Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 6 van de 7 [ 151 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Bewegings kreupelheid bij belasting

 
Profiel   

Avalanche schreef
Elisa2 schreef
Ja dat denk ik ook, arm dier..ben heel erg benieuwd hoe ze de komende dagen gaat zijn.

Plaats een filmpje, als je kan?


Zal even kijken of dat gaat lukken, hopelijk wordt het niet te nat. :)
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-01-23 14:45 



 
Profiel   

Dankjewel! Ik vind het op de losloop filmpjes zo'n vrolijk en aansprekend dier, ik ben benieuwd hoe het over een week gaat :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-01-23 15:48 



 
Profiel   

Nog nooit van gehoord van zo’n behandeling. Fijn dat het al lijkt te werken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-01-23 16:05 



 
Profiel   

Is een deken zoals de Recuptex niet iets voor dr? Mijn paard stond er altijd mee te soesen op stal en veranderde van draak in een schatje. Kan net voor wat meer spierontspanning zorgen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-01-23 16:32 



 
Profiel   

Even opgezocht en dat klinkt wel mooi, houdt ik even in mijn achterhoofd.

Op aanraden gaat ze nu eerst een brandnetelkuur krijgen, de ZE zorgt wellicht ook voor meer afvalstoffen in het lijf die niet mee helpen.

Dankje Prompter! Het is ook echt een schatje, super lief en altijd vrolijk inderdaad.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-01-23 08:32 



 
Profiel   

Nou vandaag eindelijk kunnen longeren, ze begon vrij stijf links om. Werd wel beter na wat beweging en rechtsom zag ik toch al wel verschil qua beweging. Maar we zijn er nog niet, dat is me al wel duidelijk.

Ik kon niet zo goed filmen en longeren tegelijk (er moest eerst weer veel gebokt worden) dus dit heb ik er van kunnen maken.

https://www.youtube.com/watch?v=L4nglnO ... e=youtu.be

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-23 14:20 



 
Profiel   

Ik vind het al duidelijk verbeterd! Dat "op eieren lopen" van de voorvoeten zie ik al helemaal niet meer terug :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-23 17:20 



 
Profiel   

Nee nu was dat op het zachte sowieso minder/niet te zien. Voor het mooie zou ik eigenlijk steeds exact dezelfde filmpjes moeten maken. (zelfde ondergrond en omstandigheden) :-)

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-23 18:46 



 
Profiel   

Ik zie wel al veel meer ontspanning, ze laat de hals ook mooi vallen al :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-23 20:20 



 
Profiel   

Ik vind ze mooi ontspannen lopen! Voor een hackney de hals zo laten zakken, is niet evident.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-23 21:23 



 
Profiel   

Ja dat deed ze daarvoor ook al wel maar nu was rechtsom wel makkelijker uiteindelijk leek het en daarvoor was dat andersom. Dat vind ik een goed teken want rechtsom is de holle kant dus hoort ook makkelijker te gaan. :-)

Lukasje, het is totaal tegen natuurlijk aan hoe ze gefokt zijn natuurlijk... :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-23 08:53 



 
Profiel   

Om maar te zwijgen over hoe ze vaak getraind worden _-:(

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-23 11:30 



 
Profiel   

Ja, daar heb ik ook geen hoge pet van op...en hoe ermee omgegaan wordt in sommige gevallen..:-(

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-23 14:53 



 
Profiel   

Vandaag voor het eerst even kort aan de dubbele longe gehad na de behandeling, hier werd ik wel blij van. De galop is momenteel een beetje uit balans (overkruist, contra) maar dat zie ik als een goed teken. Rechtsom begon ze op een gegeven moment echt heerlijk los door het lijf te sjouwen..die lossigheid miste ik voorheen. Linksom is nu wat moeilijk, maar dat hoort ook..dat is de bolle kant.

Ze lijkt nog steeds wat langer in de bovenlijn en wat losser in de schouder en bochtjes worden nu tenminste ook genomen als bocht ipv een soort opzij laten vallen. Al met al positief.

Zal eens kijken of ik van de week iemand even kan laten filmen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-23 15:00 



 
Profiel   

Oh, fijn he !!

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-23 22:10 



 
Profiel   

Lang geleden, maar even een update:

Pony is behandeld met fasciatherapie, daarnaast een paar maanden getraind aan de dubbele longe wat eigenlijk prima ging en steeds beter. Inmiddels wordt ze weer een maand gereden en het gaat super goed, heeft geen enkele keer meer kreupel gelopen. Zit goed in haar vel etc. :)

Pony zat dus vooral heel erg vast in het lijf wat het probleem was. Ik deel maar even de update zodat anderen er wellicht ook wat aan hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-07-23 08:25 



 
Profiel   

Elisa2 schreef
Lang geleden, maar even een update:

Pony is behandeld met fasciatherapie, daarnaast een paar maanden getraind aan de dubbele longe wat eigenlijk prima ging en steeds beter. Inmiddels wordt ze weer een maand gereden en het gaat super goed, heeft geen enkele keer meer kreupel gelopen. Zit goed in haar vel etc. :)

Pony zat dus vooral heel erg vast in het lijf wat het probleem was. Ik deel maar even de update zodat anderen er wellicht ook wat aan hebben.


Dat is fijn nieuws! Beestje boft maar met jou!

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-07-23 09:00 



 
Profiel   

Super nieuws Elisa! Fijn dat Sunny zich weer goed voelt in haar velletje. En dikke duim voor jou als baasje +:)+ .

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-07-23 09:20 



 
Profiel   

Goed nieuws!

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-07-23 09:55 



 
Profiel   

Goed nieuws over deze leuke pony!

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-07-23 10:53 



 
Profiel   

Dank jullie wel, leuk om te horen! :-D

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-07-23 11:26 



 
Profiel   

Heerlijk nieuws en goede beslissing dus.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-07-23 13:19 



 
Profiel   

[ img ]

Heeft goed uitgepakt gelukkig. :-)

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-07-23 17:22 



 
Profiel   

Heel goed nieuws, Elisa! Leuk dat je dit nog even laat weten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-07-23 19:17 



 
Profiel   

Sunny ziet er super uit!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-07-23 19:19 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 6 van de 7 [ 151 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen