Kreupel door spierontsteking

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mac2021

Berichten: 7
Geregistreerd: 26-10-23

Kreupel door spierontsteking

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-23 16:49

Dag allemaal,

Mijn Friese merrie is sinds kort kreupel op het zachte. Met rijden in de bak merkte ik gelijk dat ze niet goed was. Ze is niet enorm kreupel, maar ik voelde dat ze haar rechter schouder/been niet helemaal wilde belasten, met name in de bochten. Ik ben er gelijk afgegaan.

Op het harde is er niets te zien en verder vertoont ze geen pijn. Wel ontdekte ik een verdikking op een spier achter haar schouder. De dierenarts is langs geweest en geeft aan dat het om een spierontsteking gaat. Hij denkt dat ze of door iets geprikt is of zich gestoten heeft.

Nu heeft ze voor 2 weken Metacam en over drie weken komt de dierenarts weer ter controle. Ze mag gewoon de wei op en we mogen met haar wandelen, maar verder krijgt ze ‘rust’.

Mijn vraag is, heeft iemand een vergelijkbare situatie gehad en hier dus ervaring mee? Hoe lang duurde het herstel? En misschien nog tips; zijn er nog andere dingen die we kunnen doen om haar herstel te bevorderen?

Uiteraard krijgt ze alle tijd die ze nodig heeft en kijken we goed naar wat ze zelf aangeeft. Maar ik heb dit niet eerder meegemaakt dus vandaar dat ik benieuwd ben naar ervaringen.

Groetjes!