Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 5 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Slappe kniebanden

 
Profiel   

Hoihoi,

Ik heb nu al ruim 7 jaar mijn fjord x fries kruising, nooit heeft hij echt problemen gehad of wat dan ook, alleen slappe kniebanden.

Daardoor kraakt/knakt het wanneer hij zich beweegt. Zijn knie schiet niet op slot, is ook nog nooit gebeurd.

De masseur heeft me oefeningen gegeven om de knieband/spieren er omheen te versterken, maar ik vraag me af wat ik nog meer kan doen.

Ik heb niet het idee dat hij er last van heeft of pijn er aan heeft, maar het lijkt me ook niet fijn voor hem.

Op internet lees ik verschillende dingen, veel rechtuit rijden/wandelen, inspuiten of niet, binnendoor bekappen.
Ook heb ik gelezen dat op den duur de knie zelf beschadigt kan raken door de slappe kniebanden wanneer er niet ingespoten word oid.

Dat zijn knie gaat verslijten is het laatste wat ik wil uiteraard, en daarom vraag ik wat zouden jullie doen? In laten spuiten? Of alleen het advies opvolgen van rechtuit en bekappen etc?

Zelf heb ik hiervoor nog nooit gehoord van te slappe kniebanden bij een paard, vandaar dit topic om hopelijk ervaringen te horen! Uiteraard wil ik het allerbeste voor hem ♡
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-04-23 12:15 



 
Profiel   

Dat komt veel voor, balkjes stappen, heuveltje op en af stappen kunnen de banden versterken.

Het binnendoor zetten doe je bij paarden die op slot slaan. Je kan dit wel even bij jouw hoefsmid voorleggen, dat je dierenarts slappe banden geconstateerd heeft.

Het kniegewricht slijt wanneer het veel uit de kom dreigt te schieten of schiet maar, in jouw geval zal ik eerst je training aanpassen en zien of er verbetering komt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-04-23 12:19 



 
Profiel   

Binnendoor zetten en veel gaan trainen, met training houdt je ze het beste. Inspuiten is niet noodzakelijk als het paard met training gewoon goed gehouden kan worden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-04-23 14:12 



 
Profiel   

Bedankt voor jullie reacties! Dus ik ga gewoon aan de slag met de training, rechtuit, balkjes gaat lukken, heuvel op/af wordt wat lastiger hier in de omgeving.
Hebben jullie nog andere dingen die ik aan mijn training kan toevoegen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-04-23 15:34 



 
Profiel   

Goede longeertraining kan ook helpen bij zwakke kniebanden. Maar dat is dan het handigst om met begeleiding te doen. Dubbele longe e.d
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-04-23 17:03 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 5 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen