Zijn deze hoeven correct?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
N4N4
Berichten: 1110
Geregistreerd: 15-10-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-24 19:55

@Neon ;Ja daar heb je zeker gelijk in hoor , maar misschien liep het dier tijdens het maken van de foto :)
Kortom .. er is geen zinnig woord te zeggen afgaande op een foto , ik zou eerst gewoon gaan kijken

vierspan

Berichten: 293
Geregistreerd: 08-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-24 19:59

DuoPenotti schreef:
Er zijn wel meer foto's op het harde.
Ook niet direct duidelijk, maar die bokvoet zou ik zeker niet uitsluiten.
Maar ze staat algemeen gezien gewoon verschrikkelijk op de voeten.
En dan vraag ik me ook af, hoe komt dat? Waarom slijt ze die zo scheef af of heeft er een beginnend bekapper aan zitten oefenen?

Nogmaals, heb je interesse dan goed laten keuren.

Paard staat ook al sinds november te koop

[ [url=m/lHGlUE.png]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/VMDhpo.png]Afbeelding[/url] ]


Het dikke been linksachter is ook een dingetje..

Neon

Berichten: 4927
Geregistreerd: 03-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-24 20:08

N4N4 schreef:
@Neon ;Ja daar heb je zeker gelijk in hoor , maar misschien liep het dier tijdens het maken van de foto :)
Kortom .. er is geen zinnig woord te zeggen afgaande op een foto , ik zou eerst gewoon gaan kijken


Als ze objectief blijft kijken kan dat ja… maar als ze verliefd wordt op een mooi kopje… is dat wel een risico.., mocht het dier zo belabberd zijn als dat hij hier gepresenteerd wordt…

Lindsey_99
Berichten: 2488
Geregistreerd: 20-12-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-24 20:17

Uiteraard is het advies aan de hand van de foto's hier: afwijkend. Niemand zal zeggen; kopen.

Citaat:
Zelf gaan kijken en kritisch blijven geeft het beste beeld.
Gezien de rest wat deze handelaar verkoop komt ze uit het buitenland/Ierland en is het een kruising Tinker met onbekende afstamming.



Helemaal eens. Die van mij had ook niet zulke beste hoeven toen ik hem kocht. Behoorlijk achterstallig onderhoud. Na een paar keer correct bekappen prima hoeven. Ik zou gaan kijken, en het paard laten keuren met specifiek aandacht voor de hoeven, en deze op de foto laten zetten.
De bekapping is niet al te best, en de stand afwijkend; het wil niet zeggen dat ze voor het doel wat jij voor ogen hebt ongeschikt is zodra de bekapping op orde is.
Wil je een sportpaard, springen, dressuur, dan is deze ongeschikt.

Dorine92
Berichten: 5329
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-24 20:18

pillow schreef:
Hutcherson schreef:
Klopt, hij is ook naar binnen gedraait. Maar dat betekend niet dat het gelijk einde verhaal hoeft te zijn. Ja er stapelt wel veel op dus je moet kritisch zijn maar als je het dier echt leuk vind, echt even deskundigen erbij halen.

Bij deze franse stand heb je ook een zwaaiend voorbeen. En of je dat moet kopen, nee . Problemen moet je niet kopen die krijg je wel.

Misschien even googlen wat Franse stand is :+

prugelpiet

Berichten: 12564
Geregistreerd: 20-01-12

Re: Zijn deze hoeven correct?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-24 20:33

Hoe oud is dit paard? Is die 15 en loopt die al jaren probleemloos met deze voeten of is het bij wijze van spreken een 5 jarige die nog weinig heeft gedaan?

Fudge

Berichten: 1021
Geregistreerd: 26-03-08

Re: Zijn deze hoeven correct?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-24 20:57

Ik heb de advertentie ook gevonden. Het is verder een leuk dier om te zien en niet duur, dan vraag ik me af waarom ze vanaf december al te koop staat. Wellicht zijn het dr voeten, wellicht iets anders. Ik zou eerst nog duidelijke foto's vragen van haar voeten in stand (enigszins vierkant) en als dat meevalt gaan kijken. Bij duidelijke bokhoef zou ik haar laten staan.

StalNollie

Berichten: 9119
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-24 21:08

Fudge schreef:
Ik heb de advertentie ook gevonden. Het is verder een leuk dier om te zien en niet duur, dan vraag ik me af waarom ze vanaf december al te koop staat. Wellicht zijn het dr voeten, wellicht iets anders. Ik zou eerst nog duidelijke foto's vragen van haar voeten in stand (enigszins vierkant) en als dat meevalt gaan kijken. Bij duidelijke bokhoef zou ik haar laten staan.

Alle pony's staan gemiddeld lang te koop. Markt is ingekakt

_coquette_

Berichten: 3102
Geregistreerd: 07-11-08
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-24 22:13

Ik zag het paard op social media voorbij komen. Maar daar vind ik haar toch niet helemaal zuiver lopen op sommige stuken.

