Kreupel paard, voorlopig geen oorzaak

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Elisa2

Berichten: 37173
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Kreupel paard, voorlopig geen oorzaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-23 09:21

Ja dat is mijn idee ook, er zit niet zomaar vocht in de kogel. Ben benieuwd waar de arts dan denkt dat dit vandaan komt. Nouja hopelijk helpt in ieder geval het infiltreren.

xAnthea

Berichten: 4430
Geregistreerd: 18-09-10
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-23 17:26

Ik had ook graag een verklaring gehad, maar die is er niet. De RX beelden zijn nogmaals beoordeeld door die arts en zag er ook niks op. Echo was verder ook goed.
Als ik het echt wil weten, is de volgende stap MRI zei hij, maar voor mij is dat te duur.

Elisa2

Berichten: 37173
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Kreupel paard, voorlopig geen oorzaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-23 09:45

Begrijpelijk, nouja hopelijk doet rust wonderen samen met de infiltratie.

Phonix
Berichten: 1099
Geregistreerd: 11-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-23 11:22

Sky_As schreef:
Sky_As schreef:
Positief op buigproef, en na uitverdoven nog steeds kreupel.
Waarom dan een rx van de voeten? Dan doe je maar wat.
Ik heb er sowieso een hekel aan als artsen niet gewoon in het bezit zijn van alle benodigde apparatuur want dat jaagt klanten gewoon op extra kosten.


... ik kan me voorstellen dat je boos bent, maar het paard van Anthea was wel degelijk rad na het uitverdoven van de kogel.

Ik kan nog wel mee in 'neem een portable scanapparaat mee', maar verder niet.


Precies, na het uitverdoven van de kogel. Wat moet je dan met een rx van de voet?
Dan moet je op zijn minst een echo kunnen maken van de pezen rondom de kogel. Ik vind het gewoon onnodig op kosten jagen van je klant, en Maar wat doen ja. Niet verder denken in de wat als hier niks zit, hoe zoek ik dan verder. O wacht, dan moet de klant nog een keer alles betalen om weer wat verder te zoeken.[/quote]

Dit. Ik zie dit extreem veel bij de dierenarts die bij mij op stal komt op dit moment. Paarden dat je echt van ver ziet dat niet goed loopt. Dan gaat ie van een standard riedeltje af :
1. Afsprak - kraken
2. Afsprak - kreupelheidsonderzoek
3. Afsprak - foto’s op clinic

En zo komen mensen in geldnood.

Ik hoop voor je dat het rust werkt!