Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 4 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Plakbeslag hoefsmid omgeving den haag

 
Profiel   

Ik heb een ruin van 5 jaar, helaas heeft hij erg korte hoeven en had ik hem op ijzers staan rondom. Op de wei mag hij alleen voor ijzers dus de achterijzers er af laten halen. Maar 1 dag op de wei en hij was alweer een voorijzer kwijt. Hij heeft best moeilijke voeten om te beslaan en heeft vorig jaar tijdens het weideseizoen ook al meerdere ijzers eraf getrapt. Ik heb springschoenen om maar nog krijgt hij het voor elkaar. Ik ben bang als dit nog vaker gaat gebeuren hij geen voeten overhoud als ze er verkeerd onderuit gaan.
Zonder ijzers is geen optie. Daar zijn ze te kort voor. Loopt ook regelmatig op het harde(dagelijks in de molen).
Nu zag ik plakbeslag.
Heeft iemand hier ervaring mee?
en weet iemand een hoefsmid omgeving den haag die dit plakbeslag kan zetten en paard kan bekappen?.
Ik hoor het graag.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-04-23 17:02 



 
Profiel   

Ik denk dat met plakbeslag het er heel erg vanaf hangt hoe je paard loopt of het goed blijft zitten of niet. Als hij op het harde draait met zijn hoeven als hij ze op de grond zet, is de kans groot dat hij ze er onderuit draait. Ook durf ik niet te zeggen of het in een nattere wei goed blijft zitten. Je zou eens contact op kunnen nemen met Klaas Feuth. Dit zit in Brabant, maar hij heeft er veel ervaring mee en weet misschien ook wel iemand bij jou in de buurt die het eronder zou kunnen doen. Dit is zijn website: https://www.hoofwear.com/hoefgezondheid .

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-05-23 21:57 



 
Profiel   

Voor plakbeslag kun je inderdaad eens informeren bij Klaas. Hij is wel voorstander van blote voeten. ;)
Korte voeten hoeft trouwens niet te kort betekenen - ik ga het je toch even zeggen. Pas als ze oncomfortabel zijn is het te kort.
Toen ik 'vroeger' met mijn haflinger zomerslang fanatiek buitenreed (100km per week) deed ik dat veel over het harde - en hij heeft nog nooit zo een goede voeten gehad als toen. ;)
Wellicht zijn hoefschoenen nog een optie voor je.

Succes!

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-05-23 22:10 



 
Profiel   

Hoefsmid Marielle Biever heeft jarenlang mijn Fjordenman zijn hoefjes beplakt. Mijn paardje stond in Voorschoten, een 11 km van Den Haag vandaan.
Is de molen overslaan voor de zomer geen optie? Of idd hoefschoenen.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-05-23 22:13 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 4 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen