Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 6 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Hoe beginnen met hoefschoenen?

 
Profiel   

Ik ben helemaal nieuw in deze wereld en heb geen idee waar ik moet beginnen. Ik hoop dat jullie mij een beetje op weg kunnen helpen.

Ik heb een merrie van 19 die door verschillende blessures al met pensioen is. Wel vinden we het heerlijk om te wandelen.
Nu zijn we pas verhuisd van stal. Waar veel leuke weggetjes zijn om over te wandelen. Helaas zijn dit van die zand / grindpaden. En daar ligt het probleem. Het doet duidelijk zeer aan haar voetjes.

We wandelen 1 a 2x per week zo'n 5 km. Als het met de hoefschoenen goed gaat willen we het verder uitbreiden.

Welke schoenen komen in aanmerking? En wat voor prijzen moet ik denken?

Kan ik ook een passervice laten komen die de juiste schoenen voor ons kan aanmeten en wat kost dat ongeveer?

Wij staan in de Wouwse Plantage tegen de Belgische grens aan. Hebben jullie ervaringen met bepaalde passervice.

Kortom help :)
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-05-23 12:56 



 
Profiel   

Ik heb hoefschoenen voor mijn paard gehad. Na online advies voor Viper Renegades gekozen en een pas-set laten komen.
Ze liep daar erg goed op! De maat komt wel heel nauw, ik heb nog een maat groter moeten kopen en uiteindelijk had ik 2 paar, een voor de eerste maand na de hoefsmid en iets grotere voor de weken daarna.
Ze zijn niet goedkoop, maar ze zijn 2e hands nog best goed te verkopen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-05-23 13:16 



 
Profiel   

Hoi, heel herkenbaar, hoor. Mijn ruin heeft al jaren gevoelige zolen (hij heeft wel ijzersterke voeten verder) en ik heb sinds enkele jaren Flex Boots voor buiten. Ik heb destijds een passervice laten komen, maar helaas zit die service die ik had, niet in jouw buurt. Wellicht heeft iemand hier wel tips voor iemand anders.

Ik heb toen eerst de voeten opgemeten en foto's opgestuurd naar haar. Zo kon zij al zien, welke schoenen, welke vorm, waarschijnlijk het fijnst waren. En toen kwam ze met diverse merken. De merken die ik in mijn hoofd had, werden het duidelijk niet, dus ik was erg blij met haar expertise. Nu al jaren voor mijn paard de Flex Boots in een leuk kleurtje. Ze gaan makkelijk aan en uit, mijn paard tilt zijn voeten uit zichzelf op en loopt er fijn op. Enkel bij een goed galop, heb ik wel eens gehad dat er eentje afvloog, maar dat kan (en dan had ik het riempje ook net te los waarschijnlijk). Verder blijven ze super zitten en wandelt hij over alle ondergronden zonder gevoeligheid. Ik was toen, ik geloof, zo'n 90 euro per schoen kwijt? Al moet ik dat even checken, want eerlijk gezegd, weet ik dat niet meer. Ze zijn het meer dan waard, hoor.... Dus ik zou zeker even googlen.... Succes!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-05-23 13:27 



 
Profiel   

Hoi

ik zit in jou buurt ergens. Ik zoek me ook een paar goede hoefschoenen. :D
Heb je er ondertussen gevonden?

Liefs

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-06-23 10:36 



 
Profiel   

Hoi,

ik heb hoefschoenen bij hoofwear gehaald. Je moet er wel naar toe. Ze komen volgens mij niet op locatie. Ze hebben daarentegen wel zo ongeveer alle hoefschoenen die je kan bedenken en heel erg veel ervaring. Wij zijn heel fijn geholpen. Pasconsult kostte geloof ik iets van 60e.
Schoenen moet je denken aan 80-120e per stuk

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-06-23 11:08 



 
Profiel   

Equischoen is ook echt heel fijn, hebben mij geholpen toen ik er bij hoofwear niet uitkwam op afstand (kon niet naar hun locatie komen en op locatie komen ze niet).
Bij Equischoen kun je ook passets van verschillende schoenen huren om de maat uit te proberen. Dit doe je door eerst foto's naar ze sturen zodat ze met je mee kunnen kijken welke het beste kunnen passen.
Hoofwear doet dat overigens ook (heb daar mijn merrie haar schoenen voor gehaald, flexboots).
Explora's zijn ook erg fijn. Maar het hangt ook heel erg af van de vorm van haar hoeven. Flexboots zijn bv veel ronder dan de explora's die ik heb
Scootboots zijn niet zo fijn in ieder geval, erg lastig met aan en uitdoen
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-06-23 11:56 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 6 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen