Lage overhoef, beslag ervaringen gevraagd!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Bralindy

Berichten: 3326
Geregistreerd: 06-11-08

Lage overhoef, beslag ervaringen gevraagd!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-23 17:24

Hoi Bokkers,

Het is weer eeuwig geleden sinds ik hier wat gepost heb. Maar door de bomen zie ik even het bos niet meer en ik kom graag goed beslagen ten ijs wat paard-lief betreft.

Er is bij mijn paard artrose vastgesteld in het hoefgewricht, zowel LV als RV. Bij beiden aan de binnenkant erger dan aan de buitenkant (dus in totaliteit op 4 plekken artrose). Daarbij zijn haar bandjes van het hoefgewricht en straalbeen naar boven wat geïrriteerd. Al met al, vrij actief gebied. Na wat google kwam ik op de term; lage overhoef. Dus vandaar de titel.

Nu werd ons beslag aangeraden. Zeer specifiek: gedempt afrollend beslag. Dus zonder voorlip. Alleen heeft mijn paard altijd ijzerloos gestaan (voorheen nooit nodig) en merk ik dat ik het lastig vind om dit dus ineens te doen en het natuurlijke hoefmechanisme te beperken.

Ik vroeg mij af met de paarden die dit ook hebben gehad; wat voor effect heeft het op langer termijn?
Is er met deze problematiek ervaring met plakbeslag?

Achter de schermen wordt paard-lief ook op andere vlakken geholpen, maar dan wordt het verhaal zo lang.

Ik hoor het graag!

Bralindy

Berichten: 3326
Geregistreerd: 06-11-08

Re: Lage overhoef, beslag ervaringen gevraagd!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-23 18:39

Super balen dat blijkbaar niemand mij kan helpen terwijl de nood hoog is.

@Mods hier mag een slotje!