Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 4 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Hoefschoenen met of zonder gelpad?

 
Profiel   

Haii,

Ik en mijn mini vriendin mennen graag alleen hebben wij helaas alleen maar grind wegen bij ons in de buurt met af een toe een klein stukje asfalt.

Ik zag aan haar dat ze het echt niet fijn vindt lopen aangezien ze eerder vaak hoefbevangen is geweest en hierdoor gevoelige voorhoeven heeft gekregen.

Heb hierdoor de keuze gemaakt om hoefschoenen te kopen en ze zijn net binnen, maar toen ik nog even op de website keek om zeker te zijn dat ik nou de goede maat heb, zag ik dat je ook gelpads hebt. Hoor je deze persé in je schoenen te hebben? Wat voor werking geven ze naast het shock dempen? En loopt je pony hier beter op?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-04-23 15:21 



 
Profiel   

bij mijn weten zijn de gelpads niet persé nodig. Welk type hoefschoenen heb je?
Volgens mij worden de gelpads idd gebruikt bij HB of erg gevoelige paarden (of bv om als je paard net tussen twee maten zit, de schoenen passend te maken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-04-23 07:11 



 
Profiel   

Gel pads zijn geen must! Kunnen wel helpen bij extreme gevoeligheid.
Ligt er ook aan wat voor schoenen je hebt, sommigen hebben een meer stuggere zool (renegades) en anderen meer flexibel, maar bijvoorbeeld ook meer dempend (equine fusion). Bij beide kunnen een gel pad iets toevoegen, maar hoeft niet.
Ik zou eerst kijken hoe je shet gewoon op de schoenen loopt. Vergeet niet om het op te bouwen, in het begin kunnen er makkelijk schuurplekjes staan waar de schoen contact maakt met de hoefballen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-04-23 08:06 



 
Profiel   

Gelpads zijn inderdaad niet perse nodig.
Ik heb voor mijn merrie hoefschoenen zonder gelpads en zijn loopt na de gewenningsperiode nu heel normaal op grind wel vind ze het geluid van de hoefschoenen wat spannend als het op fijn grind is. Maar dat went iedere keer een beetje meer.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-04-23 08:09 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 4 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen