Welke hoefschoenen gebruiken jullie.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
BJuwel

Berichten: 979
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: culemborg

Welke hoefschoenen gebruiken jullie.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-06 09:31

Hallo,

Ik heb een vraagje, wie van jullie gebruikt hoefschoenen? Zo ja, welk merk, bevalt het en hoe vaak gebruik je ze.

Mijn paardje wil geen ijzers en de hoefsmid gaf als optie hoefschoenen. Ben daarom even benieuwd naar jullie ervaringen.

Alvast bedankt voor reacties.

marina

Berichten: 5151
Geregistreerd: 20-05-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 10:20

Ik hbe de easyboots en die bevallen super goed!
Ik gebruik ze niet vaak, alleen als ik buiten ga rijden over de weg.
Het voordeel bij deze schoenen is dat ze niet over de hoefbal komen, zodat ze ook niet kunnen gaan schuuren.

Antheman

Berichten: 11832
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: bij de plas

Re: Welke hoefschoenen gebruiken jullie.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 11:03


BJuwel

Berichten: 979
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: culemborg

Re: Welke hoefschoenen gebruiken jullie.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-06 11:03

@ marina: Weet je mss waar ik informatie kan vinden. Of heb je mss een foto?

Cookies
Berichten: 6574
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Tuinzania

Re: Welke hoefschoenen gebruiken jullie.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 12:57

fIk heb ook easyboots voor mijn pony. Het zijn fijne dingen. In stap draf en galop blijven ze prima zitten.

Afbeelding

marina

Berichten: 5151
Geregistreerd: 20-05-03

Re: Welke hoefschoenen gebruiken jullie.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 15:25

BJuwel schreef:
@ marina: Weet je mss waar ik informatie kan vinden. Of heb je mss een foto?

Divoz verkoopt ze, daar heb ik ze gekocht. Ze verkopen ze ook bij agradi, maar dat was de levertijd zo onwijs lang dat ik dat afgezegd heb!
www.easyboot.com

Cookies
Berichten: 6574
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Tuinzania

Re: Welke hoefschoenen gebruiken jullie.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 18:29

Ja bij agradi duurt het erg lang. Toen ze eindelijk kwamen was het er maar 1. Moest ie gaan hinkelen denk ik Gelukkig paste die schoen ook nog eens niet. Dus toen ben ik naar Den Bosch (Agadi) toegereden en heb die ene geruild en een tweede schoen meegenomen. Ze hadden ze gewoon op de plank liggen.

judithM
Berichten: 1497
Geregistreerd: 17-02-01

Re: Welke hoefschoenen gebruiken jullie.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 19:47

Ik heb sinds vorig jaar op maat gemaakte schoenen van Smit uit Rijssen en die bevallen echt super!!

Afbeelding

Afbeelding

BJuwel

Berichten: 979
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: culemborg

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-06 09:38

Bedankt voor de reacties. Kent iemand ook Marquis?

maccie
Berichten: 1420
Geregistreerd: 07-04-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 11:01

de marquis vind ik zelf waardeloze schoenen, doe mij maar de easyboots. ook heb ik dallamrk's gehad dat waren hele fijne schoenen maar met een iets wat te lange levertijd. met zowel dallamrks als easyboots ben ik aan het strand etc. geweest en ze bleven uitstekend zitten. wanneer je een mooie schoen hebt die goed passend is zal je er veel plezier van hebben.

ImkeTarek

Berichten: 2273
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: UK

Re: Welke hoefschoenen gebruiken jullie.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 12:18

ik ga dit even volgen! ik wil ook hoefschoenen voor mijn shet als ik met hem ga mennen!
maar nu heb ik ook even een vraagje:
ik keek net bij divoza voor die easyboots en daarbij zijn de maten: 2,4 en 6. waar staat dit voor?

BJuwel

Berichten: 979
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: culemborg

Re: Welke hoefschoenen gebruiken jullie.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-06 13:38

ImkeTarek schreef:
ik ga dit even volgen! ik wil ook hoefschoenen voor mijn shet als ik met hem ga mennen!
maar nu heb ik ook even een vraagje:
ik keek net bij divoza voor die easyboots en daarbij zijn de maten: 2,4 en 6. waar staat dit voor?



Dat zijn toch de ijzer maten.

BJuwel

Berichten: 979
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: culemborg

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-06 14:11

Bij divoza staat aantal 1, Is dat per paar of echt per 1?

Siggy

Berichten: 1730
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: de Eifel in Duitsland

Re: Welke hoefschoenen gebruiken jullie.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 15:03

Ik heb al een antal jaren ervaring met hoefschoenen. Ik ben begonnen met Dallmers, die bevielen op zich goed, makkelijk aan en uit te trekken, verschillende onderdelen zijn te vervangen, nadeel; bij zware omstandigheden (lees flinke modder, knallende rengalop ) verloor ik ze nog wel eens. Na 1 jaar waren ze volledig doorgesleten. Nu achterna weet ik dat je de Dallmers en easyboots opnieuw kunt laten bezolen bij www.hufschuhdoktor.de

Het volgende jaar heb ik de Old Mac's gekocht. Groot voordeel: je kunt ze niet verliezen (!!) en ze zijn makkelijk aan en uit te trekken. Nadeel: ik vond dat ze snel slijten, ik heb er daarom een metalen plaatje onder gezet, hierdoor werden de schoenen echter wel een stuk zwaarder. Na ca. een 3/4 jaar scheurde de stof en aangezien er geen losse onderdelen te vervangen zijn, zijn de Old Mac's dus al vrij snel in de vuilnisbak beland...

Sinds december heb ik nu de Easyboots Epics en tot nu toe ben ik super tevreden. Het vergt enige oefening om ze aan en uit te krijgen, maar daarna gaat dat ook vrij simpel. Ik heb niet het idee dat ze snel slijten maar ik heb er meteen kunststofijzers bij besteld, die ik er evt. zo onder kan lijmen. De schoenen zitten als een huis, draaien niet, blijven ook onder zeer zware omstandigheden zeer goed zitten. Enige nadeel: tussen de schoen en de onderzijde van de Epic hoopt zich zand (en modder en steentjes) op, wat er vrij lastig tussenuit te krijgen is. Ik heb deze schoenen besteld bij www.hufshop.de, zondag besteld, dinsdag in huis (ik woon wel in Duitsland he !), prima service.

marina

Berichten: 5151
Geregistreerd: 20-05-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 15:12

BJuwel schreef:
Bij divoza staat aantal 1, Is dat per paar of echt per 1?

Dat is 1 losse, ze kunnen nl 2 verschillende maten nodig hebben.

ImkeTarek

Berichten: 2273
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: UK

Re: Welke hoefschoenen gebruiken jullie.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 17:16

BJuwel schreef:
ImkeTarek schreef:
ik ga dit even volgen! ik wil ook hoefschoenen voor mijn shet als ik met hem ga mennen!
maar nu heb ik ook even een vraagje:
ik keek net bij divoza voor die easyboots en daarbij zijn de maten: 2,4 en 6. waar staat dit voor?



Dat zijn toch de ijzer maten.

maar helaas heb ik ook geen ervaring met ijzers ! dus nu weet ik nog niet meer

Let_be
Berichten: 7796
Geregistreerd: 25-06-03

Re: Welke hoefschoenen gebruiken jullie.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 17:18

Wat bedoel je met 'mijn paard WIL geen ijzers?'

Beetje vreemd of is het medisch?

Ik ken 3 smeden (nassau, kuin, tange) die het afraden... Precies uitleg van hun redenen ga ik niet geven, want anders leg ik het net verkeerd uit ofzo.

ikke

Berichten: 37585
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Re: Welke hoefschoenen gebruiken jullie.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 17:58

Hihi, grappig is dat steeds weer. Iedereen is over z'n eigen schoenen zeer tevreden en sommigen hebben zeer slechte ervaringen met bepaalde schoenen waar anderen bij zweren.
Dat geeft wel aan dat het dus bijna net zo persoonlijk is als welke kleur je mooi vindt. Ze moeten goed passen bij je paard en je moet er zelf ook mee uit de voeten kunnen.
De enige echt nuttige tip die ik voor eenieder heb: tracht een set te lenen van iemand en kijk hoe ze bevallen.
Heeft iemand een setje voor mijn Welsh-Cob?

marina

Berichten: 5151
Geregistreerd: 20-05-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 18:54

Lenen is niet zo makkelijk, niet zoveel mensen hebben hoefschoenen Volgens mij is het gewoon geluk hebben als je in 1 keer de goede koopt

Imke: Je moet de lengte en de breedte van de hoef opmeten, bijvoorbeeld door het op een papier te tekenen, op de site van easyboot staat volgens mij een maattabel, zo weet je dus welke maat je moet bestellen

ikke

Berichten: 37585
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 20:15

marina schreef:
Lenen is niet zo makkelijk, niet zoveel mensen hebben hoefschoenen Volgens mij is het gewoon geluk hebben als je in 1 keer de goede koopt

NVVR-lidmaatschap heeft zo z'n voordelen..............

Berith

Berichten: 367
Geregistreerd: 14-11-02
Woonplaats: Zijderveld

Re: Welke hoefschoenen gebruiken jullie.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 20:37

Ik heb enige weken geleden de schoenen van Marquis gekocht voor mijn fries. Omdat ik vrij dicht bij Amersfoort woon (daar houden ze kantoor) ben ik met mijn paard daar naar toe te gaan om ze te passen en te kijken hoe ze er op liep. Was ook handig dat ik meteen tips kreeg over hoe ik de schoenen het beste aan en uit kon trekken en hoe hard de luchtkamer opgepompt moet worden.

Inmiddels al verschillende ritten met de schoenen gemaakt en ik ben er erg tevreden over. Ze blijven prima zitten ook als we door plassen en modder heen galopperen. Ik ben het nog een beetje aan het opbouwen omdat de ballen van de voet er aan moeten wennen, maar ik vorige week een rit van 2,5 uur met de schoenen gemaakt en dat was geen enkel probleem.

Groot voordeel van deze schoenen vind ik dat je elk onderdeel apart kan vervangen. Ik weet nog niet hoe snel ze slijten.

marina

Berichten: 5151
Geregistreerd: 20-05-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 21:39

ikke schreef:
marina schreef:
Lenen is niet zo makkelijk, niet zoveel mensen hebben hoefschoenen Volgens mij is het gewoon geluk hebben als je in 1 keer de goede koopt

NVVR-lidmaatschap heeft zo z'n voordelen..............

mmm en toch moet je hier vragen naar een leenpaar

BJuwel

Berichten: 979
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: culemborg

Re: Welke hoefschoenen gebruiken jullie.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-06 09:38

QuijoSavan schreef:
Wat bedoel je met 'mijn paard WIL geen ijzers?'

Beetje vreemd of is het medisch?

Ik ken 3 smeden (nassau, kuin, tange) die het afraden... Precies uitleg van hun redenen ga ik niet geven, want anders leg ik het net verkeerd uit ofzo.


Het lukt gewoon niet om er ijzers onder te krijgen. Ze heeft een ongeluk gehad en is bang voor het nagelen. We hebben het een jaar geprobeerd, maar eindigde steeds in de praam. En dat heb ik er niet voor over.

Je mag de redenen ook wel pm-en.

ikke

Berichten: 37585
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 10:26

marina schreef:
ikke schreef:
NVVR-lidmaatschap heeft zo z'n voordelen..............

mmm en toch moet je hier vragen naar een leenpaar

Je moet alle mogelijkheden benutten voor het beste resultaat.........

Cookies
Berichten: 6574
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Tuinzania

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 10:57

Als je op agradi.nl kijkt dan staat daar waar je de hoef moet meten en bij de maten staan het aantal cm dat de hoefschoen breed is. Dus hieraan kun je zien welke maat je nodig hebt. Mijn pony zat precies op de rand tussen 0 en 1 . Dus had ik maat 0 genomen. Dat zat dus te krap en heb ze geruild voor maat 1. Die zitten perfect.