Ervaring met massage voor paarden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Hieperdi
Berichten: 2547
Geregistreerd: 24-01-12

Ervaring met massage voor paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-23 22:26

Hoi ik laat altijd 1/2 keer per jaar de osteopaat komen maar ik merk nooit echt heel veel verschil erna. Ook heb ik wel eens een fascia release behandeling laten voeren en daar leek wel wat verbetering in te zijn. Maar nu ben ik benieuwd naar massages voor paarden. Voegt het ook echt iets toe of is het meer voor de ontspanning op dat moment zelf

hwn
Berichten: 4705
Geregistreerd: 26-05-13

Re: Ervaring met massage voor paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-23 22:35

Ik heb zelf ooit de opleiding sportmassage van massage hippique gevolgd, en ik vind die wel behoorlijk lijken op de fascia release die mijn lesgeefster uitvoerde op mijn paard. Dus als fascia release helpt, kan massage misschien wel interessant zijn (of gewoon bij fascia release blijven als dat goed bevalt)

FrNo
Berichten: 3661
Geregistreerd: 14-08-13
Woonplaats: Noord Oost Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-23 22:53


Hieperdi
Berichten: 2547
Geregistreerd: 24-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-23 23:37

hwn schreef:
Ik heb zelf ooit de opleiding sportmassage van massage hippique gevolgd, en ik vind die wel behoorlijk lijken op de fascia release die mijn lesgeefster uitvoerde op mijn paard. Dus als fascia release helpt, kan massage misschien wel interessant zijn (of gewoon bij fascia release blijven als dat goed bevalt)

Ja dus toch wel bedankt voor de tip

Hieperdi
Berichten: 2547
Geregistreerd: 24-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-23 18:07

Zijn er ook mensen die guasha zelf toepassen bij hun paard?

Sure_lee

Berichten: 10393
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Re: Ervaring met massage voor paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-23 18:13

Je kunt ook eens een andere osteopaat proberen. Je zou wel echt verschil moeten merken.

Ik vind massage en osteopathie fijn naast elkaar. Het vult elkaar goed aan.
Ik ben zelf paardenmasseur maar ook ik laat 1 keer per jaar een goede osteopaat komen voor de dingen waar ik zelf de opleiding niet voor heb.

Hieperdi
Berichten: 2547
Geregistreerd: 24-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-23 18:34

Sure_lee schreef:
Je kunt ook eens een andere osteopaat proberen. Je zou wel echt verschil moeten merken.

Ik vind massage en osteopathie fijn naast elkaar. Het vult elkaar goed aan.
Ik ben zelf paardenmasseur maar ook ik laat 1 keer per jaar een goede osteopaat komen voor de dingen waar ik zelf de opleiding niet voor heb.

Ik heb er vorig jaar een ander bij gehad en daar merkte ik ook geen verschil bij. Fascia behandeling heeft meer effect. Wil nu toch gaan kijken voor guasha stenen om uit te proberen om mijn paard

Mario1991
Berichten: 13
Geregistreerd: 31-01-24

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-24 20:49

Het is interessant dat je verschillende benaderingen hebt geprobeerd om je paard te ondersteunen, zoals osteopathie en fascia release behandelingen. De effectiviteit van deze methoden kan variëren per paard en situatie.

Wat betreft massages voor paarden, deze kunnen zeker voordelen bieden. Massages kunnen helpen bij het ontspannen van spieren, het verbeteren van de bloedcirculatie, en het verlichten van spanning en stijfheid. Dit kan op zijn beurt weer bijdragen aan een betere beweging en algemeen welzijn van het paard.

Het is echter belangrijk om te onthouden dat massages niet alleen voor ontspanning zijn. Ze kunnen ook deel uitmaken van een therapeutisch proces, vooral bij paarden die regelmatig trainen of herstellen van een blessure.

Ik zou aanraden om met een gekwalificeerde paardenmasseur te praten om te zien wat ze aanraden voor jouw specifieke situatie. Ze kunnen een behandelplan opstellen dat past bij de behoeften van jouw paard.

Chicken01
Berichten: 229
Geregistreerd: 16-10-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-24 20:37

Ik heb recent een workshop gevolgd gegeven door een sportpaarden masseur.
Die heb ik later gevraagd om een privé les met technieken toegespitst op mijn eigen paard.
Erg leuk en leerzaam. We genieten er allebei van, mn paard en ik.

Popstra
Berichten: 13761
Geregistreerd: 21-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-24 21:17

Ik merk door een goede massage en stretchen van de benen bij mijn paarden ook veel meer verschil dan wanneer een osteopaat ze heeft behandeld.
Ik vind de Jack Meager methode de beste massage. Die is vrij pittig want gaat echt diep.

Een Equisage singel heb ik ook. Dat geeft een fijne trilling rond de schoft, rug en schouders. Maar dat is het ook. Ik merk daar verder niks van met rijden.

Wildgirl

Berichten: 11665
Geregistreerd: 14-11-03
Woonplaats: Drenthe

Re: Ervaring met massage voor paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-24 21:41

Ik ben bevoegd sportpaarden masseur, werk ook met TTouch en geef bindweefsel behandelingen. Mijn eigen dieren hou ik zelf los en eens per anderhalf jaar komt de chiropractor. Ik zie geen toegevoegde waarde in osteopathie of fysiotherapie voor mijn paarden. Ik ben zelf goed genoeg om blokkades op te lossen, energiebanen open te zetten en licht corrigerend werk te verrichten.