas snel warm maar zonder deken is geen doen.

Ik kan me eigenlijk niet herinneren dat de vliegen in NL ook bijten? Wat gebruiken jullie tegen vliegen? Vliegenspray werkt iig voor geen meter.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-02-23 09:29 



 
Profiel   

Vliegenspray met gif werkt hier goed. Bijv van absorbine. Op de Veluwe hebben we hier bijtende dazen en hertenluis vliegen.
https://absorbine.com/products/ultrashi ... -repellent

Ze hebben meerdere formules
https://absorbine.com/collections/fly-control

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-02-23 12:56 



 
Profiel   

Kreeg net een herinnering op mijn telefoon. Een jaar geleden kocht Ik Red vs vandaag: :D

[ img ]

[ img ]

Ik kan nu ook merken dat hij zoveel vrolijker is. Ben blij dat Ik heb geluisterd doen hij aangaf pijn te hebben.

Hij heeft inmiddels een nieuwe paddock met een goede schuilstal en met veel zand. Veel beter voor zijn hoeven. :)

Hij staat nog steeds op bar shoes met een soort plastic pad en dat gaat heel goed.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-04-23 08:35 



 
Profiel   

Fijn dat het goed gaat. Hij ziet er zeker een stuk beter uit nu! Gefeliciteerd met jullie eerste jubileum

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-04-23 08:40 



 
Profiel   

Wat een fijne update! Hij ziet er echt veel beter uit!

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-04-23 08:49 



 
Profiel   

Hier helaas ook ervaring met dunne zolen en hoefzweren.
Gelukkig zijn de zweren en het gevoelig lopen ondertussen verleden tijd. Paard staat wel rondom op ijzers, maar dat is het ook. Via dierenartsen oorspronkelijk ook advies van speciaal beslag etc, maar uiteindelijk overgestapt op gewone ijzers en al jaren prima zo.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-04-23 08:56 



 
Profiel   

capopjekop schreef
Fijn dat het goed gaat. Hij ziet er zeker een stuk beter uit nu! Gefeliciteerd met jullie eerste jubileum


Bedankt!!

Ik wist natuurlijk dat het beter ging maar de fotos waren wel een eye opener.

Fijn dat jullie dat ook zien!

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-04-23 09:21 



 
Profiel   

betadine schreef
Hier helaas ook ervaring met dunne zolen en hoefzweren.
Gelukkig zijn de zweren en het gevoelig lopen ondertussen verleden tijd. Paard staat wel rondom op ijzers, maar dat is het ook. Via dierenartsen oorspronkelijk ook advies van speciaal beslag etc, maar uiteindelijk overgestapt op gewone ijzers en al jaren prima zo.


Fijn dat je dat zo goed onder controle hebt gekregen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-04-23 09:22 



 
Profiel   

We zijn inmiddels weer 9 maanden verder en ik heb vorige week opnieuw xrays laten maken. Gewoon om te kijken hoe het er nu bij staat. Voor degene die ooit in hetzelfde traject zitten dacht ik dat ik dit met jullie zou delen. Wellicht kan dit iemand helpen in de toekomst.

Ik heb de xrays side by side gedaan zodat het verschil goed zichtbaar is. Hij heeft aanzienlijk meer zool. Al zullen zijn hoeven nooit geweldig worden, de DA was wel blij met het verschil. Hij staat nu nog steeds op bar shoes met een silicon pad.

Hij is ook recentelijk verhuisd en ik heb 8 ton zand in zijn paddock gestrooid. Hij staat dus nu altijd op droog en zacht zand ipv steen/rock. Hij heeft ook geen wondjes meer op zijn benen!!

Ik kan nu ook wel merken dat hij beter in zijn vel zit.

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-08-23 01:47 



 
Profiel   

Wat een fijne update! Hij is ook niet meer kreupel geweest?

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-08-23 07:34 



 
Profiel   

capopjekop schreef
Mijn shet had ook dunne zolen door hoefbevangenheid. Zij heeft veel baat gehad bij soft ride hoefschoenen. Dat zou je ook kunnen proberen als je ijzers niet zo ziet zitten


Hier ook hele goede ervaring met softrides. Ze zijn gemaakt om 24/7 te dragen, in tegenstelling tot de meeste hoefschoenen, en ze hebben verschillende gel inlegzolen zodat je de ondersteuning kan geven die die hoef nodig heeft. Bv linksvoor een zooltje voor HB. Passen op verschillende hoefvormen en ‘rekken’ mee in het groeien van de hoef tussen bekapbeurten in. Is een eenmalige uitgave, itt iedere 6 wk nieuwe ijzers. Ik heb ze toen in de USA gekocht, dus als ze niet in AUS te koop zijn kan je ze ook gewoon laten opsturen.

*edit* Fijn dat het al zoveel beter met hem gaat :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-08-23 08:14 



 
Profiel   

Wat fijn dat het beter met hem gaat!
Goed bezig, wat fijn dat het gelukt is om hem op zand te zetten :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-08-23 08:30 



 
Profiel   

Nado schreef
capopjekop schreef
Mijn shet had ook dunne zolen door hoefbevangenheid. Zij heeft veel baat gehad bij soft ride hoefschoenen. Dat zou je ook kunnen proberen als je ijzers niet zo ziet zitten


Hier ook hele goede ervaring met softrides. Ze zijn gemaakt om 24/7 te dragen, in tegenstelling tot de meeste hoefschoenen, en ze hebben verschillende gel inlegzolen zodat je de ondersteuning kan geven die die hoef nodig heeft. Bv linksvoor een zooltje voor HB. Passen op verschillende hoefvormen en ‘rekken’ mee in het groeien van de hoef tussen bekapbeurten in. Is een eenmalige uitgave, itt iedere 6 wk nieuwe ijzers. Ik heb ze toen in de USA gekocht, dus als ze niet in AUS te koop zijn kan je ze ook gewoon laten opsturen.

*edit* Fijn dat het al zoveel beter met hem gaat :)


Oh wow dat klinkt veelbelovend - dat is misschien wel de moeite waard ja!

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-08-23 04:53 



 
Profiel   

Elisa2 schreef
Wat een fijne update! Hij is ook niet meer kreupel geweest?


Nee Gelukkig niet. Hij is af en toe wel gevoelig, met name na het buiten rijden. Ik kan het vaak zien aan hem dus dan krijgt hij wat dagen om weer te herstellen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-08-23 04:55 



 
Profiel   

Komt dat dan door de ondergrond waar hij op gelopen heeft? Fijn dat hij niet meer kreupel is geweest. :-)

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-08-23 07:18 



 
Profiel   

Mail eens inclusief foto’s naar info@hoofnerd.nl
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-08-23 09:17 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 8 van de 8 [ 194 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen