Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 6 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Hoe beginnen met hoefschoenen?

 
Profiel   

Ik ben helemaal nieuw in deze wereld en heb geen idee waar ik moet beginnen. Ik hoop dat jullie mij een beetje op weg kunnen helpen.

Ik heb een merrie van 19 die door verschillende blessures al met pensioen is. Wel vinden we het heerlijk om te wandelen.
Nu zijn we pas verhuisd van stal. Waar veel leuke weggetjes zijn om over te wandelen. Helaas zijn dit van die zand / grindpaden. En daar ligt het probleem. Het doet duidelijk zeer aan haar voetjes.

We wandelen 1 a 2x per week zo'n 5 km. Als het met de hoefschoenen goed gaat willen we het verder uitbreiden.

Welke schoenen komen in aanmerking? En wat voor prijzen moet ik denken?

Kan ik ook een passervice laten komen die de juiste schoenen voor ons kan aanmeten en wat kost dat ongeveer?

Wij staan in de Wouwse Plantage tegen de Belgische grens aan. Hebben jullie ervaringen met bepaalde passervice.

Kortom help :)
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-05-23 12:56 



 
Profiel   

Ik heb hoefschoenen voor mijn paard gehad. Na online advies voor Viper Renegades gekozen en een pas-set laten komen.
Ze liep daar erg goed op! De maat komt wel heel nauw, ik heb nog een maat groter moeten kopen en uiteindelijk had ik 2 paar, een voor de eerste maand na de hoefsmid en iets grotere voor de weken daarna.
Ze zijn niet goedkoop, maar ze zijn 2e hands nog best goed te verkopen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-05-23 13:16 



 
Profiel   

Hoi, heel herkenbaar, hoor. Mijn ruin heeft al jaren gevoelige zolen (hij heeft wel ijzersterke voeten verder) en ik heb sinds enkele jaren Flex Boots voor buiten. Ik heb destijds een passervice laten komen, maar helaas zit die service die ik had, niet in jouw buurt. Wellicht heeft iemand hier wel tips voor iemand anders.