Ik zou als het paard je verder aanspreekt goed laten keuren.

pol013

Berichten: 8997
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Omg breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-24 09:32

Elisa2 schreef:
Nee joh, bokhoef is te zien aan de rest van het onderbeen. Stand is heel anders dan als het een beetje steil zou zijn.


Jawel joh ;)

Maar die voeten kunnen ook zo gek tonen af en toe.

Ik bekap ze allemaal zelf en kijk dus heel veel naar de voeten. En ik moet echt regelmatig 6 keer met mijn ogen knipperen en de voet nog een keer vanuit een andere stand bekijken voor ik echt zie hoe ze er bij staan.
Lichtinval, wat zand er op, net een bepaalde hoek en ik ren bij wijze van spreken al naar mijn vijl. Tot ik fatsoenlijk kijk en zie dat er echt nog helemaal niks aan de hand is.

En dan heb je nog van die voeten die er (in mijn perfectionistische ogen) mega dramatisch uit lijken te zien en na 3 raspsjes met de vijl ineens weer super netjes er uit zien.

Daarmee zeg ik niet dat dit paard geen bokhoef heeft, Ik zeg alleen dat ik nooit zou oordelen vanuit zo'n matige foto.

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-24 09:49

Euhm bij franse stand staan de voeten toch juist naar buiten gedraaid?

Naar binnen is toontredend dacht ik.

Deze is frans en vanuit het been gedraaid naar buiten dus niet enkel de hoefstand. (eigen foto)
Afbeelding

Ik vind het paardje op de OP ook slechte hoeven hebben.

Yiruma

Berichten: 325
Geregistreerd: 28-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-24 10:08

Ik zie veel verschillende meningen. Ik wil wel kijken, maar dit heeft me wel een beetje afgeschrikt natuurlijk. Tijdens een eventuele keuring (als het zover komt) zal ik vragen of ze extra aandacht besteden aan de voeten en een foto laten maken. Maar goed, dat is als alles positief uitvalt.

Ze is al wel 9, ik zag dat iemand leeftijd ergens hierboven benoemde.

Even een edit;

Ik heb ook nog een pb ontvangen die weinig positief was. Voor mij is het een heel stuk rijden dus ik denk dat ik het toch maar afzeg...

tiwi1969

Berichten: 7641
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: in een huis met een tuintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-24 10:37

Yiruma schreef:
Ik zie veel verschillende meningen. Ik wil wel kijken, maar dit heeft me wel een beetje afgeschrikt natuurlijk. Tijdens een eventuele keuring (als het zover komt) zal ik vragen of ze extra aandacht besteden aan de voeten en een foto laten maken. Maar goed, dat is als alles positief uitvalt.

Ze is al wel 9, ik zag dat iemand leeftijd ergens hierboven benoemde.

Even een edit;

Ik heb ook nog een pb ontvangen die weinig positief was. Voor mij is het een heel stuk rijden dus ik denk dat ik het toch maar afzeg...


Ik denk dat het een verstandige keuze is en je een hoop drama kan besparen al gun ik deze merrie een fijn thuis met een lief baasje.

pillow
Berichten: 7808
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-24 10:40

Art_Ificious schreef:
Euhm bij franse stand staan de voeten toch juist naar buiten gedraaid?

Naar binnen is toontredend dacht ik.

Deze is frans en vanuit het been gedraaid naar buiten dus niet enkel de hoefstand. (eigen foto)
[ [url=m/Nt0Qrv.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik vind het paardje op de OP ook slechte hoeven hebben.

Je hebt gelijk hoor. Ik zei Frans maar het is toontredend. Foutje.

Elisa2

Berichten: 37167
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-24 13:43

pol013 schreef:
Elisa2 schreef:
Nee joh, bokhoef is te zien aan de rest van het onderbeen. Stand is heel anders dan als het een beetje steil zou zijn.


Jawel joh ;)

Maar die voeten kunnen ook zo gek tonen af en toe.

Ik bekap ze allemaal zelf en kijk dus heel veel naar de voeten. En ik moet echt regelmatig 6 keer met mijn ogen knipperen en de voet nog een keer vanuit een andere stand bekijken voor ik echt zie hoe ze er bij staan.
Lichtinval, wat zand er op, net een bepaalde hoek en ik ren bij wijze van spreken al naar mijn vijl. Tot ik fatsoenlijk kijk en zie dat er echt nog helemaal niks aan de hand is.

En dan heb je nog van die voeten die er (in mijn perfectionistische ogen) mega dramatisch uit lijken te zien en na 3 raspsjes met de vijl ineens weer super netjes er uit zien.

Daarmee zeg ik niet dat dit paard geen bokhoef heeft, Ik zeg alleen dat ik nooit zou oordelen vanuit zo'n matige foto.


Dat kan :) , voor mij blijft het overduidelijk en ik denk dat de TS erg verstandig is door dit af te zeggen.