Berijden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
espelina12
Berichten: 100
Geregistreerd: 07-01-22

Berijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-23 19:12

Hallo!
Na veel zoeken heb ik deze topic nog niet gevonden.
Hoevaak mag ik mijn paard berijden per week?
Ik rijdt niet erg intensief. Drafje, stapje en klein galopje meestal 30 minuutjes.
Hij is 15 jaar

capopjekop

Berichten: 30657
Geregistreerd: 30-11-03

Re: Berijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-23 19:17

Hoe getraind is hij? En hoeveel afwisseling heb je?

Ik rijd nu niet meer maar ik probeerde altijd wel afwisseling te houden. En ik trainde niet iedere dag. Meestal sowieso wel 2 rustdagen en soms ook alleen maar een stuk wandelen of een buitenrit. Het belangrijkste is om naar je paard te kijken.

espelina12
Berichten: 100
Geregistreerd: 07-01-22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-23 19:45

capopjekop schreef:
Hoe getraind is hij? En hoeveel afwisseling heb je?

Ik rijd nu niet meer maar ik probeerde altijd wel afwisseling te houden. En ik trainde niet iedere dag. Meestal sowieso wel 2 rustdagen en soms ook alleen maar een stuk wandelen of een buitenrit. Het belangrijkste is om naar je paard te kijken.


Ja dit sowieso! Mijn paard is het belangrijkste.
Ik doe voornamelijk alleen dressuur want het is een dressuurpaard, heb hem 1 maandje.
Buitenrit ga ik nog niet doen zonder begeleiding. Ik heb gisteren ook gesprongen. Dus probeer wel voor afwisseling te zorgen!

Koekie73

Berichten: 2664
Geregistreerd: 30-10-16

Re: Berijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-23 21:01

Hee wat leuk, TS. Heb je een nieuw paard? Hoe is het met jouw merrie afgelopen die in training ging?

Wat is je huidige paard gewend qua rijden voordat hij bij jou kwam? Dan zou ik dat voor nu aanhouden en kijken hoe het gaat.

espelina12
Berichten: 100
Geregistreerd: 07-01-22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-23 21:11

Koekie73 schreef:
Hee wat leuk, TS. Heb je een nieuw paard? Hoe is het met jouw merrie afgelopen die in training ging?

Wat is je huidige paard gewend qua rijden voordat hij bij jou kwam? Dan zou ik dat voor nu aanhouden en kijken hoe het gaat.


Hey! Ja ik heb een nieuw paard, echt een brave! Mijn merrie is jammer genoeg verkocht… hebben ze laten trainen maar bleef hetzelfde resultaat en het was de beste keuze. Ik zou nooit met haar kunnen doen wat ik nu met mijn huidige paard kan doen.

Mijn huidige paard was een dressuurpaard die 3x per week heel intensief werd bereden.. bij mij is het natuurlijk maar 30 min en minder intensief

capopjekop

Berichten: 30657
Geregistreerd: 30-11-03

Re: Berijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-23 22:20

Dan zou ik gewoon beginnen met 3x en als dat lekker gaat er een dag bij pakken. Als je haar nog maar een maand hebt dan zou ik haar ook de tijd geven te aarden. Zo'n verhuizing heeft best een impact op een paard