Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 21 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Prijs osteopaat (+ osteopaat twente?)

 
Profiel   

Hoi bokkers,

Ik heb zoals sommigen van jullie al weten sinds kort een nieuw paard, en ik wil er binnenkort een osteopaat bij halen. Dat is omdat hij vaak last heeft met het aanspringen in galop, en omdat er door de oude eigenaar vaak op gereden is met zeer slecht passende zadels. Ik wil gewoon zeker weten dat hij zich goed voeld, en dat hij nergens last van heeft. (paard is gekeurd, galop is niet naar gekeken, dat lukte niet.)

Nu heb ik 2 vragen.
-Wat betalen jullie voor de osteopaat om langs te komen?
-Welke osteopaat in de omgeving twente is een aanrader?

Ik moet rekening houden met het feit dat mijn paard vanwege een trauma bang is voor (grote) mannen. Het liefst zoek ik dus een 'kleine' vrouw. Wel staan we open voor hele zachtaardige, geduldige en rustige mannen, die niet heel fors gebouwd zijn.

Alvast bedankt :)
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-12-22 21:26 



 
Profiel   

Ik betaal €100 excl. reiskosten.
Mijn osteopate komt niet in jouw regio helaas, ze is echter elke cent waard.

Elke keer checkt ze even de bodyscore van mijn paard en informeert ze naar alle klachten en geeft dan nog voedings- of supplementenadvies.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-12-22 21:59 



 
Profiel   

Misschien is Fenella Doesburg een idee...?

Vriendelijke vrouw en zeer kundig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-12-22 22:10 



 
Profiel   

Ik heb een fysiotherapeut voor mijn paard en betaal deze 80€ per keer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-12-22 22:13 



 
Profiel   

Wat is het verschil tussen een fysiotherapeut en een osteopaat?

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-12-22 22:55 



 
Profiel   

Ik zat hier voor alle prijs stijgingen op 100 euro per behandeling, inclusief dry needling. Zal nu wel nog wat omhoog gegaan zijn maar geen idee hoeveel. Niet jouw regio alleen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-01-23 05:42 



 
Profiel   

Janneke2 schreef
Misschien is Fenella Doesburg een idee...?

Vriendelijke vrouw en zeer kundig.


Helemaal mee eens kost wel wat maar is absoluut goed

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-01-23 09:44 



 
Profiel   

Wij gaan altijd naar Jill Bomers. Dierfysio met dry needling.
Zit in Groenlo.

Laatste keer dat we geweest zijn waren we geloof ik 85 euro kwijt. Wij gaan altijd daarheen, ze komt geloof ik pas bij 3 of meer paarden op stal omdat ze echt wel druk is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-01-23 10:22 



 
Profiel   

Jeroen Duenk zit daar in de buurt.
Wij hebben die zelfs helemaal naar Riemst Belgie laten komen omdat hij aangeraden werd, en inderdaad hele goede resultaten. Fijne man om mee te werken. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-01-23 12:19 



 
Profiel   

Ik weet er 2
Zijn beide er goed en vakkundig!

-Ellen doorn (werk of werkte eerst voor dierenartsenpraktijk Hellendoorn, maar komt ook aan huis).
-Marsja Fick. (Komt aan huis en maakt ook een verslag op papier)

We betalen per behandeling tussen de 100 en 120 euro (weet niet meer het precieze bedrag).

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-01-23 13:18 



 
Profiel   

Marcia Veldboer is heel kundig en een kleine rustige dame. Zij kost €85.- per behandeling excl reiskosten. Ze woont in Oldenzaal. Ik heb hele goed dingen gezien van haar met paarden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-01-23 14:15 



 
Profiel   

mars_mellow schreef
Wat is het verschil tussen een fysiotherapeut en een osteopaat?

Fysiotherapeut is een beschermd beroep, osteopaat niet. Maar dat wil niet zeggen dat alle fysio's goed zijn of vice versa.

Veel hebben ook cursussen en opleidingen van meerdere 'stromingen' gedaan. (Fysio, osteo, dry needling, chiropractor, cranio sacraal, lymfedrainage en ga zo maar door). Die hebben allemaal de focus het anders liggen, de 1 meer op botten, de ander meer op spieren etc.

Uiteindelijk is het vooral belangrijk om er een kundig persoon bij te halen met een goed oog voor het hele paard. Je kan bekijken welke opleidingen iemand heeft gevolgd. Iemand met een cursus van een paar weken laat ik niet aan mijn paard zitten zeg maar. Maar een goede opleiding wil helaas ook niet zeggen dat de betreffende persoon zelf ook een goed oog en gevoel er voor heeft.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-01-23 14:40 



 
Profiel   

Earth schreef
Marcia Veldboer is heel kundig en een kleine rustige dame. Zij kost €85.- per behandeling excl reiskosten. Ze woont in Oldenzaal. Ik heb hele goed dingen gezien van haar met paarden.

Precies dit. :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-01-23 17:38 



 
Profiel   

mars_mellow schreef
Wat is het verschil tussen een fysiotherapeut en een osteopaat?


Het zijn twee totaal verschillende opleidingen.

Mijn paardenfysio is eerst opgeleid om mensen te masseren en met beweging te begeleiden.
Daarna heeft ze de opleiding tot dierfysiotherapeute gedaan.

Mijn osteopaath is opgeleid tot dierenarts.
Daarna nog de opleiding osteopathie, waarbij het gaat om 'hoe bewegelijk' de verschillende delen van het lichaam zijn en of alle botten op de goede plek zitten. (Zowel spieren / pezen / banden, als de verschillende organen in de buik, als het cranio - sacrale systeem. En mijn Knollie werd een stuk 'opener' nadat haar gezicht symmetrisch was ""gemaakt"".)

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-01-23 17:45 



 
Profiel   

Canisia Romani van Sporthorse Dynamics _/-\o_ _/-\o_

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-01-23 17:51 



 
Profiel   

femkepien schreef
Jeroen Duenk zit daar in de buurt.
Wij hebben die zelfs helemaal naar Riemst Belgie laten komen omdat hij aangeraden werd, en inderdaad hele goede resultaten. Fijne man om mee te werken. :)


De enigste osteopaat die bij mijn paarden komt, wat een vakman! En over geduld gesproken zeker een aanrader!

Maar als je echt veeel klachten hebt kun je beter een chiropractor laten komen die ook paarden dierenarts is. :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-01-23 18:00 



 
Profiel   

DDDara schreef
Janneke2 schreef
Misschien is Fenella Doesburg een idee...?

Vriendelijke vrouw en zeer kundig.


Helemaal mee eens kost wel wat maar is absoluut goed

Ook mijn osteopaat, ze is ook dierenarts, wat ik dus heel fijn vind.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-01-23 18:28 



 
Profiel   

Ik heb gekeken naar Fenella Doesburg, en het ziet er goed uit! Ik kan echter de tarieven niet vinden, hoeveel kost een bezoekje van haar?

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-01-23 18:33 



 
Profiel   

Earth schreef
Marcia Veldboer is heel kundig en een kleine rustige dame. Zij kost €85.- per behandeling excl reiskosten. Ze woont in Oldenzaal. Ik heb hele goed dingen gezien van haar met paarden.


Zowel bij mijn paard als hond haal ik Marcia erbij. Ontzettend prettig mens, super deskundig en heel erg meedenkend. Ze heeft enorm veel kennis in huis. Ik raad haar bij iedereen aan!

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-01-23 19:14 



 
Profiel   

Het word waarschijnlijk Marcia Veldboer of Fenella Doesburg.

Zijn hier echt geen mensen die de tarieven van Fenella weten? Anders bel ik haar wel even op *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-01-23 23:29 



 
Profiel   

Nadiine__x schreef
femkepien schreef
Jeroen Duenk zit daar in de buurt.
Wij hebben die zelfs helemaal naar Riemst Belgie laten komen omdat hij aangeraden werd, en inderdaad hele goede resultaten. Fijne man om mee te werken. :)


De enigste osteopaat die bij mijn paarden komt, wat een vakman! En over geduld gesproken zeker een aanrader!

Maar als je echt veeel klachten hebt kun je beter een chiropractor laten komen die ook paarden dierenarts is. :j


Ik wil hem niet aan mijn paard hebben. Zo zie je maar weer. Ieder zo z’n ding
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-01-23 23:40 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 21 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen