Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 10 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Hoefschoenen

 
Profiel   

Vandaag is mijn merrie voor het eerst sinds 13 jaar naar de hoefsmid geweest. :x
Verbazingwekkend genoeg stond ze nog best heel goed op haar voeten.

ze loopt aan de voorkant een klein beetje gevoelig en dit met de hoefsmid besproken.
Hij raadde aan om haar hoefschoenen aan te laten meten voor. Ook om snellere slijtage te voorkomen. Juist omdat ze ook regelmatig op het harde loopt en we niet overal in de berm kunnen rijden.
Ijzers vond hij absoluut niet nodig, waar ik blij mee ben omdat ik eigenlijk het paard blootvoets wil houden.

Maar nu... ik zie door de bomen het bos niet meer.
Volgens de websites is iedere hoefschoen de beste.

Welke schoenen zijn nou goed in de praktijk?
Hoe zit het met inloop tijd, waar moet ik dan aan denken?
Ik wil wel graag een set die makkelijk aan te trekken is.
Mijn doel is wel om lange dag tochten met haar te kunnen maken. We zijn nu conditie en spieren aan het opbouwen en voor haar ervaring op doen aangezien ze nooit verder is geweest dan het terrein waar ze op stal stond.
Ze pakt het ontzettend leuk op en is behoorlijk nuchter in alles wat we doen.

Waar begin ik mijn zoektocht naar goede hoefschoenen? Waar moet ik om denken?

een leuk kleurtje zou tof zijn maar niet noodzakelijk. Het gaat erom dat het bij
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-02-23 12:49 



 
Profiel   

Kijk eens op de site van hoofwear. Daar kunnen ze ook het juiste advies geven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-02-23 13:08 



 
Profiel   

Ik raad aan een hoefschoenpasser te laten komen.
Zij hebben vaak meerdere merken en maten, zodat je zeker weet dat je de juiste aanschaft.
Ik ben zelf zeer tevreden over Janita Wind van https://www.hoofboot-nl.nl/

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-02-23 13:09 



 
Profiel   

Laurora schreef
Ik raad aan een hoefschoenpasser te laten komen.
Zij hebben vaak meerdere merken en maten, zodat je zeker weet dat je de juiste aanschaft.
Ik ben zelf zeer tevreden over Janita Wind van https://www.hoofboot-nl.nl/


Ik heb haar toevallig net benaderd, aangezien ik haar aangeraden kreeg van mijn instructrice.
Dus ik ga zeker met haar in overleg wanneer zij langs kan komen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-02-23 14:16 



 
Profiel   

Laat gewoon een goede passer komen op locatie. Ik heb m’n merrie afgelopen oktober volledig van de ijzers gehaald en hele goede begeleiding gehad wat passen en aanmeten betreft. Ze loopt in de wei zonder en op buitenrit alleen voor op schoenen. Heb er geen moment spijt van gehad. Mocht je vragen hebben stuur gerust een Pb.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-02-23 14:43 



 
Profiel   

kinel schreef
Laat gewoon een goede passer komen op locatie. Ik heb m’n merrie afgelopen oktober volledig van de ijzers gehaald en hele goede begeleiding gehad wat passen en aanmeten betreft. Ze loopt in de wei zonder en op buitenrit alleen voor op schoenen. Heb er geen moment spijt van gehad. Mocht je vragen hebben stuur gerust een Pb.


Ik laat inderdaad iemand komen. Goede tip!
Ik wil ze ook alleen gebruiken op buitenrit en alleen aan de voorkant. Achter heeft ze ze niet nodig.
Ik hoop de gevoeligheid op het harde te laten afnemen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-02-23 20:48 



 
Profiel   

Inderdaad, laten passen want niet elke hoef past het beste in elke schoen.
Zelf ben ik super tevreden met floating boots, nu bezig met paar twee :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-02-23 20:49 



 
Profiel   

Ik heb de Equine Fusion All Terrain. Goede pasvorm en geen wondjes. Als mijn paard de hoefschoenen om heeft dan is dat voor 24 uur per dag, ongeveer 2-3 weken (medische reden).
Ik heb het niet laten aanpassen, maar wel zelf de hoef heel goed opgemeten en daarna gemaild met Equischoen.com voor advies.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-02-23 10:22 



 
Profiel   

Ik heb zelf scootboots. Vind deze erg fijn omdat de schoen niet dicht is, eventueel zand etc. kan er dus gewoon uit vallen en voorkomt daarmee ook eventuele schuurplekjes bij de hoefballen :j

Maar inderdaad, met een passervice hebben ze meerdere schoenen bij en kunnen ze goed kijken naar welke het beste bij je dier en het gebruik passen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-03-23 11:55 



 
Profiel   

Waarom was ze zo lang niet naar de smid geweest dan?

Ik heb de Equine fusions ook, super schoenen van hoofwear
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-03-23 12:32 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 10 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen