Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 5 van de 7 [ 151 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Bewegings kreupelheid bij belasting

 
Profiel   

Dank jullie wel :) ik ben ook wel opgelucht.

Ze krijgt al magnesium,heb je iets specifieks in gedachten?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-01-23 21:58 



 
Profiel   

Icm met training , probeer eens pavo muscle build indien dat nog bestaat. We hadden vroeger een schrale vierjarige ondanks genoeg voer. Dat spul bij gaan geven icm met goed en correct bewegen en je zag heel duidelijk resultaat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-01-23 22:15 



 
Profiel   

Nu is een volgtopic stiekem wel leuk :D hint hint :') ik wil de ontwikkeling eigenlijk wel volgen :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-01-23 00:23 



 
Profiel   

Haha, ik kan niet zo goed schrijven maar kan hier wel af en toe een update doen.

Muscle build zit glucose in zie ik, daar kan ze niet tegen..heeft ZE helaas. Moet echt hele pure ingredienten hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-01-23 10:26 



 
Profiel   

Wat fijn dat er niks ernstigs is! Ik ben ook wel benieuwd naar af en toe een update. Denk namelijk dat het echt een heel leuk dier is!

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-01-23 10:27 



 
Profiel   

Dankjewel, ja ze kreeg gister ook allemaal complimenten van de aanwezige mensen (hoefsmid en andere klanten) dat het zo'n mooie pony was en ze zo parmantig liep. Gelijk weer een paar cm gegroeid haha.

Ik zal updaten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-01-23 10:32 



 
Profiel   

Waar ben je nu met haar geweest Elisa? Je had een aantal klinieken aangeraden gekregen maar ik ben benieuwd waar je voor hebt gekozen en waarom.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-01-23 10:36 



 
Profiel   

Elisa2 schreef
Muscle build zit glucose in zie ik, daar kan ze niet tegen..heeft ZE helaas. Moet echt hele pure ingredienten hebben.


Waarvoor staat ZE?

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-01-23 10:38 



 
Profiel   

Zomereczeem

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-01-23 10:39 



 
Profiel   

Fiberbeet is ook best fijn voor spiertjes :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-01-23 17:07 



 
Profiel   

Dat is onverwacht. Die uitslag had ik niet verwacht! Hebben ze haar nek op de foto gezet?

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-01-23 17:57 



 
Profiel   

Als ik Fibrebeet ga voeren kan ik haar gaan rollen denk ik...overgewicht is wel een dingetje met eten als grootste hobby haha.

Nee de hals was puur compensatie, gelijk ook over na het ontspanningsmiddel en geen enkele indicatie tot pijn/ ongemak daar vandaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-01-23 10:19 



 
Profiel   

Pure Sojaschroot voor spieren werkt ook heel goed. Mijn grote slungel hier op gehad icm met training en aquatrainer. Wereld van verschil.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-01-23 11:08 



 
Profiel   

Danmaarzo schreef
Pure Sojaschroot voor spieren werkt ook heel goed. Mijn grote slungel hier op gehad icm met training en aquatrainer. Wereld van verschil.


Ik denk dat vooral je aquatraining de wereld van verschil maakte.
Na 6 sessies was mijn pony al een boommaat gegroeid door enkel trilplaat en aquatraining.
Ze heeft gauw overgewicht, dus krijgt wel lucerne voor de eiwit maar absoluut geen sojaschroot.

De jonge 5 jarige groeide absoluut niet op de sojaschroot. Ik heb de helft weggekieperd.
Die krijgt nu topsport van pavo 250gram en is echt flink uitgezwaard in spieren.
Ze kunnen er iets buikig van worden. Maar valt mee.
Plus laag in suiker en zetmeel. Geeft wel energie staat er op de zak.
Maar het is een tuiger en die is er absoluut niet vlotter van gaan lopen :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-01-23 14:08 



 
Profiel   

Saaams schreef
Danmaarzo schreef
Pure Sojaschroot voor spieren werkt ook heel goed. Mijn grote slungel hier op gehad icm met training en aquatrainer. Wereld van verschil.


Ik denk dat vooral je aquatraining de wereld van verschil maakte.
Na 6 sessies was mijn pony al een boommaat gegroeid door enkel trilplaat en aquatraining.
Ze heeft gauw overgewicht, dus krijgt wel lucerne voor de eiwit maar absoluut geen sojaschroot.

De jonge 5 jarige groeide absoluut niet op de sojaschroot. Ik heb de helft weggekieperd.
Die krijgt nu topsport van pavo 250gram en is echt flink uitgezwaard in spieren.
Ze kunnen er iets buikig van worden. Maar valt mee.
Plus laag in suiker en zetmeel. Geeft wel energie staat er op de zak.
Maar het is een tuiger en die is er absoluut niet vlotter van gaan lopen :+


De aquatrainer deden we al voordat we sojaschroot zijn gaan bijvoeren.
Zoiets werkt bij de ene natuurlijk wel, en bij de andere niet. Bij mijn grote slungel (1.87mtr) heeft de sojaschroot wel degelijk bijgedragen.

Aquatrainer bouwen ze voor een groot gedeelte andere spieren op dan in je gewone/dagelijkse training. Deze spieren zullen weer grotendeels wegvallen op het moment dat je dit niet onderhoudt.
Maar het werkt wel heel goed en creeert veel kracht en uithoudingsvermogen. Bij mij dus iedere 2/3 weken in de aquatrainer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-01-23 15:47 



 
Profiel   

Wat mij op het filmpje waarin de pony in de bak draaft opvalt is dat ze links voor op de teen landt ipv op de voet.
Fijn dat je meer duidelijkheid hebt inmiddels en er oplossingen voorhanden zijn. Ben wel benieuwd hoe de pony zich gaat ontwikkelen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-01-23 16:27 



 
Profiel   

Saaams schreef
Ik denk dat vooral je aquatraining de wereld van verschil maakte.
Na 6 sessies was mijn pony al een boommaat gegroeid door enkel trilplaat en aquatraining.


Wat voor aquatraining gedaan: zwemmen of op loopband?

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-01-23 17:22 



 
Profiel   

Fokker321 schreef
Saaams schreef
Ik denk dat vooral je aquatraining de wereld van verschil maakte.
Na 6 sessies was mijn pony al een boommaat gegroeid door enkel trilplaat en aquatraining.


Wat voor aquatraining gedaan: zwemmen of op loopband?


Loopband.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-01-23 17:27 



 
Profiel   

Fokker321 schreef
Saaams schreef
Ik denk dat vooral je aquatraining de wereld van verschil maakte.
Na 6 sessies was mijn pony al een boommaat gegroeid door enkel trilplaat en aquatraining.


Wat voor aquatraining gedaan: zwemmen of op loopband?



Loopband, en puur voor kracht en spieropbouw, niet voor herstel na een blessure.
Maar let wel, mensen moeten echt verstand hebben wat ze doen, anders richt je meer schade aan dan dat je goed doet.

Spelen met snelheid band en hoogte water doet heel veel. Maar water ook niet te hoog, want dan creƫer je juist weer blessure.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-01-23 17:45 



 
Profiel   

Even een update, vanmorgen heeft ze een Fascia release behandeling gehad en dat was hard nodig want ze zat muurvast en dat liet ze ook goed merken met bijten, schoppen en gilletjes. (helemaal niet wat ik van haar gewend ben)

Het borstgebied zat heel erg vast en achter de broekspier en rechtsachter rond de knie had ze weinig bespiering (veel minder dan links). Bovenop leek ze wat minder gevoelig, maar echt die achterhand aan de rechterkant en het borstgebied waren extreem gevoelig.

Na de behandeling was er al een veranderde beweging te zien, ze kon zich langer maken in het lijf, hals makkelijker laten zakken en het bekken meer bewegen in een soort schommeling naar voren zoals het hoort. Automatisch de rug ook minder hol in de beweging. En makkelijker de bocht om.

Nu zijn we er nog niet met 1 behandeling dus dit gaat herhaald worden, ondertussen moet ze weer even leren haar lossere lijf goed te gebruiken want daar moet een nieuwe balans in gaan komen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-01-23 15:17 



 
Profiel   

Oh joh wat goed dat je dat gedaan hebt dan!! Het zal haar echt helpen :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-01-23 15:21 



 
Profiel   

Ja dat denk ik ook, arm dier..ben heel erg benieuwd hoe ze de komende dagen gaat zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-01-23 15:34 



 
Profiel   

Fijn dat er zoveel naar boven is gekomen! Wat voor soort fascia behandeling was het, want daar heb je tegenwoordig ook al weer "soorten" in en ik vind het heel interessant :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-01-23 15:36 



 
Profiel   

Elisa2 schreef
Ja dat denk ik ook, arm dier..ben heel erg benieuwd hoe ze de komende dagen gaat zijn.

Plaats een filmpje, als je kan?

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-01-23 15:38 



 
Profiel   

https://www.horserelease.nl/diensten/fascia-release/

Als ik het goed heb is dit de methode van Karin Leibrand.

Ik vind het ook heel interessant, heb zelf voor mijzelf ook zeer goede ervaringen met fascia behandelingen.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-01-23 15:44 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 5 van de 7 [ 151 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen